Pagina 179 van 277
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 23 jan 2012 19:19
door jappiex
Ksyrium Elite's laten omzetten naar Record/Open Pro handgespaakt. Top service daar in Bocholt.
Heb de RR1450 Tricon voor als ik echt licht zou willen (170 gram besparing) en ik verwacht dat het setje wat uit Bocholt komt een prachtige all round wielset is.
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 24 jan 2012 20:59
door benny-boy
jappiex schreef:Ksyrium Elite's laten omzetten naar Record/Open Pro handgespaakt. Top service daar in Bocholt.
Heb de RR1450 Tricon voor als ik echt licht zou willen (170 gram besparing) en ik verwacht dat het setje wat uit Bocholt komt een prachtige all round wielset is.
kan je dan toch meer aanpassen dan je kan terug vinden op de "bike-configurator"?
Valt er hierover te spreken?
BTW. ik heb dit weekend een bezoekje gebracht aan Velofolie in Kortrijk (Belgiƫ) waar Rose ook een stand had.
Voor de eerste keer de Xeon CRS gezien en toch wel onder de indruk van de fiets.
Vrij sobere maar heel mooie kader.
Momenteel staat mijn besluit vast. in augustus ga ik een bezoekje brengen aan Rose.
De witte kader is zeer mooi maar ik denk dat mat wit zeer snel vuil wordt. Dus ik denk voor de ook heel mooie donkere kader te gaan.
mvg.
Benny
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 24 jan 2012 21:03
door lv94
Iemand al meer nieuws over de levertijd van de nieuwe Rose Xeon RS(-3000)?
Heb 'm (ruim) voor de kerstperiode besteld waarbij begin Januari beloofd werd.
Toen ik belde hadden ze het over vertraging tot half februari. Jammer aangezien
de trainingswedstrijden al begonnen zijn!
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 24 jan 2012 21:15
door lv94
benny-boy schreef:kan je dan toch meer aanpassen dan je kan terug vinden op de "bike-configurator"?
Valt er hierover te spreken?
Alle onderdelen zijn los te kiezen, ook die niet in de 'bike-configurator' staan
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 31 jan 2012 16:15
door josvtec
Vandaag toch een nare aanvaring gehad met de firma Rose.
Mijn fiets is nu een half jaar oud en heeft steeds kleine gebreken, nu ook weer, het lukt me zelf niet om het te repareren, dus maar een email
gestuurd naar Rose met het probleem.
Ik kreeg als antwoord dat ze het veel te druk hebben op dit moment voor dit soort dingen en ik maar naar een fietsenmaker in de buurt moest gaan om het te repareren.
Lekker dan, koop je een nieuwe fiets van je centen, verwacht je toch wel wat service, en het is niet de 1e keer dat ik terug moet met deze fiets, steeds wat mee.
Ik kan moeilijk een plaatselijke fietsenmaker gaan lastig vallen met problemen die Rose niet wil oplossen.
Verkoop bij Rose is wel goed maar de na-service kan wel wat begeleiding gebruiken, ik verwacht heus niet dat ik binnen een paar dagen langs kan komen maar op korte termijn toch wel.
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 31 jan 2012 16:40
door amclassic-fan
Wat voor gebreken heb je 't dan over? Iedere fatsoenlijke FM wil dat wel gewoon oplossen, je betaald er alleen wel de kostprijs voor.
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 31 jan 2012 17:31
door mikethebike
Dat is het nadeel van de E-commerce! Goedkoop betalen en mankeert er wat aan dan kun je naar de lbs op de hoek (die je alweer ziet aankomen....).
Betaal dan enkele tientjes meer, en dan heb je je service van je FM.
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 31 jan 2012 17:47
door loos
mikethebike schreef:Dat is het nadeel van de E-commerce! Goedkoop betalen en mankeert er wat aan dan kun je naar de lbs op de hoek (die je alweer ziet aankomen....).
Betaal dan enkele tientjes meer, en dan heb je je service van je FM.
Onzin, dit is geen E-commerce, ze hebben gewoon een fysieke winkel (met daaraan gekoppeld een webshop).
Bovendien gaat het niet om enkele tientjes, maar om vele honderden euro's meer in de regel.
De fietsenmaker op de hoek is niet zielig en moet zich gewoon aan de markt aanpassen, het staat hem immers vrij om zelf zijn tarief te bepalen.
Een fietsenmaker die met zijn tijd meegaat heeft daar ook geen enkel probleem mee....
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 31 jan 2012 18:20
door mikethebike
Wat heb je aan die fysieke winkel Loos als je niet daar naar toe kunt/wilt, omdat het te ver weg is?
Dat is toch e-commerce, kopen via een webwinkel? Of ben ik nu in de war...
Wie zegt dat ik de fietsenmaker op de hoek zielig vindt? Over het algemeen ziet een fietsenmaker je liever vaker in de winkel komen, dan dat je naar hem toegaat met een fiets
die van het internet afkomt zoals een Rose/Bulls/Focus.
Daarom pleit ik ervoor dat indien je niet technisch bent een fiets koopt bij een FM, en niet bij een webwinkel (met een bevallig nieuwbouwpand).
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 31 jan 2012 18:52
door hildefuego
focus koop je bij een dealer hoor...
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 31 jan 2012 18:54
door thestudent
Over welke kleine problemen gaat het dan? En dat fietsenmakers moeilijk doen is onzin. Ik heb nooit een fiets bij mijn huidige fm gekocht maar ik krijg daar toch echt gewoon goede service ( al ben ik daar nog niet met mijn Rose geweest, alleen met mijn mtb(scott) en koga ( tweede fiets )). En of je huidige fiets nu van een grote winkel als Rose komt moet totaal niet uitmaken. Maar zorg er wel voor dat de fietsenmaker dan ook geld aan je kan verdienen, als er bijvoorbeeld een trapas vervangen moet worden koop ik die ook gewoon bij de fietsenmaker. Als je er een op internet bestelt en dan vraagt om hem te installeren dan kan ik begrijpen dat er moeilijk wordt gedaan. Bij sommige dingen is het echt wel waard om op internet te bestellen, dat scheelt echt heel veel geld. En veel dingen kan je ook gewoon zelf oplossen met een beetje sleutelen.
Re: Red Bull/Rose topic
Geplaatst: 31 jan 2012 19:34
door josvtec
Eerst was de derailleurpat achter scheef gemonteerd.
Schakelprobleem, Wielen die er echt niet meer ingingen als je die eruit had gehaald.
Toen een onderhoudsbeurt en nadien nog meer klachten, gekraak in de crank, boutjes die niet vast zaten,
en sinds kort speling op de balhoofdbuis die er niet uit te krijgen is, de lagers springen er gewoon uit als je de zaak op spanning zet.
En dan moet ik dus naar de plaatselijke fietsenmaker omdat de firma Rose geen tijd heeft????
Ik heb garantie potver....fiets is pas half jaar oud.
De plaatselijke fietsenmaker is en beste man en wil uiteraard alles doen, geen probleem maar het is garantie en Rose levert gewoon geen goede fiets af.
Verder tikt en kraakt de fiets dat het een lieve lust is, ik durf hiermee niet de Alpen in te gaan aankomend zomer.