Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Ervaring met staal

Vieux chnoque
Forum-lid

Gebruikersavatar Vieux chnoque 06 jan 2017 16:56

Mooi, met nieuwe kleuren kan daar straks geen Festka tegenop!
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la

Pijp ie
Forum-lid

Pijp ie 06 jan 2017 19:40

:like:

Achterpad van een Festka is mooier :D

Zag van de week een miyata op instagram voorbij komen, blijkbaar maken die nog steeds stalen racefietsen...

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 jan 2017 20:12

nutsjesmoar schreef:Tegen volgend jaar laat ik frame, vork en stuurpen spuiten/poedercoaten in dezelfde kleur, nog geen idee wat.
Wat je ook doet: spuiten, niet poedercoaten
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

devriesman
Forum-lid

Gebruikersavatar devriesman 06 jan 2017 20:27

Mooie fiets. Als ik m zo zie zou ik m niet overspuiten.

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 07 jan 2017 10:30

Deze ga je toch niet overspuiten. Het koga fullpro spuitschema is prachtig! Neem daar maar een ander lelijker frame voor.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 07 jan 2017 10:42

thestudent schreef:Deze ga je toch niet overspuiten. Het koga fullpro spuitschema is prachtig! Neem daar maar een ander lelijker frame voor.
+1 Zou zonde zijn. Ik heb zelf ook even zo'n Full Pro gehad (NOS). Heb ik weer verkocht omdat hij me helaas echt te klein was. Maar was een prachtig én goed rijdend frame!

Jaap Telder
Forum-lid

Gebruikersavatar Jaap Telder 07 jan 2017 11:21

thestudent schreef:Deze ga je toch niet overspuiten. Het koga fullpro spuitschema is prachtig! Neem daar maar een ander lelijker frame voor.
+1, mooi origineel laten.
Heb vroeger drie KogMiyata's gehad, was toendertijd hét exclusieve merk.
Worden inderdaad weer gemaakt (heet nu Miyata, zonder Koga) met mooie kleurstellingen, jammergenoeg niet In Europa verkocht anders stond die hier allang. :like:

Afbeelding

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 09 jan 2017 11:16

Bedankt voor de complimenten mannen. Ik vind het spuitschema ook niet lelijk, maar het is wel erg standaard. Dit spuitschema was mooi geweest op een Alu equivalent, maar op een high-end stalen frame vind ik het wat jammer/goedkoop ogen, maar dat ben ik. Spuitschema's van Festka zijn inderdaad wat ik zou willen, maar daarvoor zou ik nog wel even moeten sparen.

jwkeij
Forum-lid

Gebruikersavatar jwkeij 10 jan 2017 15:21

nutsjesmoar schreef: Thomson afmontage met een Zipp stuur
Welk type stuur van Zipp is dit? Vind t wel n mooi klassiek stuurtje, zeg.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 11 jan 2017 11:47

"Traditional bend" ofwel traditionele bocht. Ritchey maakt ook een mooie variant klassieke bocht.

JorgV
Forum-lid

Gebruikersavatar JorgV 11 jan 2017 17:35

Is het de SL-88? Ben ook wel benieuwd, daar lijkt 'ie wel behoorlijk op in ieder geval.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

zjon van Rooijen
Forum-lid

Gebruikersavatar zjon van Rooijen 11 jan 2017 20:12

Ik volg deze groep al langere tijd en ik geniet van al het moois dat ik langs zie komen. Ik rijd zelf al lange tijd op stalen fietsen en heb twee jaar terug met behulp van Chris Prenen deze stalen Gianni Mota gebouwd:

Afbeelding

Ik vind het erg leuk om op een unieke fiets te rijden. En met zo'n fiets is het extra leuk om hem steeds verder te personaliseren. Ik hou van unieke stalen frames die opgebouwd zijn met moderne materialen. En inmiddels heb ik (dan ook) een setje 55 mm Carbon wielen aangeschaft. Je snapt, ik ben geen purist.

Even twee fietsen waar ik het warm van krijg:

Afbeelding

Afbeelding

Vorige week ontdekte ik dat het Chroom van mijn huidige Gianni Motta frame achteruit holt. Hij is aan het roesten :-(
En toen dacht ik... misschien moet ik eens op zoek naar een ander frame. Staal uiteraard!
En om het compleet te maken, mijn dochter heet Rosa, dus een de Rosa frame zou een goede keuze zijn. Het liefst een niet al te oud frame (jaren 90?)
Ik ga de komende tijd eens op zoek naar een stalen de Rosa frame, maat 55 of 56

Mochten jullie iets langs zien komen.....

Oja, dit frame is te begrotelijk (ik zag hem afgelopen vrijdag bij de zesdaagse in Ahoy staan (in het rood)

Afbeelding

Plaats reactie