Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

kilometervreter
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 11 jan 2007 09:59

kilometervreter 29 nov 2016 09:05

36 gaats is meer retro dan 32 gaats.

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 29 nov 2016 10:21

Zo retro mogelijk lijkt me niet helemaal het oogmerk van Timo in deze ;)

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 29 nov 2016 14:23

sloeren schreef:Zo retro mogelijk lijkt me niet helemaal het oogmerk van Timo in deze ;)
Jij snapt 'm :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 30 nov 2016 20:12

Van die oversized "ATB" naven zoals de huidige Record naven er ook uitzien of nog van het mooie, slanke vorige type?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6441
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 01 dec 2016 10:04

Ik heb eventueel nog een nieuwe set Wolber Aubisque 36g in de mooie antracite kleur. 8-)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 dec 2016 10:51

Hij staat klaar voor de maiden trip! Niet de beste foto's, maar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al zo'n 12 kg zonder accessoires. Niet slecht voor een vakantiefiets.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 dec 2016 11:27

Qua spacers overtreft ie zelfs mijn Batavus S'light 54 cm met 12 cm balhoofdbuis......
Ik zie nu al het beugeltje voor de kabelstopper van de voorrem doorbuigen, die gaat er nog af is mijn voorspelling.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

jansen2.0
Forum-lid
Berichten: 817
Lid geworden op: 29 okt 2013 09:38

jansen2.0 13 dec 2016 11:40

Zou naast het aantal spacers ook het aantal rubbertjes op de bovenbuis verminderen
Previous name Jansen01

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 13 dec 2016 11:47

Spacers verminderen gaat amper als je het stuur daar wil hebben.....er is overigens niks tegen als de vorkbuis het kan hebben...alleen maatwerk kan dat oplossen.
Zo'n fiets lijkt me trouwens een uitgelezen gelegenheid om expirimenteel met een schijfrem voor uit te rusten.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 dec 2016 13:53

De eerste rit moet ik nog maken dus ik heb de vork eerst even voorlopig afgesneden (zat nog 5cm boven).

Kans is groot dat de spacertoren blijft. Het is een vakantiefiets (geschikt voor een achterdrager met fietstassen) en dan is het fijner om relaxed en niet zo diep te zitten (zo zie je ook nog wat van de wereld). Ik zit nu zo'n 10cm hoger en 2-3cm korter dan op mijn racer. In de drops is nu vergelijkbaar met de hoods op mijn racer. Nadruk bij deze fiets ligt op veel comfort en niet op snelheid wat je ook terug ziet in de Rigida Sputnik wielen van misschien wel 2.5kg met 40mm banden :D.

@Keezx, je kunt de kabelstopper in de spacers verwerken maar ik heb gekozen voor de vork uitvoering (Tektro A1277). Ga er vanuit dat deze gewoon goed is en niet zal verbuigen?

Schijfrem voor is (prijstechnisch) geen optie, dan heb ik een nieuwe afwijkende shifter, voorvork, wiel en voorrem nodig en kom je op een meerprijs van zo'n €300,- voor iets waar ik niet in geloof.

Het laatste wat voorlopig op het to-do lijstje staat is een andere stuurpen (Thomson), maar dat wil ik eerst even uitproberen. Voor nu ben ik er helemaal tevreden mee.
Laatst gewijzigd door DeletedUser02 op 13 dec 2016 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16874
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 dec 2016 14:35

Een disc vork zal 8 tientjes of zoiets kosten. Verder heb je een mechanische remklauw en een nieuwe kabel en het wiel nodig. Dat moet dus lukken voor minder dan 300 euro.

Niet geloven in Disc vs canti's heeft meer met eigenwijsheid of onwetendheid te maken dan met geloven. Maar als je voornamelijk gelooft het het klassieke uiterlijk en het praktisch nut wat minder meetelt moet je vooral met de canti's blijven rijden. Ik vind het in ieder geval prachtig! ;) .
Campagnolo Ultra Dork

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 13 dec 2016 14:42

Ernie C. schreef:Een disc vork zal 8 tientjes of zoiets kosten. Verder heb je een mechanische remklauw en een nieuwe kabel en het wiel nodig. Dat moet dus lukken voor minder dan 300 euro.

Niet geloven in Disc vs canti's heeft meer met eigenwijsheid of onwetendheid te maken dan met geloven. Maar als je voornamelijk gelooft het het klassieke uiterlijk en het praktisch nut wat minder meetelt moet je vooral met de canti's blijven rijden. Ik vind het in ieder geval prachtig! ;) .
Looks zijn ook wel doorslaggevend natuurlijk ;). Canti's zijn tof en een afwijkende voorvork/voorwiel niet. Natuurlijk ga ik ook geen gloednieuwe voorrrem, voorwiel en voorvork in de kast leggen als ik dat ook nog mooier vindt.

Tot dusver heb ik nooit problemen gehad met remmen (ik ben van mening dat het vooral met anticiperen te maken heeft en remvermogen helemaal niet zo van belang is). Dan ga ik alleen een discussie aan die helemaal niet speelt. Met 20kg bepakking en in een afdaling kom ik daar misschien op terug, maar ook dat speelt nu nog niet.

Plaats reactie