Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 22 nov 2008 22:46

......en daarnaast reed Fausto Pinarello in de Granfondo Pinarello ook op deze fiets en stond bijna iedereen bij deze fiets te kwijlen en is hij meer gefotografeerd dan alle fietsen bij elkaar. Wat is dan smaak??? Moeten we nu een marktonderzoek doen voor iedere fiets die hier getoond wordt en dan aan het percentage afmeten of iemand smaak heeft? PPFFFFF...

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 nov 2008 23:43

Sharkman 1 schreef: Er rijdt overigens inmiddels één Nederlander met de volledige Valverde fiets inclusief Lightweigts, gele remmen etc. erop, imho. Imho. echt iemand met (veel) meer geld dan smaak maar ieder het zijne (en je valt wel op....)


Een nogal ongenuanceerde opmerking, ik heb de persoon in kwestie persoonlijk gesproken, en het gaat hem echt niet om het opvallen.
De man is gewoon een liefhebber van mooi materiaal!

En ja, smaken verschillen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 22 nov 2008 23:55

Thanx Colnagofreak. Of moet dat inmiddels Princefreak worden. Ik zie dat je jouw fiets op dit forum hebt geplaatst. Ik zie dat je uiteindelijk toch de Zipp wielen hebt gekozen. Gaaf hoor. Een eyecatching beauty.

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 00:06

Ben wel benieuwd naar jouw ervaringen met de nieuwe Record 11s groep. Deel ook jouw mening betreffende de Pro-fit pedalen. Geweldige dingen alleen jammer dat ze zo snel beschadigen (dat is dan ook het enige negatieve wat ik kan bedenken). Ga nu voor het eerst met look pedalen rijden en hoop dat ze net zo goed bevallen. Vind zwart mooier staan bij mijn nieuwe fiets en missschien blijven ze wat langer krasloos.

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 00:27

Nieuwe uitvoering van mijn "all time favourite" Opera (Super) Leonardo

http://www.riogrande.co.jp/pinarello_op ... index.html

Lijkt verdacht veel op een overgespoten Pinarello FP7

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 00:33

Oh ja ook de nieuwe FP7 is in Japan gepresenteerd.
http://www.riogrande.co.jp/modules/ctne ... .php?p=136

Schijnt medio maart ook naar Nederland te komen. Het wordt weer mooi op de weg in 2009 (hopelijk ook mooi weer). Heb gisteren gehoord dat ze bij Pinarello nu al met de ontwikkeling van 2010 bezig zijn. Ongelofelijk zeg. Zou best wel spion willen zijn daar.

jaapie91
Forum-lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 13 jun 2007 22:56

jaapie91 23 nov 2008 00:37

gefeliciteerd opera1: 4 op een rij! ;)
Disclaimer: deze post is met de grootst mogelijke zorg opgesteld, taal en spelfouten onder voorbehoud.

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 00:42

......en nog niks gewonnen. Er is toch niets op tv dus maar een beetje internetten hé

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 23 nov 2008 00:52

Tja, lezen is een vak. Opera houd kennelijk van een beetje "overdrijven". Nergens gebruikt Sharkman het woord idioot en hij zegt "imho". Kortom het is zijn mening... Maar goed, zodra je ergens veel geld voor uitgegeven hebt is het moeilijk te accepteren dat andere mensen het niet zo gaaf vinden als jij :-)

En met alle respect, maar die Pino Valverde fiets is toch wel zo ongeveer het equivalent van een aquamarijn Lamborghini Murcielago. Mooi is in dit geval echt heel wat anders als opvallen. En opvallen dat doe je! Het zou mijn keuze niet zijn, maar de weinige keren dat je zo'n fiets onderweg tegen komt is het toch leuk.

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 09:34

Lezen is idd mijn vak. Ook lezen tussen de regels door. Feit is dat Sharkman hier een persoon veroordeeld als iemand met teveel geld en geen smaak (als je het dan letterlijk wilt verwoorden). Dat ik idioot noemt is om aan te geven dat je niet zo maar iemand kan afbranden. En idd imho is makkelijk om daar dan alles mee weg te poetsen maar je zegt het wel even. Ik heb om niemands mening gevraagd. Ik heb geen geld teveel en over smaak valt idd te twisten. Als je dan al je mening ongefundeerd wilt geven houdt het dan algemeen.

Overigens moet ik bij dergelijke reacties altijd denken aan de Volkswagen reclame.

En als je fiets "afgebrand" wordt heeft dat niets met geld te maken. Ook mensen met een fiets van bijvoorbeeld € 1.500,00 vinden dergelijke negatieve reacties niet leuk volgens mij.

Wat dat betreft kun je op dit hele forum wel elke fiets de grond in boren. Dat is makkelijk maar besef wel dat die mensen hier soms lang voor hebben moeten sparen en zorgvuldige keuzes gemaakt hebben. En - gelukkig - hebben mensen verschillende smaken.

In het begin vond ik mijn keuze erg gewaagd (je koopt tenslotte van een plaatje) maar ik vind het - na hiervoor redelijk behoudende fietsen te hebben gereden w.o. een Opera Leonardo FP rood - een geweldig mooie fiets waar ik ieder onderdeel zorgvuldig heb afgekozen. Met name de keuze tussen Bora's of Lightweights (met Prince tekst erop) was erg moeilijk. Maar die beslissingen heb ik zelf genomen. Ik koop namelijk een fiets voor mijzelf en niet voor een ander.

Bij al mijn vorige fietsen heb ik tot op heden alleen maar (zeer)positieve opmerkingen gehad dus sommige mensen vinden iig wel dat ik smaak heb. Zo zie je maar.

En tot slot. Als ik al geld teveel had kocht ik een "saaie Aston Martin" ipv een Lamborghini. Maar helaas.

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 09:35

..........en een BMW M5 Touring om mijn fiets in te vervoeren hahaha

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 23 nov 2008 10:17

Nou nou Opera1, niet zo aangebrand!!

Sharkman meld alleen maar dat hij de Valverde kleurstelling niks vind en de fiets niet getuigen van (zijn) smaak. Deze opmerking was ook niet direct op jou gericht. Er mag toch wel in een forum een mening over een kleurstelling worden gegeven?!

Wees zelf blij en overtuigd van je fiets en gun ieder zijn mening erover.

(ik zou zelf deze kleurstelling nooit aanschaffen, maar vindt het dan weer wel prachtig als ik zo'n gewaagde kleurstelling zie fietsen buiten)
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

Plaats reactie