Canyon
Je kan je Canyon ook bestellen en laten monteren via een erkend service center. Via hen is wellicht iets mogelijk.
https://www.canyon.com/nl-be/klantenser ... inder.html
-
- Forum-lid
In sommige gevallen wel.
Ik heb eind 2022 om die reden het oude model ultimate gekocht. Hier kon ik wel het stuur laten vervangen. Je betaald dan de helft van de reguliere prijs. Bij het nieuwe model en dus het nieuwe stuur was deze mogelijkheid er niet.
Dus heel flexibel zijn ze hier niet in. Vaak hebben de stuurpennen bij Canyon een afwijkende maat. Al werkt Giant de laatste jaren ook wel eens met 1 1/4.
Ik zou in ieder geval vooraf even goed informeren. Gewoon even contact opnemen met de klantenservice.
Blijft toch bijzonder. ze maken geweldige fietsen, maar het uiteindelijk meest essentiële, dat de fiets passend is voor de berijder, dat kan dan weer net niet. Complete afknapper.
Is zo'n stuur zelf dan niet te vervangen? Je koopt een complete fiets. Koopt zelf een ander stuur. Monteert het nieuwe stuur. Je verkoopt op marktplaats het stuur wat standaard geleverd werd?
Zo ingewikkeld is het niet, toch? Of kan het stuur ECHT niet vervangen worden...
Zo ingewikkeld is het niet, toch? Of kan het stuur ECHT niet vervangen worden...
Dat hangt ervan af (en er wordt veel gegeneraliseerd merk ik (hierboven)) welke cockpit de Canyon in kwestie heeft. De CP0018 (met alle kabels geintergreerd dus) is (heel) lastig te vervangen en Canyon heeft deze niet (of nauwelijks) beschikbaar. Ze worden echter wel in Duitsland met enige regelmaat los aangeboden dus ze zijn er wel degelijk. De H reeks (H11/31/36, zonder compleet wegegewerkte kabels dus, maar wel een "one-piece cockpit") is prima te vervangen, ruim beschikbaar (ook tweedehands) en vaak ook te ruilen na aankoop. Deze Ultimates kun je ook gewoon uitrusten met een los stuur/stuurpen combi (idd in de maar1 1/4 inch). Bij de CP0018 is er geen andere optie vanwege een sterk afwijkende voorvork/klemconstructie. En ja, dit is bij Canyon's wat lastiger dan bij een FM, daar kies je dan ook voor. Door met standaarden de werken kunnen ze relatief goedkoop blijven en zolang ze zo succesvol zijn met verkopen vermoed ik dat ze geen enkele noodzaak zien tot aanpassen van die strategie. Als je dat niet aanstaat of te lastig vind.....volgens mij zijn er zat andere merken om uit te kiezen die die opties wel bieden !Woutoro32 schreef: ↑30 jun 2023 11:10 Is zo'n stuur zelf dan niet te vervangen? Je koopt een complete fiets. Koopt zelf een ander stuur. Monteert het nieuwe stuur. Je verkoopt op marktplaats het stuur wat standaard geleverd werd?
Aeroad
Grail
Ultimate
Grail
Ultimate
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die stuur constructie staat los van hun verkoopstrategie: die is gewoon enorm onhandig. Had ook prima met een gangbare constructie gekund. Voor mij echt Dé tegenvaller van mijn Ultimate. Verder wist ik dat de standaard maten mij zouden passen, dus ik was safe. Maar even iets vervangen is echt rocket science bij dit stuur.
Less is bore