Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

scottpch
Forum-lid HC

scottpch 22 jul 2023 07:35

Boslim schreef: 21 jul 2023 14:18
chris80 schreef: 21 jul 2023 14:05 Zo te zien zijn dat DTSwiss wielen. Dan duw je die body er zo weer op. Wel het veertje even terugplaatsen.
Kan wel zijn dat je de cassette er even af moet halen om de adapter van de steekas er op te zetten (daar duw je de body ook mee vast).

Op youtube kun je hier ook wel filmpjes van vinden
Ok, dat klinkt hoopvol, ik wacht nog even Canyons reactie af, en anders ga ik zelf aan de slag. Thanks!
Is geen rocket science, een kind doet de was...
Wanneer je wil fietsen zou ik zelf aan de slag gaan ipv reactie af te wachten, of even naar een FM gaan wanneer het niet zou lukken.

Boslim
Forum-lid

Boslim 22 jul 2023 10:49

scottpch schreef: 22 jul 2023 07:35
Boslim schreef: 21 jul 2023 14:18
chris80 schreef: 21 jul 2023 14:05 Zo te zien zijn dat DTSwiss wielen. Dan duw je die body er zo weer op. Wel het veertje even terugplaatsen.
Kan wel zijn dat je de cassette er even af moet halen om de adapter van de steekas er op te zetten (daar duw je de body ook mee vast).

Op youtube kun je hier ook wel filmpjes van vinden
Ok, dat klinkt hoopvol, ik wacht nog even Canyons reactie af, en anders ga ik zelf aan de slag. Thanks!
Is geen rocket science, een kind doet de was...
Wanneer je wil fietsen zou ik zelf aan de slag gaan ipv reactie af te wachten, of even naar een FM gaan wanneer het niet zou lukken.
Ja, snap ik, maar als je een product, nieuw in de doos, 'kapot/vreemd' aantreft, is mijn regel toch even de garantie/fabrikant aanspreken, daarbij heb ik nog twee mooi Canyons om te fietsen..thanks!

pino
Forum-lid HC

pino 22 jul 2023 11:37

Dat achterwiel heb je niet zo ontvangen. Het zat in de fiets.
Niet zijken maar reiden !

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 22 jul 2023 11:48

Er is ook niks kapot. Je hebt (onbedoeld) de body + cassette gedemonteerd. Zo is dat systeem bij deze wielen bedoeld. Na demontage volgt, als het goed is, montage. Zorg dat de veer weer goed zit, en het zaakje terugdrukken. That's all.
Wil je precies weten hoe, of het even voor je zien, YouTube is your friend!

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 22 jul 2023 15:26

+1 voor Pino en Hanz.
Eigen foutje wat simpel is op te lossen.
Less is bore

Boslim
Forum-lid

Boslim 24 jul 2023 10:59

pino schreef: 22 jul 2023 11:37 Dat achterwiel heb je niet zo ontvangen. Het zat in de fiets.
Haha, klopt! Canyon heeft het niet zo in m'n garage gelegd, maar ook nieuwe, kapotte, producten worden in de originele verpakking/staat geleverd...
Hanz Bé schreef: 22 jul 2023 11:48 Er is ook niks kapot. Je hebt (onbedoeld) de body + cassette gedemonteerd. Zo is dat systeem bij deze wielen bedoeld. Na demontage volgt, als het goed is, montage. Zorg dat de veer weer goed zit, en het zaakje terugdrukken. That's all.
Wil je precies weten hoe, of het even voor je zien, YouTube is your friend!
Dat hoopte ik ook, maar volgens Canyon (hebben net geantwoord) is dit een 'batch' met dit probleem. Ik krijg een nieuwe wielset opgestuurd. Hopelijk deze week nog.
Bedankt voor het meedenken!

nijkie
Forum-lid HC

Gebruikersavatar nijkie 24 jul 2023 11:01

Maar wat is het probleem met deze "batch"wielen-naven-cassette?
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.

MPolleke
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 24 jul 2023 11:04

Lijkt me duidelijk toch? Als je scheef kijkt naar de cassette valt de hele body eruit.

Boslim
Forum-lid

Boslim 24 jul 2023 11:49

nijkie schreef: 24 jul 2023 11:01 Maar wat is het probleem met deze "batch"wielen-naven-cassette?
Geen idee, dat wordt niet verder omschreven. Je kan de cassette er inderdaad weer opduwen/vastklikken, maar als je dan het wiel omdraait, valt de cassette, inclusief body er weer af. Dat hoort schijnbaar niet. Andere DTSwiss wielen die ik heb doen dit niet....ik wacht het rustig even af :-)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 jul 2023 12:10

Dat is inderdaad niet normaal.
Je moet hem erop klikken en dat zit het vast.
Losmaken is dan toch echt wel even een beetje kracht zetten.
Less is bore

jakkel
Forum-lid

jakkel 31 jul 2023 09:04

Gisteren 101 km met de Grizl, amper een minuutje regen gehad. Alles staat mooi afgesteld nu. Fizik Terra gravel zadel wel vervangen door een Fizik Antares exemplaar (m'n vertrouwde type), Terra te breed voor mij, kon er echt niet aan wennen. Fiets rijdt super, de 45 mm
Schwalbes G-one bollen verbazingwekkend goed, zelfs op tarmac kan je er goed de vaart in houden. Naar mijn persoonlijk aanvoelen is een bandendruk van 2 bar vooraan en 2,5 bar achteraan het 'ideale' compromis om gravel/bospaadjes/tarmac te combineren. Ook het Ekar groepje doet het goed, de kleine stappen tussen de versnellingen zijn een verademing tegenover de twee tanden verschil stappen bij de MTB 12-speed. Wel een vervelend krakende zadelpen. Na wat opzoekingswerk blijkt het de wrijving te zijn tussen de twee helften van de Canyon S15 zadelpen te zijn. Carbonpasta op de contactvlakken zou het probleem moeten verhelpen, heb ik dus ook gedaan. Ben benieuwd bij de volgende rit.

Afbeelding

i-mac

i-mac 31 jul 2023 09:38

jakkel schreef: 31 jul 2023 09:04 Wel een vervelend krakende zadelpen. Na wat opzoekingswerk blijkt het de wrijving te zijn tussen de twee helften van de Canyon S15 zadelpen te zijn. Carbonpasta op de contactvlakken zou het probleem moeten verhelpen, heb ik dus ook gedaan. Ben benieuwd bij de volgende rit.
Om de zoveel tijd (naargelang het aantal km je met de fiets doet), kan je best de zadelpen even uithalen. Dan beide helften losmaken, schoonmaken, en opnieuw carbonpasta aanbregen. Gebruik best een momentsleutel om het moertje , die beide helften vastmaakt, vast te maken. Ik heb al eentje stuk gemaakt. Gelukkig kon ik het stukje makkelijk uithalen. In de dhz zaak een paar rvs moertjes gehaald. Bij Canyon zit er vermoedelijk een laagje goud verwerkt in de moertjes aan de prijs te zien.

Plaats reactie