Ervaring met staal
-
- Forum-lid
- Berichten: 800
- Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59
36 gaats is meer retro dan 32 gaats.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Hij staat klaar voor de maiden trip! Niet de beste foto's, maar...
Al met al zo'n 12 kg zonder accessoires. Niet slecht voor een vakantiefiets.
Al met al zo'n 12 kg zonder accessoires. Niet slecht voor een vakantiefiets.
Qua spacers overtreft ie zelfs mijn Batavus S'light 54 cm met 12 cm balhoofdbuis......
Ik zie nu al het beugeltje voor de kabelstopper van de voorrem doorbuigen, die gaat er nog af is mijn voorspelling.
Ik zie nu al het beugeltje voor de kabelstopper van de voorrem doorbuigen, die gaat er nog af is mijn voorspelling.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Spacers verminderen gaat amper als je het stuur daar wil hebben.....er is overigens niks tegen als de vorkbuis het kan hebben...alleen maatwerk kan dat oplossen.
Zo'n fiets lijkt me trouwens een uitgelezen gelegenheid om expirimenteel met een schijfrem voor uit te rusten.
Zo'n fiets lijkt me trouwens een uitgelezen gelegenheid om expirimenteel met een schijfrem voor uit te rusten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
De eerste rit moet ik nog maken dus ik heb de vork eerst even voorlopig afgesneden (zat nog 5cm boven).
Kans is groot dat de spacertoren blijft. Het is een vakantiefiets (geschikt voor een achterdrager met fietstassen) en dan is het fijner om relaxed en niet zo diep te zitten (zo zie je ook nog wat van de wereld). Ik zit nu zo'n 10cm hoger en 2-3cm korter dan op mijn racer. In de drops is nu vergelijkbaar met de hoods op mijn racer. Nadruk bij deze fiets ligt op veel comfort en niet op snelheid wat je ook terug ziet in de Rigida Sputnik wielen van misschien wel 2.5kg met 40mm banden .
@Keezx, je kunt de kabelstopper in de spacers verwerken maar ik heb gekozen voor de vork uitvoering (Tektro A1277). Ga er vanuit dat deze gewoon goed is en niet zal verbuigen?
Schijfrem voor is (prijstechnisch) geen optie, dan heb ik een nieuwe afwijkende shifter, voorvork, wiel en voorrem nodig en kom je op een meerprijs van zo'n €300,- voor iets waar ik niet in geloof.
Het laatste wat voorlopig op het to-do lijstje staat is een andere stuurpen (Thomson), maar dat wil ik eerst even uitproberen. Voor nu ben ik er helemaal tevreden mee.
Kans is groot dat de spacertoren blijft. Het is een vakantiefiets (geschikt voor een achterdrager met fietstassen) en dan is het fijner om relaxed en niet zo diep te zitten (zo zie je ook nog wat van de wereld). Ik zit nu zo'n 10cm hoger en 2-3cm korter dan op mijn racer. In de drops is nu vergelijkbaar met de hoods op mijn racer. Nadruk bij deze fiets ligt op veel comfort en niet op snelheid wat je ook terug ziet in de Rigida Sputnik wielen van misschien wel 2.5kg met 40mm banden .
@Keezx, je kunt de kabelstopper in de spacers verwerken maar ik heb gekozen voor de vork uitvoering (Tektro A1277). Ga er vanuit dat deze gewoon goed is en niet zal verbuigen?
Schijfrem voor is (prijstechnisch) geen optie, dan heb ik een nieuwe afwijkende shifter, voorvork, wiel en voorrem nodig en kom je op een meerprijs van zo'n €300,- voor iets waar ik niet in geloof.
Het laatste wat voorlopig op het to-do lijstje staat is een andere stuurpen (Thomson), maar dat wil ik eerst even uitproberen. Voor nu ben ik er helemaal tevreden mee.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 13 dec 2016 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Een disc vork zal 8 tientjes of zoiets kosten. Verder heb je een mechanische remklauw en een nieuwe kabel en het wiel nodig. Dat moet dus lukken voor minder dan 300 euro.
Niet geloven in Disc vs canti's heeft meer met eigenwijsheid of onwetendheid te maken dan met geloven. Maar als je voornamelijk gelooft het het klassieke uiterlijk en het praktisch nut wat minder meetelt moet je vooral met de canti's blijven rijden. Ik vind het in ieder geval prachtig! .
Niet geloven in Disc vs canti's heeft meer met eigenwijsheid of onwetendheid te maken dan met geloven. Maar als je voornamelijk gelooft het het klassieke uiterlijk en het praktisch nut wat minder meetelt moet je vooral met de canti's blijven rijden. Ik vind het in ieder geval prachtig! .
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Looks zijn ook wel doorslaggevend natuurlijk . Canti's zijn tof en een afwijkende voorvork/voorwiel niet. Natuurlijk ga ik ook geen gloednieuwe voorrrem, voorwiel en voorvork in de kast leggen als ik dat ook nog mooier vindt.Ernie C. schreef:Een disc vork zal 8 tientjes of zoiets kosten. Verder heb je een mechanische remklauw en een nieuwe kabel en het wiel nodig. Dat moet dus lukken voor minder dan 300 euro.
Niet geloven in Disc vs canti's heeft meer met eigenwijsheid of onwetendheid te maken dan met geloven. Maar als je voornamelijk gelooft het het klassieke uiterlijk en het praktisch nut wat minder meetelt moet je vooral met de canti's blijven rijden. Ik vind het in ieder geval prachtig! .
Tot dusver heb ik nooit problemen gehad met remmen (ik ben van mening dat het vooral met anticiperen te maken heeft en remvermogen helemaal niet zo van belang is). Dan ga ik alleen een discussie aan die helemaal niet speelt. Met 20kg bepakking en in een afdaling kom ik daar misschien op terug, maar ook dat speelt nu nog niet.