Cervélo
KXlight schreef:Het idee dat er maar 1 is in die kleurstelling, maakt 'm natuurlijk al onvoorstelbaar mooi!
1 in de kleurstelling?
wellicht zijn er nog een paar meer die aan Distributeurs wereldwijd geleverd zijn.
neem aan dat die aan Veltec geleverd was.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
Hij komt mij zéér bekend voor die fiets. Volgens mij zitten we vaker bij hetzelfde ''vuur''.
Kuiper schreef:KXlight schreef:Het idee dat er maar 1 is in die kleurstelling, maakt 'm natuurlijk al onvoorstelbaar mooi!
1 in de kleurstelling?
wellicht zijn er nog een paar meer die aan Distributeurs wereldwijd geleverd zijn.
neem aan dat die aan Veltec geleverd was.
1 in Europa (dat is wat de eigenaar zegt)... en dat is toch waar ik het meeste rondfiets.
Concord schreef:Bij deze mij "woonwerk-fiets".
Is er maar 1 van in Europa in deze kleurstelling, de minder gelukkige wielergoden moeten het met een wit/zwarte R3 doen.
Omdat ik wat dichter bij het "vuur"zit, heb ik dus dit sample frame weten te bemachtigen... rijdt super......
erg mooi ding, juist die waas die op lijkt te liggen is er mooi, sommige vinden het vaag, ik vind het gaaf !
Nu nog een paar EC90 wielen erin en gas erop !
Hoe komt het toch dat Cervelo de meeste fietsen pas vanaf januari en later levert? Zijn zij niet klaar voor volgend jaar, beginnen ze er te laat aan, is er schaarste aan carbon of is het wegens een gebrekkige planning? En het is Cervelo niet alleen he....
geen signatuur
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
niemand wil voorraad (en bovendien: waarom moet 2008 modellen al in juli van het voorgaande jaar in de winkel liggen).
Verder heeft het enkel met bestelpolitiek te maken. Toeleveranciers in china zijn heel erg groot (30.000 man voor topkey) en de meeste merken heel erg klein. Wil je voor redelijke prijzen bestellen dan moet dit in Batches en dat maar een of enkele malen per jaar. Is de voorraad (door goede verkopen) eerder op dan is dat gewoon pech en stokt de levering.
Verder heeft het enkel met bestelpolitiek te maken. Toeleveranciers in china zijn heel erg groot (30.000 man voor topkey) en de meeste merken heel erg klein. Wil je voor redelijke prijzen bestellen dan moet dit in Batches en dat maar een of enkele malen per jaar. Is de voorraad (door goede verkopen) eerder op dan is dat gewoon pech en stokt de levering.
het heeft voornamelijk te maken met capaciteitsplanning. Om zo minmogelijk irrationele overcapaciteits te hebben, kunnen ze moeilijk zo aan het begin van het seizoen de productie omhoog gooien. Het is dus economisch gezien onvoordelig om onregelmatig te produceren. Het is natuurlijk wel zo dat de bestellingen wél seizoens gerelateerd zijn. wat ze dus zullen proberen is een voorraad op te bouwen, zodat ze naar gelang de vraag kunnen leveren, zonder dat ze zo onregelmatig hoeven te produceren. Als je meer wilt weten moet je bedrijfskunde gaan studeren;).
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
Kikkie schreef:... Als je meer wilt weten moet je bedrijfskunde gaan studeren;).
Haha, met een cursus bedrijfskunde leer je de fietsensector niet begrijpen, wel integendeel vraag je je vaak af welk beleidsvisie sommige bedrijven hebben.
Dit geheel off topic (en zelfs niet bedoeld op levering van Cervélo).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -