Pagina 177 van 255

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 29 nov 2016 09:05
door kilometervreter
36 gaats is meer retro dan 32 gaats.

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 29 nov 2016 10:21
door sloeren
Zo retro mogelijk lijkt me niet helemaal het oogmerk van Timo in deze ;)

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 29 nov 2016 14:23
door timo2.0
sloeren schreef:Zo retro mogelijk lijkt me niet helemaal het oogmerk van Timo in deze ;)
Jij snapt 'm :winkthumb:

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 30 nov 2016 20:12
door timo2.0
Van die oversized "ATB" naven zoals de huidige Record naven er ook uitzien of nog van het mooie, slanke vorige type?

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 01 dec 2016 10:04
door rene
Ik heb eventueel nog een nieuwe set Wolber Aubisque 36g in de mooie antracite kleur. 8-)

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 13 dec 2016 10:51
door DeletedUser02
Hij staat klaar voor de maiden trip! Niet de beste foto's, maar...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Al met al zo'n 12 kg zonder accessoires. Niet slecht voor een vakantiefiets.

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 13 dec 2016 11:27
door Keezx
Qua spacers overtreft ie zelfs mijn Batavus S'light 54 cm met 12 cm balhoofdbuis......
Ik zie nu al het beugeltje voor de kabelstopper van de voorrem doorbuigen, die gaat er nog af is mijn voorspelling.

Ervaring met staal

Geplaatst: 13 dec 2016 11:40
door jansen2.0
Zou naast het aantal spacers ook het aantal rubbertjes op de bovenbuis verminderen

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 13 dec 2016 11:47
door Keezx
Spacers verminderen gaat amper als je het stuur daar wil hebben.....er is overigens niks tegen als de vorkbuis het kan hebben...alleen maatwerk kan dat oplossen.
Zo'n fiets lijkt me trouwens een uitgelezen gelegenheid om expirimenteel met een schijfrem voor uit te rusten.

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 13 dec 2016 13:53
door DeletedUser02
De eerste rit moet ik nog maken dus ik heb de vork eerst even voorlopig afgesneden (zat nog 5cm boven).

Kans is groot dat de spacertoren blijft. Het is een vakantiefiets (geschikt voor een achterdrager met fietstassen) en dan is het fijner om relaxed en niet zo diep te zitten (zo zie je ook nog wat van de wereld). Ik zit nu zo'n 10cm hoger en 2-3cm korter dan op mijn racer. In de drops is nu vergelijkbaar met de hoods op mijn racer. Nadruk bij deze fiets ligt op veel comfort en niet op snelheid wat je ook terug ziet in de Rigida Sputnik wielen van misschien wel 2.5kg met 40mm banden :D.

@Keezx, je kunt de kabelstopper in de spacers verwerken maar ik heb gekozen voor de vork uitvoering (Tektro A1277). Ga er vanuit dat deze gewoon goed is en niet zal verbuigen?

Schijfrem voor is (prijstechnisch) geen optie, dan heb ik een nieuwe afwijkende shifter, voorvork, wiel en voorrem nodig en kom je op een meerprijs van zo'n €300,- voor iets waar ik niet in geloof.

Het laatste wat voorlopig op het to-do lijstje staat is een andere stuurpen (Thomson), maar dat wil ik eerst even uitproberen. Voor nu ben ik er helemaal tevreden mee.

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 13 dec 2016 14:35
door Ernie C.
Een disc vork zal 8 tientjes of zoiets kosten. Verder heb je een mechanische remklauw en een nieuwe kabel en het wiel nodig. Dat moet dus lukken voor minder dan 300 euro.

Niet geloven in Disc vs canti's heeft meer met eigenwijsheid of onwetendheid te maken dan met geloven. Maar als je voornamelijk gelooft het het klassieke uiterlijk en het praktisch nut wat minder meetelt moet je vooral met de canti's blijven rijden. Ik vind het in ieder geval prachtig! ;) .

Re: Ervaring met staal

Geplaatst: 13 dec 2016 14:42
door DeletedUser02
Ernie C. schreef:Een disc vork zal 8 tientjes of zoiets kosten. Verder heb je een mechanische remklauw en een nieuwe kabel en het wiel nodig. Dat moet dus lukken voor minder dan 300 euro.

Niet geloven in Disc vs canti's heeft meer met eigenwijsheid of onwetendheid te maken dan met geloven. Maar als je voornamelijk gelooft het het klassieke uiterlijk en het praktisch nut wat minder meetelt moet je vooral met de canti's blijven rijden. Ik vind het in ieder geval prachtig! ;) .
Looks zijn ook wel doorslaggevend natuurlijk ;). Canti's zijn tof en een afwijkende voorvork/voorwiel niet. Natuurlijk ga ik ook geen gloednieuwe voorrrem, voorwiel en voorvork in de kast leggen als ik dat ook nog mooier vindt.

Tot dusver heb ik nooit problemen gehad met remmen (ik ben van mening dat het vooral met anticiperen te maken heeft en remvermogen helemaal niet zo van belang is). Dan ga ik alleen een discussie aan die helemaal niet speelt. Met 20kg bepakking en in een afdaling kom ik daar misschien op terug, maar ook dat speelt nu nog niet.