zwarte spaken, goeie keus mooi apparaat. hopelijk hou je m recht (en met het rubber op de straat)
Trek
sorry voor de late reactie. als je lager vastzit of zwaar loopt, komt er meer kracht op de bracketpot waar de lagers inzitten (je lager wil als het ware meedraaien met je crank bij het trappen).beezer schreef:@skimons Mijn lagers waren nog prima in orde voordat de ellende begon. Het is volgens mij dat de buitenkant vd lager voor slijtage zorgt. Waardoor die niet meer goed past.
Kan je me uitleggen waarom "zwaarlopend" lager voor slijtage aan de bracketpot kan zorgen ?
hierdoor kan je lager in de bracketpot gaan draaien en als dat het geval is, slijt het lager de bracketpot uit (inderdaad met de buitenkant). daarom is het van belang om vaak te checken of je cranks nog soepel draaien en bij twijfel het lager te vervangen.
- rielplayer
- Forum-lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48
hier nog een foto van mijn fiets in de buitenlucht. Hij bevalt me beter en beter en tot nu toe nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
Mooie fiets rielplayer, paar hoge velgen zal de fiets afmaken! Wat is uiteindelijk je doorslaggevende keuze geweest om te kiezen voor de 5.2 en niet voor de 4.5? Ben overigens benieuwd wat je bbl is, want zo te zien is het verschil tussen zadelhoogte en je stuur niet veel.
- rielplayer
- Forum-lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48
Wielen ben ik volop naar aan het kijken. Hoge velgen zal idd wel stijlvol zijn , echter wil ik niet op comfort inleveren. Maar een paar 35 mm velgen is zeker een optie. Anderzijds lijken de archetype velgen me ook superstrak staan met zwarte naaf en rode spaaknippels.tallguy schreef:Mooie fiets rielplayer, paar hoge velgen zal de fiets afmaken! Wat is uiteindelijk je doorslaggevende keuze geweest om te kiezen voor de 5.2 en niet voor de 4.5? Ben overigens benieuwd wat je bbl is, want zo te zien is het verschil tussen zadelhoogte en je stuur niet veel.
ik heb de 5.2 gekozen voor de volledige ultegra montage en bekabeling intern. In eerste instantie ook gaan kijken voor de 4.5 maar vond de kleurstelling uiteindelijk ook tegenvallen.
Drop vertekent hier. Neemt niet weg dat ik vanwege mijn rug een bewuste keuze heb gemaakt.
- rielplayer
- Forum-lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48
Domane heeft geen H3 of zoiets. Spacer minder kan wellicht nog, eerst nog even de rug verder trainen dmv core stability.lawnmower schreef:Dat zal waarschijnlijk deels komen door de h3 geometrie. Aan de spacers te zien houdt rielplayer ook niet van diep zitten.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Erg mooi ondanks de grote maat.rielplayer schreef:hier nog een foto van mijn fiets in de buitenlucht. Hij bevalt me beter en beter en tot nu toe nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
Vind je de werking van de "losse" zadelpen noemenswaardig of merk je niet zo veel verschil?
Ik twijfel tussen een Dogma (overjarig model) of een nieuwe Domane, zelfde kleur als die van jou want die vind ik zeer fraai.
- rielplayer
- Forum-lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48
komend van een aluminium sensa merk ik een zeer groot verschil. Je voelt de isospeed ook echt werken als je op de fiets zit. En toch voel je dat iedere trap raak is en je geen energie verliest door de werking van de isospeed.Jaap Telder schreef:Erg mooi ondanks de grote maat.rielplayer schreef:hier nog een foto van mijn fiets in de buitenlucht. Hij bevalt me beter en beter en tot nu toe nog geen seconde spijt gehad van de aanschaf.
Vind je de werking van de "losse" zadelpen noemenswaardig of merk je niet zo veel verschil?
Ik twijfel tussen een Dogma (overjarig model) of een nieuwe Domane, zelfde kleur als die van jou want die vind ik zeer fraai.
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
Erg mooi ondanks de grote maat.
Vind je de werking van de "losse" zadelpen noemenswaardig of merk je niet zo veel verschil?
Ik twijfel tussen een Dogma (overjarig model) of een nieuwe Domane, zelfde kleur als die van jou want die vind ik zeer fraai.[/quote]
komend van een aluminium sensa merk ik een zeer groot verschil. Je voelt de isospeed ook echt werken als je op de fiets zit. En toch voel je dat iedere trap raak is en je geen energie verliest door de werking van de isospeed.[/quote]
Dank je voor de snelle reactie
Dus geen zweverig gevoel? Ik denk dat ik er maar eerst eens op moet gaan proefrijden.
Mijn eerste carbonfiets was ook een Trek, heb zo'n vier Madones versleten en heb een beetje heimwee. Ook de garantie vind ik nog steeds top
Deze hieronder is ook fraai, alhoewel dit een Madone is:
Vind je de werking van de "losse" zadelpen noemenswaardig of merk je niet zo veel verschil?
Ik twijfel tussen een Dogma (overjarig model) of een nieuwe Domane, zelfde kleur als die van jou want die vind ik zeer fraai.[/quote]
komend van een aluminium sensa merk ik een zeer groot verschil. Je voelt de isospeed ook echt werken als je op de fiets zit. En toch voel je dat iedere trap raak is en je geen energie verliest door de werking van de isospeed.[/quote]
Dank je voor de snelle reactie
Dus geen zweverig gevoel? Ik denk dat ik er maar eerst eens op moet gaan proefrijden.
Mijn eerste carbonfiets was ook een Trek, heb zo'n vier Madones versleten en heb een beetje heimwee. Ook de garantie vind ik nog steeds top
Deze hieronder is ook fraai, alhoewel dit een Madone is:
- rielplayer
- Forum-lid
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 21 aug 2009 20:48
Thanx... hij staat nu hier op het werk. vanavond lekker op de fiets naar huis.fietseric schreef:Maar die Madone die je daar laat zien is wel 3x zo duur als de Domane. Dit is denk ik een 6 serie Projectone in H1
Mooie fiets rielplayer!
die madone... dura ace di2 en de wielen zijn samen al duurder dan mijn domane 5.2... maar idd een hele mooie fiets