Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 06 okt 2011 18:23

Vandaag tussen de buien door de route verkend van onze veldtoertocht op 5 november.

Afbeelding

Ondanks de droge dagen van afgelopen week was het redelijk nat in het bos.

De route lijkt erg mooi geworden. Voor mij is het een van de mooiste veldtoertochten van Noord-Nederland (ik probeer objectief te zijn!).

Nu maar hopen dat het de komende weken niet te veel meer gaat regenen.

eelcoz

eelcoz 06 okt 2011 18:37

.
Laatst gewijzigd door eelcoz op 20 nov 2011 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.

farelli
Forum-lid

farelli 08 okt 2011 13:06

Vanmorgen weg voor een rondje. Halverwege Bakel kom ik erachter dat m'n zadeltasje nog op 'n andere fiets zit. Een goede reden om te keren en meteen een truitje extra en lange vingers aan te doen. Kortom, vrij fris...
Tussen Gemert en Beek en Donk kom ik een valkenier tegen (te voet) die een grote bruine vogel aan het uitlaten is. 8-)
In Gerwen is het kermis en staat de feesttent midden op de weg. Ben d'r dwars doorheen gereden, er zat niemand in.
Bij Knoops in Mierlo een kopje koffie gedronken en z'n opruiming modellen 2011 geinspecteerd. Een Oltre zit er nog steeds niet aan. :(
Verder op dit stukje nogal wisselend weer gehad. De fiets ziet er niet uit.
Bakel-Mortel-Gemert-Beek en Donk-Lieshout-Gerwen-Nuenen-Geldrop-Mierlo-Helmond-Deurne. Een goeie 60 km.
Was toch wel lekker.
Laatst gewijzigd door farelli op 09 okt 2011 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

rikh.
Forum-lid

rikh. 08 okt 2011 20:17

Sinds afgelopen dinsdag heb ik naar mijn nieuwe Riidley zitten kijken en genieten, maar door werk en het slechte weer had ik er nog geen meter echt op gefietst.
Aan het eind van de middag kon ik het niet meer houden en heb ik mijzelf ingepakt, het weer getrotseerd en op weg gegaan met het nieuwe wonder.
Had beetje een false start, na 3 km zakte mijn zadel naar beneden en ik had net niet het goede imbussleuteltje bij me. Dus weer terug nasr huis, de zadelpen goed vastgezet en toen weer op weg.
Ondanks de wind en regen erg genoten van de nieuwe fiets, elke trap is raak en alles draait en loopt mooi soepel.
Op 't Peeske (twee maal) en de Elterberg (de steilere klim vanuit Elten) heb ik mooi de verzetten kunnen testen en ik had nog een aantal tandjes over, dus de 30-23 moet voldoende zijn voor Zuid-Limburg waar ik over twee weken ga fietsen (als het weer het toelaat).
Uiteindelijk 70 km gefietst en net voor het donker binnen.
Morgen kan ik gelijk de fiets schoon gaan maken, want ik heb behoorlijk veel zand en andere prut mee naar huis genomen.

evers
Forum-lid

evers 09 okt 2011 15:05

vanochtend tussen de buien door gefietst. Slechts 45 km gemountainbiked in en rondom de Oirschotseheide. Fiets is volledig in de blub gegaan ;-)
Train ze!

DeletedUser01
Forum-lid

DeletedUser01 09 okt 2011 17:40

Vanmiddag voor de regen uit een stuk door Drenthe gefietst, tot aan de keienstroken bij Odoorn.

Bij de rotonde bij Gieten ligt sinds kort een mooie fly-over voor fietsers.

Afbeelding

Afbeelding

Het maakt het daar een stuk veiliger voor de fietsers.

In het bos bij Odoorn was het nat en glibberig. De keien lagen er wel redelijk bij, totdat het begon te regenen.

