Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Titanium fietsen

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 21 aug 2011 21:50

Ik rijd nu al weer een paar maanden op mijn Ti frame en het fietst super goed.

Heb alleen nog een vraag over mijn 11 speed groep. Klopt het dat de ketting meer resoneert in combi met een ti frame dan met een carbon frame?

Ik heb alles zo goed als mogelijk afgesteld maar de ketting loopt niet op alle kransjes het zelfde wat geluid betreft. Schakelt voor de rest gewoon goed.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 22 aug 2011 08:47

body schreef:Ik rijd nu al weer een paar maanden op mijn Ti frame en het fietst super goed.

Heb alleen nog een vraag over mijn 11 speed groep. Klopt het dat de ketting meer resoneert in combi met een ti frame dan met een carbon frame?

Ik heb alles zo goed als mogelijk afgesteld maar de ketting loopt niet op alle kransjes het zelfde wat geluid betreft. Schakelt voor de rest gewoon goed.
Ik heb met mijn Chorus 11-speed groep op een carbon frame dezelfde ervaring. Denk dus niet alleen bij ti frame.

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 22 aug 2011 08:52

robby72 schreef:
body schreef:Ik rijd nu al weer een paar maanden op mijn Ti frame en het fietst super goed.

Heb alleen nog een vraag over mijn 11 speed groep. Klopt het dat de ketting meer resoneert in combi met een ti frame dan met een carbon frame?

Ik heb alles zo goed als mogelijk afgesteld maar de ketting loopt niet op alle kransjes het zelfde wat geluid betreft. Schakelt voor de rest gewoon goed.
Ik heb met mijn Chorus 11-speed groep op een carbon frame dezelfde ervaring. Denk dus niet alleen bij ti frame.
Aha, jij ook al. Eerder heb ik gelezen dat het derailleurpad fijner afgesteld zou kunnen worden d.mv. een richter, weet niet of dit zou helpen...?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 22 aug 2011 09:18

body schreef:
robby72 schreef:
body schreef:Ik rijd nu al weer een paar maanden op mijn Ti frame en het fietst super goed.

Heb alleen nog een vraag over mijn 11 speed groep. Klopt het dat de ketting meer resoneert in combi met een ti frame dan met een carbon frame?

Ik heb alles zo goed als mogelijk afgesteld maar de ketting loopt niet op alle kransjes het zelfde wat geluid betreft. Schakelt voor de rest gewoon goed.
Ik heb met mijn Chorus 11-speed groep op een carbon frame dezelfde ervaring. Denk dus niet alleen bij ti frame.
Aha, jij ook al. Eerder heb ik gelezen dat het derailleurpad fijner afgesteld zou kunnen worden d.mv. een richter, weet niet of dit zou helpen...?
Geen idee. Ik weet wel dat het mij irriteert en zal er eens een deskundige naar laten kijken!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 23 aug 2011 11:18

Ik heb nog met John Knoops gesproken waar mijn frame vandaan komt. De ketting geeft idd meer gehoor dan bij een 10 speed, is dus een normaal verschijnsel.
Een andere smering zou kunnen helpen werd geadviseerd. ;)
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

robby72
Forum-lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 mei 2006 21:48

robby72 23 aug 2011 15:42

body schreef:Ik heb nog met John Knoops gesproken waar mijn frame vandaan komt. De ketting geeft idd meer gehoor dan bij een 10 speed, is dus een normaal verschijnsel.
Een andere smering zou kunnen helpen werd geadviseerd. ;)
Enig idee welke smering? Ben benieuwd!

