Specialized
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb de speci s-works bidonhouders.
Less is bore
Na een aantal jaren te hebben gemountainbiked, heb ik in maart 2009 een Tarmac Expert afgemonteerd met Ultegra SL aangeschaft.
[img=http://lp1.pinkbike.org/photo/3094/pbpic3094458.jpg]
Nooit geweten dat wielrennen ook zo leuk (zo niet leuker) was!
Vorig jaar augustus werd ik tijdens het schoonmaken met het volgende geconfronteerd:
[img=http://lp1.pinkbike.org/p4pb5507838/p4pb5507838.jpg]
Meteen mijn dealer gemaild, die het op zijn beurt dezelfde middag naar Specialized stuurde. In eerste instantie werd gesuggereerd dat het zou zijn veroorzaakt door een zadelpenklem die met een te hoge momentwaarde zou zijn gemonteerd.
Ik heb mijn dealer verteld dat ik alles met een (Parktool) momentsleutel monteer en dat ik vanwege mijn werk ook al jaren lang met momentsleutels werk.
Hij was (na het zien van mijn momentsleutel en het aanhoren van mijn verhaal) snel overtuigd en Specialized daarna gelukkig ook.
Het frame werd geruild voor een soortgelijk frame, maar wel in een andere kleurstelling:
[img=http://lp1.pinkbike.org/p4pb6145545/p4pb6145545.jpg]
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om dit frame tijdelijk te gebruiken en heb een Tarmac SL3 Pro 2011 (wit/zwart/rood) aangeschaft.
Ook de cassette, ketting en kettingbladen moesten worden vernieuwd. Na wat rekenen heb ik mijn emoties maar gevolgd (af en toe heerlijk om te doen als het om de aanschaf van spullen voor je hobby gaat!) en een nieuwe Force groep aangeschaft.
Een paar weken later wederom mijn emoties gevolgd en besloten dan alles maar nieuw aan te schaffen. Het enige wat er over zal blijven van mijn vorige Tarmac is de stuurpen.
Inmiddels is dus alles binnen:
[img=http://lp1.pinkbike.org/p4pb6145521/p4pb6145521.jpg]
Inderdaad, behalve het belangrijkste!!! En wat kunnen weken dan lang duren zeg! Gelukkig is (wat mij betreft) het weer er ook nog niet naar geweest om met de racer op pad te gaan maar het opbouwen en er dan zo af en toe eens naar kijken geeft mij ook al veel plezier.
Als het frame binnen is dan zal ik het topic updaten met foto's en een volledige spec list.
[img=http://lp1.pinkbike.org/photo/3094/pbpic3094458.jpg]
Nooit geweten dat wielrennen ook zo leuk (zo niet leuker) was!
Vorig jaar augustus werd ik tijdens het schoonmaken met het volgende geconfronteerd:
[img=http://lp1.pinkbike.org/p4pb5507838/p4pb5507838.jpg]
Meteen mijn dealer gemaild, die het op zijn beurt dezelfde middag naar Specialized stuurde. In eerste instantie werd gesuggereerd dat het zou zijn veroorzaakt door een zadelpenklem die met een te hoge momentwaarde zou zijn gemonteerd.
Ik heb mijn dealer verteld dat ik alles met een (Parktool) momentsleutel monteer en dat ik vanwege mijn werk ook al jaren lang met momentsleutels werk.
Hij was (na het zien van mijn momentsleutel en het aanhoren van mijn verhaal) snel overtuigd en Specialized daarna gelukkig ook.
Het frame werd geruild voor een soortgelijk frame, maar wel in een andere kleurstelling:
[img=http://lp1.pinkbike.org/p4pb6145545/p4pb6145545.jpg]
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om dit frame tijdelijk te gebruiken en heb een Tarmac SL3 Pro 2011 (wit/zwart/rood) aangeschaft.
Ook de cassette, ketting en kettingbladen moesten worden vernieuwd. Na wat rekenen heb ik mijn emoties maar gevolgd (af en toe heerlijk om te doen als het om de aanschaf van spullen voor je hobby gaat!) en een nieuwe Force groep aangeschaft.
Een paar weken later wederom mijn emoties gevolgd en besloten dan alles maar nieuw aan te schaffen. Het enige wat er over zal blijven van mijn vorige Tarmac is de stuurpen.
Inmiddels is dus alles binnen:
[img=http://lp1.pinkbike.org/p4pb6145521/p4pb6145521.jpg]
Inderdaad, behalve het belangrijkste!!! En wat kunnen weken dan lang duren zeg! Gelukkig is (wat mij betreft) het weer er ook nog niet naar geweest om met de racer op pad te gaan maar het opbouwen en er dan zo af en toe eens naar kijken geeft mij ook al veel plezier.
Als het frame binnen is dan zal ik het topic updaten met foto's en een volledige spec list.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
race DOC schreef: Meteen mijn dealer gemaild, die het op zijn beurt dezelfde middag naar Specialized stuurde. In eerste instantie werd gesuggereerd dat het zou zijn veroorzaakt door een zadelpenklem die met een te hoge momentwaarde zou zijn gemonteerd.
Ik heb mijn dealer verteld dat ik alles met een (Parktool) momentsleutel monteer en dat ik vanwege mijn werk ook al jaren lang met momentsleutels werk.
Dit is ook wel de laatste plaats waar de scheur was begonnen als je de klem te hard had aangedraaid.
Nieuwe specilaized team kleuren 2011.
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... 31&page=34
(5-2-2011 om 11:56)
http://forum.tour-magazin.de/showthread ... 31&page=34
(5-2-2011 om 11:56)
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hierbij mijn allernieuwste aanwinst:
Specialized S-Works Roubaix Project Black 3SL
Groep: Sram Red (compact)
Kettingbladen: Stronglite 52 x 39
Ketting: Shimano Dura Ace
Cassette: Shimano Dura Ace 13 x 27
Wielen: Fulcrum Racing Zero
Stuur: Specialized S-Works
Stuurpen: Specialized S-Works
Zadelpen: Specialized S-Works Pavé
Zadel: Specialized Romin
Pedalen: Speedplay Zero Stainless
Bidonhouders: Elite Sior (nog in bestelling)
Gewicht: 7,0 kg (zonder bidonhouders en Garmin)
Specialized S-Works Roubaix Project Black 3SL
Groep: Sram Red (compact)
Kettingbladen: Stronglite 52 x 39
Ketting: Shimano Dura Ace
Cassette: Shimano Dura Ace 13 x 27
Wielen: Fulcrum Racing Zero
Stuur: Specialized S-Works
Stuurpen: Specialized S-Works
Zadelpen: Specialized S-Works Pavé
Zadel: Specialized Romin
Pedalen: Speedplay Zero Stainless
Bidonhouders: Elite Sior (nog in bestelling)
Gewicht: 7,0 kg (zonder bidonhouders en Garmin)
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40205
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
C. Zaballa schreef: Enige wat ik zou veranderen is gewoon een zwarte stuurpen.
+1
En verder kan ik toch niet warm lopen voor die Roubaix-lijn. De verhouding klopt niet IMHO.
Less is bore