Afbeelding

Op tijd terug om de finish van Parijs-Tours te kunnen zien.
Laatst gewijzigd door DeletedUser01 op 09 okt 2011 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 09 okt 2011 18:59

Vanmorgen de eerste ATB tourtocht van het seizoen. Samen met 2 vrienden en mijn zoon 43 Kilometer gereden rond Sprundel - leuke tocht - goed uitgepeild en prima verzorging. Nieuwe schoenen getest en ook die zaten prima en zijn waterdicht.... wel nodig na de droogte van vorige week :D
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

farelli
Forum-lid

farelli 09 okt 2011 20:10

Zondagochtendritje.
De buurman heeft na bijna 20 jr ge-upgrade van Peugeot naar Kuota. Dat fietst nu heel anders naast hem.

Afbeelding

Van voren merk je er minder van. :)

Afbeelding

Liessel-Asten-Heusden-Neerkant-Meijel-Heibloem-Panningen-Beringe-Meijel-Neerkant-Liessel-Deurne.
Frisjes maar gepast gekleed goed te doen.
Lek gereden, da's minder... :(
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Co1ito
Forum-lid

Co1ito 12 okt 2011 11:22

Afgelopen zondag mijn eerste kennismaking met heuvels gehad, het viel me niet mee om rondom Valkenburg te fietsen...!
We zijn in eerste instantie de Cauberg opgefietst, maar doordat één van mijn vrienden iets bij de auto had laten liggen zijn we teruggegaan met als gevolg dat we nogmaals de Cauberg zijn overgegaan. Dit leidde meteen tot de conclusie dat ik in de heuvels de zwakste van de 3 was.
Na nog enkele moeizame klimkilometers kwamen we na 60 km aan op de Gulpenerberg, waar het stuk van 18% me de baas werd en mijn benen bijna letterlijk ontplofte. Na de Gulpenerberg werd iedere meter die omhoog ging me te zwaar, waardoor we over het vlakke terug zijn gefietst richting Valkenburg. Tot mijn verbazing heb ik nog een aardig tempo op kop kunnen rijden, waardoor de beste klimmer van de 3 moest lossen.
Na 75 km op de teller zijn we snel de auto ingestapt en weer richting Deurne vertrokken.
Al bij al een leuke dag, waarbij ik op sommige stukken echt pijn heb geleden.

Mvg,
Co1ito

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 12 okt 2011 11:23

Op de flanken van het Montagne de Lure

De Mistral is inmiddels weer gaan liggen. Afgelopen weekeinde kon je 's middags in een beschut hoekje nog prima in de korte broek en met korte mouwen in 't zonnetje zitten, maar verder was het toch maar een 'frisse bedoening'. Eergisteren, maandag, was het al weer perfect weer: veel minder wind, veel zon en lekker warm. Toch was de Mistral nog niet geheel verdwenen, wat je altijd duidelijk kunt zien aan de fraaie en typische vormen van de bewolking. Ook de weerman hier op de radio meldde dat we nog steeds met die noordenwind te maken hadden.

...de fraaie en typische vormen van de bewolking (foto gemaakt vanuit het centrum van Apt op maandag 10 oktober om 09:56 uur):

Afbeelding

Omdat Apt in een soort 'kom' ligt en daardoor veel beschutting kent, heb je hier veel minder last van de Mistral dan bijvoorbeeld wat noordelijker in de Vaucluse bij Bédoin of Beaumes-de-Venise. Gisteren was het dus de hoogste tijd om de fiets weer eens te pakken. Eergisteren kwam de broodnodige lichaamsbeweging van een stevige wandeling over de Colline des Puits, net ten noorden van Apt. Ook leuk om te doen. Maar nu weer fietsen! Om 9 uur vertrokken in korte broek en shirt met korte mouwen, wat op dat tijdstip onaangenaam 'koud' is! Over het slechte wegdek van de D22 'hobbelde' ik richting Rustrel. Na een kilometer of zeven gefietst te hebben, reed ik al weer volop in de steeds hoger komende zon en was het ergste kou lijden al weer achter de rug. De klim naar de grens met de Alpes-de-Haute Provence (660 m) is niet moeilijk en ik was er dus zo. Na een stukje dalen lag daar weer Simiane-la-Rotonde volop in de zon. Schitterend! Maar in mijn vorige verslagen heb ik daar al foto's van geplaatst, dus ben ik pas wat verderop bij Montsalier gestopt voor de eerste foto's. Voordat ik daar was, moest ik eerst nog wel weer een beetje klimmen.