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 24 aug 2011 09:51

robby72 schreef:
body schreef:Ik heb nog met John Knoops gesproken waar mijn frame vandaan komt. De ketting geeft idd meer gehoor dan bij een 10 speed, is dus een normaal verschijnsel.
Een andere smering zou kunnen helpen werd geadviseerd. ;)
Enig idee welke smering? Ben benieuwd!
Hij sprak over Holmenkol. Volgens mij werkt dit het zelfde als Progold wat ik zelf gebruik. Ik ga voor de verandering eens Boeshield T9 proberen, dit heeft een hele goede smering.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 25 aug 2011 20:18

Het lijkt me prettig om naast de "harde" Cannondale ook een iets comfortabele fiets die ook in de winter goed in te zetten is te hebben. Daarnaast ziet het titanium er natuurlijk prachtig uit. Misschien kunnen wat ervaringsdeskundigen hun kennis delen mbt titanium en zwaardere (95kg) coureurs, ik zit nu specifiek te denken aan de Van Nicholas Chinook trouwens.

Gebruikersavatar
VNTBerggeit2011
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 jun 2011 21:25

Gebruikersavatar VNTBerggeit2011 25 aug 2011 21:07

20veetee schreef:Het lijkt me prettig om naast de "harde" Cannondale ook een iets comfortabele fiets die ook in de winter goed in te zetten is te hebben. Daarnaast ziet het titanium er natuurlijk prachtig uit. Misschien kunnen wat ervaringsdeskundigen hun kennis delen mbt titanium en zwaardere (95kg) coureurs, ik zit nu specifiek te denken aan de Van Nicholas Chinook trouwens.
Chinook, twee ploeggenoten die flink aan gewicht zijn, denk samen ook wel 190 kg, rijden ook een Chinook, nou ja twee dan. En dan ken ik nog een flinke jongen, die rijdt een Euro's en dan ken ik er nog een stel die lichter zijn en van alles rijden waaronder Mistral en Astraeus :P . Bij de zwaardere boys klappen er wel eens spaken uit, ik bedoel, denk ook eens aan de andere componenten als je wat zwaarder bent.
22 april 2012, 8HW Tita-lovers parade http://www.facebook.com/event.php?eid=105485112895726" onclick="window.open(this.href);return false;

20veetee
Forum-lid
Berichten: 318
Lid geworden op: 28 jun 2005 02:11

20veetee 25 aug 2011 21:14

VNT,
thanks, dat is al een goed begin :-) Ik fiets al, dus snap dat de andere componenten ook meegenomen moeten worden. Maar de Eurus wielen met niet te fancy voorbouw/stuur/zadelpen (thomson/3T) houden zich tot op heden prima. Dus het frame van de Chinook is even de grootste puzzel voor de volgende stap.

Gebruikersavatar
VNTBerggeit2011
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 19 jun 2011 21:25

Gebruikersavatar VNTBerggeit2011 25 aug 2011 21:21

nou ik denk dat de Chinook geen grote puzzel is, dat kan gewoon goed, en als je comfort wil neem dan een tita zadelpen er bij en je hebt gelijk, titanium is prachtig basic materiaal, ook in de zomer! 8-)
22 april 2012, 8HW Tita-lovers parade http://www.facebook.com/event.php?eid=105485112895726" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4387
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 25 aug 2011 21:38

body schreef:
robby72 schreef:
body schreef:Ik heb nog met John Knoops gesproken waar mijn frame vandaan komt. De ketting geeft idd meer gehoor dan bij een 10 speed, is dus een normaal verschijnsel.
Een andere smering zou kunnen helpen werd geadviseerd. ;)
Enig idee welke smering? Ben benieuwd!
Hij sprak over Holmenkol. Volgens mij werkt dit het zelfde als Progold wat ik zelf gebruik. Ik ga voor de verandering eens Boeshield T9 proberen, dit heeft een hele goede smering.

Om nog even terug te komen op de smering incombi met 11 speed op mijn Ti frame. Ik heb mijn ketting nu behandeld met Boeshield T9 en wonder boven wonder de ketting loopt nu geruisloos. Spulletje is niet makkelijk verkrijgbaar maar gelukkig wel bij http://www.bikeparts4u.nl/shop/product_ ... ts_id=2421
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie