Cannondale
- henschoten
- Forum-lid
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 21 jun 2009 11:07
vreemd, hier al twee jaar probleemloos met CS200 icm hartslagmeter. Mss keer opnieuw keer 'pairen'?
Net mijn fiets even mooi gepoetst voordat ik morgen de 2e lange tocht ga fietsen.
Tot mijn schrik ontdek ik lakschade rondom het cranckstel.
Pfffffffff, wat een pech. Ik heb de fiets nu ruim een maand.
Morgen eerst de tocht fietsen en als ik nog tijd heb maar gelijk doorrijden naar Piet de Wit.
Ik mag toch hopen dat dit onder de garantie valt ?
Tot mijn schrik ontdek ik lakschade rondom het cranckstel.
Pfffffffff, wat een pech. Ik heb de fiets nu ruim een maand.
Morgen eerst de tocht fietsen en als ik nog tijd heb maar gelijk doorrijden naar Piet de Wit.
Ik mag toch hopen dat dit onder de garantie valt ?
Cannondale Synapse Ultegra
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
ligt eraan, scheurtjes inderdaad maar als je je ketting tussen frame en cranks hebt laten lopen wellicht niet.
Nou ja, dan is dit nog als gevolg van het feit dat ik 3 weken geleden (had ik nog niet eens op het forum verteld) onderweg naar mijn werk op een bruggetje met mijn fiets ben gevallen. Ik gleed weg met mijn achterwiel.
Ik had schade aan de linker shifter en linkertrapper. Verder gelukkig niks.
De schade is keurig en snel door de verzekeringsmaatschapij vergoed. Piet de Wit heeft dit allemaal netjes voor mij met de verzekeringsmaatschappij geregeld.
Pas nu realiseer ik me dat ik toen de ketting naast het blad was geschoten.
Vreemd dat de dealer dit niet heeft gezien. Nu mag ik hopen dat hier nog wat mee gedaan kan worden.
Oh ja, gelukkig viel het met mij nog mee. Had schaafwonden aan mijn gezicht en een pijnlijke knie maar dat gaat nu stukken beter.
Ik had schade aan de linker shifter en linkertrapper. Verder gelukkig niks.
De schade is keurig en snel door de verzekeringsmaatschapij vergoed. Piet de Wit heeft dit allemaal netjes voor mij met de verzekeringsmaatschappij geregeld.
Pas nu realiseer ik me dat ik toen de ketting naast het blad was geschoten.
Vreemd dat de dealer dit niet heeft gezien. Nu mag ik hopen dat hier nog wat mee gedaan kan worden.
Oh ja, gelukkig viel het met mij nog mee. Had schaafwonden aan mijn gezicht en een pijnlijke knie maar dat gaat nu stukken beter.
Cannondale Synapse Ultegra
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik denk dat er niet veel aan te doen valt met de garantie. Maar reparatie is waarschijnlijk niet mogelijk en een heel nieuw frame voor wat krassen rond het bracket is wat overdreven.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Misschien overdreven maar aan de andere kant ook weer niet.
De dealer zei tegen mij dat ze de hele fiets hadden onderzocht en behalve de eerder genoemde zaken niks hadden ontdekt. Anders had dit gelijk aan de verz. maatschappij kunnen worden vermeld , afgezien van het feit of en hoe dit vergoed wordt.
Je kan je voorstellen dat ik hier nu even van schrik.
Ik ga toch aan de dealer vragen of ze dit alsnog kunnen melden.
De verz.maatschappij heeft, moet ik zeggen, het geheel wel snel afgehandel. Na een week was alles geregeld.
De dealer zei tegen mij dat ze de hele fiets hadden onderzocht en behalve de eerder genoemde zaken niks hadden ontdekt. Anders had dit gelijk aan de verz. maatschappij kunnen worden vermeld , afgezien van het feit of en hoe dit vergoed wordt.
Je kan je voorstellen dat ik hier nu even van schrik.