Landschap langs de D51 bij Montsalier in de Haute Provence...:

Afbeelding

...en even ingezoomed op het Montagne de Lure:

Afbeelding

Na het volgende klimmetje, zag ik Banon ook weer heel mooi in de zon tegen de helling liggen. Simiane en Banon liggen al vrij geïsoleerd in een dunbevolkte streek, maar het is nog niet daar waar 'de wereld ophoudt'. Voorbij Banon ben ik eerst over vals plat en de laatste 3 km licht klimmend nog verder naar het noorden gereden. Daar, op de hellingen van het Montagne de Lure, liggen twee erg afgelegen dorpjes: Saumane en l'Hospitalet. Hier, op het vrij kale plateau, moest ik wel recht tegen een stevig briesje in trappen. Dat viel even tegen. Maar na 7 km was ik dan in Saumane. Saumane en l'Hospitalet liggen praktisch naast elkaar, maar omdat ze gescheiden worden door een beekdal, rijd je via een kleine afdaling en een kleine klim van het ene dorpje naar het andere.

Saumane, op de helling van het Montagne de Lure:

Afbeelding

In Saumane heb ik op een bankje op de Place de la République om half twaalf mijn ravitailleringspauze gehouden en genoten van de rust die hier heerst. Als je van absolute stilte, rust en 'eenzaamheid' houdt, moet je in deze streek gaan fietsen. Zeker buiten het vakantieseizoen is het hier zoals de Duitsers zo fraai zeggen Tote Hose.

De Place de la République in Saumane:

Afbeelding

Na het nuttigen van een banaan, vier fruitrepen en wat vloeibare sportvoeding, ben ik via l'Hospitalet met de wind in de rug weer naar het zuiden gereden.

L'Hospitalet:

Afbeelding

Op deze leuke afdaling, reed ik door nog zo'n verstild dorpje: Lardiers. Niets te beleven, maar ik zag wel een fraai kerkje. Dus maar weer even 'in de remmen' voor een foto (al dat gefotografeer haalt je wel uit je ritme ;)).

Kerkje in Lardiers:

Afbeelding

En het volgende fotomoment komt er ook al weer aan, want na verder gedaald te zijn, kwam ik in Le Rocher d'Ongles. Ook een 'dorpje van niets'. En een eindje buiten dit dorpje ligt, half verscholen in een bosje, het kerkje Notre Dame. Omdat ik ook het Signal de Lure mooi mee op de foto kon krijgen, ben ik toch maar weer gestopt voor een foto.

Het kerkje Notre Dame en het Signal de Lure bij Le Rocher d'Ongles:

Afbeelding

Anderhalve kilometer verder kwam ik in Ongles, wat eigenlijk ook niets voorstelt. Maar daar was op een pleintje toch een leuke bistro waar het terras redelijk gevuld was met gasten die zo te zien smakelijk zaten te lunchen. Zelf heb ik mijn mini-rondje hier afgemaakt, zodat ik opnieuw in Le Rocher d'Ongles uit kwam. Nu kwam ik langs de zuidzijde van het dorpje en ook dat was wel een plaatje waard.

