Canyon
Omdat ik ook aan het twijfelen ben om een sram red op mijn canyon te plaatsen
vroeg ik mij af of hier iemand die een sram red in samenwerking met een fulcrum crankstel gekocht had bij canyon?Is de casette dan ook sram en de ketting of is dit ook mogelijk met een campagnolo casette en ketting?
vroeg ik mij af of hier iemand die een sram red in samenwerking met een fulcrum crankstel gekocht had bij canyon?Is de casette dan ook sram en de ketting of is dit ook mogelijk met een campagnolo casette en ketting?
-
- Forum-lid
enrique1 schreef:Omdat ik ook aan het twijfelen ben om een sram red op mijn canyon te plaatsen
Wil je een complete groep? Dit is namelijk niet helemaal duidelijk uit je post.
Er zijn alleen canyons geleverd met de complete red groep, dus niet met een fulcrum crank.
gaisdergerman schreef:enrique1 schreef:Omdat ik ook aan het twijfelen ben om een sram red op mijn canyon te plaatsen
Wil je een complete groep? Dit is namelijk niet helemaal duidelijk uit je post.
Er zijn alleen canyons geleverd met de complete red groep, dus niet met een fulcrum crank.
Neen er zijn zeker canyons verkocht met een red groep met fulcrum crank omdat dit 50gr lichter is .Ik heb die zelf ook willen bestellen maar de wielen wat er onder zaten stonden me niet aan .Ik weet alleen niet of er toen ook een red casette en ketting gebruikt is of dit eventueel ook met campa casette +ketting werkt .
-
- Forum-lid
Lijkt me geen probleem, als je body hiervoor geschikt is. Het loopt misschien net ietsjes minder maar zal niet veel verschil maken. Meestal word sram gecombineerd met shimano (overigens ook zonder problemen).
De canyon was trouwens wel full red.
gaisdergerman schreef:Lijkt me geen probleem, als je body hiervoor geschikt is. Het loopt misschien net ietsjes minder maar zal niet veel verschil maken. Meestal word sram gecombineerd met shimano (overigens ook zonder problemen).
Ben daar heel zeker van niet want ik heb nog in heerlen gevraagd waarom ze dat deden .
-
- Forum-lid
Je hebt gelijk! Ik dacht zeker te weten dat hij full red was maar heb me schijnbaar toch vergist.
Even googlen leverde dit op http://www.canyon.com/_nl/outlet/artike ... o=A1009637
full red dus behalve het crankstel.
Campa/shimano/sram willen ons laten geloven dat het schakelsysteem alleen werkt als je full campa/shimano/sram rijd. Dit is natuuriljk onzin, anders zou die fulcrum crank ook niet werken op een sram/shimano groep.
Ik verwacht trouwens dat het niet alleen gewichtsbesparing is waar ze de crank vervangen hebben. Waarschijnlijk zal het ook een kostenbesparing geweest zijn. Al vind ik persoonlijk de fulcrum crank mooier dan die van dura aca.
Even googlen leverde dit op http://www.canyon.com/_nl/outlet/artike ... o=A1009637
full red dus behalve het crankstel.
Campa/shimano/sram willen ons laten geloven dat het schakelsysteem alleen werkt als je full campa/shimano/sram rijd. Dit is natuuriljk onzin, anders zou die fulcrum crank ook niet werken op een sram/shimano groep.
Ik verwacht trouwens dat het niet alleen gewichtsbesparing is waar ze de crank vervangen hebben. Waarschijnlijk zal het ook een kostenbesparing geweest zijn. Al vind ik persoonlijk de fulcrum crank mooier dan die van dura aca.
-
- Forum-lid
Ja, dat is opgelosd. Ik had een 11cm gekregen maar had zelf nog een 12 cm syntace liggen. De 12 cm syntace heb ik erop gezet en de 11cm terug gestuurd. In principe kon ik de 135mm syntace direct krijgen zodra ze de 11cm ontvangen hadden.
Echter heb ik ervoor gekozen om te wachten tot de 13 cm ritchey pen binnen komt (deze vind ik mooier). Deze was vandaag binnen gekomen en gaat morgen op de post.
Kort samen gevat, probleem opgelost
Echter heb ik ervoor gekozen om te wachten tot de 13 cm ritchey pen binnen komt (deze vind ik mooier). Deze was vandaag binnen gekomen en gaat morgen op de post.
gaisdergerman schreef:Ja, dat is opgelosd. Ik had een 11cm gekregen maar had zelf nog een 12 cm syntace liggen. De 12 cm syntace heb ik erop gezet en de 11cm terug gestuurd. In principe kon ik de 135mm syntace direct krijgen zodra ze de 11cm ontvangen hadden.
Ik heb zelf een 135 maar wou een 130 maar die was er toen niet .Peter zei toen dat ik ze kon omwisselen in heerlen maar nu kon dat ineens niet meer omdat het al een maand geleden was .Nochtans had hij gezegd dat het niet dringend was .Ik heb toen al 20 eur meer betaald en zou nu nog eens 80 eur moeten betalen voor een nieuwe stuurpen .Dat vond ik niet correct ,hij ging nog eens contact opnemen met koblenz en terugbellen .Dan moet ik eens bellen dat die binnengekomen zijn en wat er nu voor oplossing uit de bus komt.