Ik ga toch aan de dealer vragen of ze dit alsnog kunnen melden.
De verz.maatschappij heeft, moet ik zeggen, het geheel wel snel afgehandel. Na een week was alles geregeld.
Cannondale Synapse Ultegra
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Waarschijnlijk heeft je dealer met niets ontdekt bedoelt: "niets ontdekt wat wij nog kunnen declareren". Lakschade na een valpartij is niets raar, als je kijkt naar mijn fiets dan zit er gewoon weinig schade op, na 3 valpartijen en 2 keer ketting er af en tussen crank en frame gekregen. Persoonlijk vind ik het geen probleem, het is ten slotte een gebruiksvoorwerp.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
thomwittendorp schreef:Waarschijnlijk heeft je dealer met niets ontdekt bedoelt: "niets ontdekt wat wij nog kunnen declareren". Lakschade na een valpartij is niets raar, als je kijkt naar mijn fiets dan zit er gewoon weinig schade op, na 3 valpartijen en 2 keer ketting er af en tussen crank en frame gekregen. Persoonlijk vind ik het geen probleem, het is ten slotte een gebruiksvoorwerp.
Het is inderdaad een gebruiksvoorwerp, dat ben ik met je eens. Het komt misschien ook omdat ik het nu opeens ontdek en je schrikt.
Ik heb de fiets pas sinds begin maart dit jaar en fiets er nu met veel plezier mee.
Het is balen, de andere onderdelen zijn vervangen is en nu blijkt dan dit.
Misschien moet ik het relativeren. Het kan voor het frame verder geen kwaad ?
Het is toch niet gek om dit nog even met de dealer c.q. verz.mij. te bespreken of hier nog iets mee kan worden gedaan ?
Cannondale Synapse Ultegra
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
Wat er met je frame gebeurt, kan denk ik niet heel veel kwaad, als je er veiliger bij voelt gewoon even bij je dealer langs gaan, die kan je denk ik wel uitsluitsel geven.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
thomwittendorp schreef:Wat er met je frame gebeurt, kan denk ik niet heel veel kwaad, als je er veiliger bij voelt gewoon even bij je dealer langs gaan, die kan je denk ik wel uitsluitsel geven.
Ok. Zal ik doen. Ben al wat over de schrik heen.
Misschien kan er iets bij worden gelakt/gespoten ?
Cannondale Synapse Ultegra
Heb hetzelfde gehad bij mijn Supersix frame. Net een maand oud toen ik door een schakelfout (naar kleine blad voor en tegelijkertijd naar het grote kransje achter geschakeld). Ketting kwam naast het binnenblad en nam de aluminium protector mee. Deze had zich vervolgens in het frame gebogen......Schrikken en uiteraard niet vallend onder garantievoorwaarden. Frame is door mijn FM naar Cannondale gestuurd en gelukkig was het frame niet stuk. Cannondale heeft het frame overgespoten als coulance...keurig geregeld dus.....
doompjoe schreef:Okee,
Ik stel de vraag ook maar even hier, dan.
Op m'n nieuwe Synapse (foto volgt.....) wil ik op de FSA K- Lightcranck i.p.v. de 34t een 39t-binnenblad monteren. Iemand enig idee welk aandraaimoment ik voor de bladboutjes kan aanhouden?
Ik heb al op de site van FSA gesnuffeld, maar kan het daar niet vinden.
Ik heb gisteren het andere blad erop gezet. Ik heb vooraf even met de momentsleutel 'gevoeld' hoe strak de boutjes vastzaten: in een vrij lage stand begonnen en de momentsleutel steeds iets hoger zetten. Tussen de 12 en 14 nm - op standje 13 zeg maar - knikte de kop niet meer. Of werkt dit zo niet??
Ik heb de boutjes bij montage van het nieuwe blad in ieder geval op deze stand vastgedraaid. Ik zal vanavond eens zien of ze het zo houden.