Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

elefantino
Forum-lid

elefantino 16 nov 2013 20:24

Vanmiddag een bescheiden rondje van 50 km door Noord-Groningen gemaakt: Groningen - Bedum - Onderdendam - Warffum - Baflo - Winsum - Sauwerd - Zuidwolde - Groningen. Ik had al een paar weken niet meer op de fiets gezeten en dat merkte ik toch wel enigszins. Maar eens kijken of ik de komende weken weer iets meer regelmaat in het fietsen kan krijgen.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 16 nov 2013 23:13

Voor het eerst met mijn nieuwe mtb 3 uur door de mist op pad geweest en er is een nieuwe "fietswereld" voor me open gegaan! Waar ik normaal de bospaadjes links en rechts laat liggen heb ik ze vandaag letterlijk en figuurlijk geproefd. Gestopt bij een bord met mountainbikeroutes blijken er uitgestippelde routes te zijn van bijelkaar 270km! Bocholt-Neerpelt-Achel-Lommel- Hechtel-etc. Wat een weelde en dat voor de deur... Fietsen midden in de natuur, geen last van wind, geen fietsers om te passeren, geen autoverkeer en geen bang gehad om lek te rijden :D En zo erg genoten dat ik domweg vergeten ben om foto's te maken :oops:
Nu voorspellen ze binnenkort sneeuwval maar wanneer ik normaal de pest in sneeuw heb kan ik nu al niet meer wachten.De koerfiets gaat voorlopig in het vet en let it snow, let it snow, let it snow...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 17 nov 2013 11:38

@flores,

Wie de mountainbikeschoen past... trekt hem aan... :lol:.

Totdat de sneeuw gaat bevriezen na een lichte dooi is het zeker leuk biken in de sneeuw... Afgelopen jaar, i.c.m. winterschoenen lekker vaak in de sneeuw gereden...

hetfietsertje1958
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hetfietsertje1958 17 nov 2013 15:59

Het was best wel frisjes, maar daar kun je je op kleden. Verder windstil en droog, daar moet je van profiteren. Iets na twaalven ben ik op de Merida gestapt voor het volgende rondje: Bab - IJsselstein - Montfoort - Haastrecht en weer terug naar Bab-city. De laatste 10 kilometer kreeg ik wat last van koude benen, voor de rest geen centje bibber. 60 kilometer weggetrapt en daarmee het jaartotaal op 4090 gebracht.
Canyon Aeroad CF 8.0 2013.

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 17 nov 2013 16:04

Mooie dag gisteren om een slordige 120km langs de kust te trappen. Met z'n zessen reden we via Bakkum slingerend door de duinen naar Wijk a/Zee, en even verderop bij de Noordpier het strand op. Vervolgens 45km pal langs de Noordzee, met laagwater en de wind schuin in de rug! Echter, bij Egmond a/Zee vond de concurrentie het wel welletjes en sloeg rechtsaf, terug naar af. Voor mij natuurlijk een extra reden om door te rijden, en... nog wat plaatjes te schieten. ;)

Zelf met de pedalen spelen, waar anderen het met de wind doen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alsof er een asfalttapijtje is uitgerold...
Afbeelding

Bij paal 10 (Groote Keeten) het strand af en — zoveel mogelijk offroad — terug naar het zuiden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog even spelen op de steile Koningsnok (max 25%)...
Afbeelding

8-) En uiteraard met losse handjes afdalen...
Afbeelding

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 17 nov 2013 17:20

@Buzz, dat mooie Noord-Holland. Lekker langs de kust...

Zelf vandaag toch ook maar even er uit geweest, omdat het in eerste instantie wel zacht aanvoelde. Dus voor een relaxed rondje vandaag... Lucht was wel vochtig en helemaal droog waren de wegen ook niet. Maar de mist had soms ook wel wat.... Zicht was in ieder geval goed om te kunnen fietsen, dus toch zomaar nog 86km gefietst. Wel baalde ik dat ik een gelletje was verloren bij het pakken van een Snelle Jelle uit mijn zak gevallen, en miste die extra snack toch wel tegen het einde...

Ergens langs de Bergsche Maas
Afbeelding

Afbeelding

Maar hoe later in de middag, hoe kouder het werd. Toen ik begon was het nog boven de 10°C maar uiteindelijk werd het maar 4°C... http://www.strava.com/activities/95631857
Laatst gewijzigd door Suntoro op 17 nov 2013 17:29, 1 keer totaal gewijzigd.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 17 nov 2013 17:26

Mooie plaatjes weer Buzz!