Le Rocher d'Ongles:

Afbeelding

Over de D950 ben ik daarna een eindje richting Banon gereden en na 3 km linksaf gegaan, om via de smalle D18 langs het gehuchtje Gubian naar Revest-des-Brousses te fietsen. Daarna ging het over de brede maar rustige D5 richting St. Michel-l'Observatoire. Voordat het op die weg echt omhoog gaat, kun je rechtsaf verder de binnenlanden in naar Aubenas-les-Alpes. Die afslag heb ik gekozen. Aubenas heb ik links laten liggen en ik ben meteen verder geklommen richting Vachères, wat nog een hele klus is. Na de klim kom je op de D14 en dan is het nog wat verder klimmen richting Vachères en tenslotte omhoog het dorpje in. Vachères ligt behoorlijk hoog, op zo'n 850 m. Maar het was de moeite waard! Nu de Mistral de atmosfeer heeft opgeruimd, is het behoorlijk helder en 'kijk je de wereld uit'. In Vachères, aan de oostzijde van het dorpje, krijg je een schitterend panorama voorgeschoteld. Je ziet het Montagne de Lure, de pre-Alpen bij Digne, het Plateau de Valensole, de Montdenier bij Moustiers-Ste. Marie en de typisch gevormde rots bij Mane (ten zuiden van Forcalquier) allemaal heel duidelijk liggen. Helaas is het net even te ver weg om er met een digitaal pocket-cameraatje een mooie panoramafoto van te kunnen maken. Maar een paar indrukken mogen natuurlijk niet ontbreken.

Blik vanuit Vachères richting Manosque en het Plateau de Valensole...:

Afbeelding

...en richting het Montagne de Lure:

Afbeelding

Vanuit Vachères ben ik, ook weer binnendoor, verder gereden over de D114. Het is daar steil dalen, naar het in de binnenlanden verstopte Ste. Croix-à-Lauze. De klim via deze D114 naar Vachères moet toch ook een pittige klus zijn. Misschien iets voor een volgende rit?

Sainte Croix-à-Lauze:

Afbeelding

Na Ste. Croix volgt er nog een flinke en bij tijden ook weer steile afdaling, tot je uiteindelijk op de D155 uitkomt. Vanaf deze D155 ben ik nog even naar Viens gefietst. Een niet al te lastige klim van zo'n 5 km. Daarna ging het via de mooie en van een goed wegdek voorziene D209, met op het laatst alleen nog maar dalen, terug naar Apt. Toch weer 107 km afgelegd en met al dat klimwerk voel je dat dan ook goed!
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 13 okt 2011 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

rene
Forum-lid HC

Gebruikersavatar rene 12 okt 2011 21:04

Vandaag naar het werk 40 km ViVe, donker en een beetje nat in de ochtend - wel goed voor het moraal dat nu zelfs fietsen met dit weer gewoon plezierig voelt na 2 dagen van niet fietsen. Rest me dus niets anders om de rest van de week ( voor mij t/m zondag ) ook maar te fietsen - en dan zondag ochtend nog maar een ATB tour te doen. Wouw staat op het programma met 1 van de leukste tochten van het najaar , tenminste als ik mijn vrienden moet geloven :)

Ook mijn Garmin Edge 800 geprobeerd die ik gisteren binnen kreeg. Wat een fijn masjien ! En om een beetje de mogelijkheden door te krijgen is tres simple - gewoon een avondje voor zitten en tot nu toe nog geen vragen die ik zelf niet kon beantwoorden of opzoeken.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

superb11
Forum-lid

superb11 13 okt 2011 20:50

Vandaag, na 4,5 week inactiviteit vanwege een hardnekkige longontsteking (waarschijnlijk opgelopen op de Grand Ballon), voor het eerst weer buiten gefietst op de racefiets. Ruim anderhalf uur rustig met de handjes op het stuur zo'n 45 km weggetrapt. Na zo'n lange tijd is zo'n ritje in de herfstzon echt heerlijk, mits goed ingepakt want de weerstand moet nog groeien.
Niet letten op snelheden en km's, alleen de hartslag een beetje in de gaten houden en genieten van de omgeving: Doesburg, Steenderen, Wichmond, Vorden, Hengelo, Keijenborg, Hoog-Keppel, Drempt, Doesburg.

Plaats reactie