Vandaag heb ik mijn allereerste MTB toertocht gereden: De Utrechtse heuvelrug ATB toertocht van DTC.We gingen er met 6 man naar toe. nou ben ik niet zo'n beste off-roader dus had vooraf al tegen de anderen gezegd vooral niet op mij te wachten. Een goede keuze bleek. ik heb gewoon lekker in mijn eigen tempo, gereden en vond het in ieder geval erg leuk om te doen. Het viel me nog mee dat ik niet links en rechts ingehaald werd. Tuurlijk er waren er echt wel een aantal sneller, maar overall viel het me wel mee.
Ik denk dat ik nog wel eens vaker met die mannen meega, maar dan hoop ik wel op een iets minder drukke toertocht.
Ik vond het overigens prima georganiseerd en overall netjes uit gepeild. Tijdens de stop vroeg ik me wel af wat al die stukjes waren die in de sportdrank zaten, maar toen ik een slok nam kwam ik er al snel achter dat het soep was :-) ik had door mijn handschoenen niet gevoeld dat het warme drank was:-)

Geen foto's gemaakt. Camera zat wel zoals altijd in mijn achterzak, maar ik had wel mijn handen aan het stuur nodig!:-)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

steven250
Forum-lid

Gebruikersavatar steven250 17 nov 2013 19:38

Ik heb vandaag ook weer gereden. Gister reed ik een ritje van +/- 70km met ene paar man uit Deventer, vandaag ging ik echter alleen op pad voor een duurtraining. De route was vanuit Deventer over de dijk naar Welsum en dan vlak voor Veesen af naar Heerde en door naar Wapenveld. Vervolgens via Wezep, door de polder naar Kampen. Vanaf daar terug naar Zwolle,en via Heino, Raalte en Heeten weer terug naar Deventer.

Op het laatst merkte ik wel dat de fiets wat 'log' aanvoelde en toen bleek ik voor op een leegloper te rijden. Geen idee hoe lang dat al aan de hand was. Ik had geen zin om direct te stoppen, ik was immers al dicht bij huis, dus besloot te kijken of ik het nog zou halen. Ik schat dat ik nog 10km moest toen. Het criteria hierbij was: zo lang ik bij hobbels en oneffenheden nog niet voel dat de velg de grond raakt kan ik nog doorrijden. Evt had ik hem dan met een gaspatroon nog wel weer wta kunnen bijvullen.

Gelukkig hield hij het vol, het was alleen een beetje opletten in de bochten ;)
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 17 nov 2013 20:50

Van Hattem Naar Apeldoorn langs het Apeldoorns-kanaal.Vervolgens over Uddel-Elspeet-Vierhouten-Nunspeet-`tHarde-Oldebroek-Wezep en weer terug in het mooie Hattem. Exact 100 km. en dat leek mij wel zat, solo, in november. Lekker rustig op de fietspaden, en geen zucht wind!

xml
Forum-lid

Gebruikersavatar xml 17 nov 2013 23:52

Bouwen jullie een beetje af in de winterperiode, of hoe zit dat?

dickygiovanni
Forum-lid

dickygiovanni 18 nov 2013 09:12

Ik verwacht absoluut nog een hele bak met sneeuw, vorst, en andere ellende. Dan ga ik wel minder fietsen. Zolang het weer zo "lekker" als gister is train ik mooi door!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 nov 2013 09:29

xml schreef:Bouwen jullie een beetje af in de winterperiode, of hoe zit dat?
Dit is juist de tijd van het jaar om de basis voor komend jaar te leggen. :)

Afgelopen weekend ben ik naar Sauerland geweest om te trainen. In het begin van dit jaar al eens zitten te puzzelen voor een mooie route met veel hoogtemeters. Gezien de goede weersvoorspellingen voor dit weekend en in 't achterhoofd dat het wel eens 1 van de laatste veilige mogelijkheden van de winter kon zijn (ivm bevriezing van de weg, sneeuw, enz).

Het is vanuit Enschede minder dan 2 uur rijden, dus prima te doen. Ik vroeg me alleen sterk af of ik wel het juiste weekend uitgezocht had, het was mistig en grijs. Op een half uurtje van de bestemming trok het echter op eens open en werd de lucht blauw. De rest van de dag is het helder gebleven. Koud was het wel 's ochtends, in het dal -2,5 om 10 uur 's ochtends. De hele dag bleef alles aan de noord-kant bevroren, dat werd dus voorzichtig afdalen met samen geknepen billen. De route beviel uitstekend, 1 klim bleek onverhard te zijn. Die lag gelukkig aan de noord-kant van de heuvel en was praktisch volledig bevroren. Bijna overal was het uitgestorven rustig, niet meer dan een handje vol fietsers tegen gekomen.

Uiteindelijk meer dan 3000 hoogte meters, 147 km en bijna 6 uur op de fiets gezeten. http://www.strava.com/activities/95431331 Ik was wel erg blij dat ik een 27 gestoken had, die heb ik goed gebruikt ;)

(Foto's volgen later)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie