Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 nov 2008 12:45

"Op de open dagen bij CardSport stond de fiets in deze configuratie!
De lightweights waren toen in de Blanco gestoken".

Dat klopt, ze stonden ook op de Plieger show,

Die wielen zijn nu verkocht i.c.m. de Valverde. Wie er aan het knutselen is geweest weet ik niet maar mijn commentaar richtte zcih op die fiets (die was nu verkocht) en geloof me in deze uitvoering (een stuk extremer dan op het plaatje en met twee extra kleurtinten) zou Bassie er trots op zijn geweest (maar nogmaals smaken verschillen)

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 13:04

Het is idd de Valverde die bij Plieger nu in de winkel staat (een andere dan op de Plieger show stond overigens) . Er zit nu nog een te smalle stuur op en de juist maat wordt nog nageleverd.

Dit is 'm zonder Bora's

http://radcenter.magix.net/userwebsite; ... =15&pos=34

Het is idd een drukke fiets maar ik loop al jaren te twijfelen om een gele fiets aan te schaffen (die gele van vorig jaar vind ik ook geweldig) en op afraden van mijn omgeving nooit gedaan. Nu volg ik mijn eigen keuze. Misschien vind ik hem na een jaar niks meer en rij ik deze het liefst in een sloot. Misschien ook niet. Het leven zonder risico is ook maar saai. Na de eerste foto's van Valverde in de tour vond ik hem ook niet mooi. Maar dat witte zadel breekt de fiets af. Nu vind ik hem iig prachtig. Zeker in het echt want de kleuren komen op de foto niet goed uit.

De kwaliteit van de Prince komt naar mijn ervaring en mening pas echt naar voren tijdens beklimmingen (lijkt wel of je dan ineens aan een EPO infuus zit) en afdalingen. Ik heb nog nooit zo'n goed en zeker sturende fiets meegemaakt bij hoge snelheden. Mijn laatste ervaringen met de Opera, een Pinarello Paris, Pinarello F4/13 (wat een positieve verassing trouwens) en een Colnago President (wat stuurt die slecht zeg, overigens ook toegegeven door de Colnago importeur) zijn mijn referentiekader

marsman
Forum-lid
Berichten: 2549
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 nov 2008 13:12

Weet iemand waar je de officiele Pina-wielerkleding op intenet en/of in een reguliere winkel kunt kopen?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 13:12

Met alles in het leven koop je een stukje gebakken lucht. Anders zouden we allemaal boodschappen doen bij de Aldi, kleding kopen bij de Wibra etc. etc.

Je koopt bij Pinarello een prachtig uitziend topframe maar idd met een beetje gebakken lucht. Zoals met alles. Daar hebben ze een vak voor ontwikkeld en dat heet marketing. Ik heb het gehele traject met marketingopleidingen doorgelopen en idd met alles wat we kopen laten we ons door allerlei variabelen leiden. Daarbij zijn producteigenschappen maar ook altijd emotionele eigenschappen de uitgangswaarden bij de aanschaf van een product

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 23 nov 2008 13:13

Dat van die president klopt. Gekke is dat ik de fiets (de anniversary) ook hier voor onderhoud had en de eigenaar dezelfde klacht had. Na wat testen bleek dat de fiets met meer dan één cm. spacers gewoon heel slecht ging sturen. Geen spacers en maximale druk op het voorwiel en banden met meer grip bracht echt heel veel verbetering (maar geweldig werd het nooit).

Afgezien van de kleur zal de Prince zeker goed gaan fietsen en niemand zal je over het hoofd zien dus....

arnoud
Forum-lid
Berichten: 543
Lid geworden op: 14 nov 2006 12:40
Contact

arnoud 23 nov 2008 13:20

@Opera01, ik kan me helemaal in jouw verhaal vinden. Blijkt ook wel uit het feit dat ik inmiddels een BOB heb en me nog afvraag wat ik met mijn Cervelo doe.....
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 nov 2008 13:25

marsman schreef:Weet iemand waar je de officiele Pina-wielerkleding op intenet en/of in een reguliere winkel kunt kopen?


Elke Pinarello dealer kan ook de kleding leveren, verdeling van de kleding gebeurt ook via CardSport.
Evertse Sport in Zierikzee heeft altijd aardig wat Pina-kleding hangen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

marsman
Forum-lid
Berichten: 2549
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 23 nov 2008 13:30

colnagofreak schreef:
marsman schreef:Weet iemand waar je de officiele Pina-wielerkleding op intenet en/of in een reguliere winkel kunt kopen?


Elke Pinarello dealer kan ook de kleding leveren, verdeling van de kleding gebeurt ook via CardSport.


Ik had al begrepen dat iedereen het kan leveren, maar ik vind niets over prijzen e.d. Even passen is vaak ook wel handig. Heeft Cardsport het gewoon hangen in de winkel (ik ben daar nog nooit geweest)?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

mondrius
Forum-lid
Berichten: 125
Lid geworden op: 31 aug 2008 23:00

mondrius 23 nov 2008 13:40

torro schreef:Met andere woorden je koopt samen met de fiets een hoop gebakken lucht erbij


Tsja, als je uitstraling, vormgeving, kleurgebruik en exclusiviteit beschouwd als gebakken lucht wordt het leven wel erg saai denk ik!

Juist deze "gebakken lucht" brengt juist emotie en beleving in de fiets.
Passoni XXti - Cervelo R3SL - Cervelo RS - Giant XTC 29er - BSP Metropolis - DOLLY bakfiets

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 nov 2008 13:49

marsman schreef:
colnagofreak schreef:
marsman schreef:Weet iemand waar je de officiele Pina-wielerkleding op intenet en/of in een reguliere winkel kunt kopen?


Elke Pinarello dealer kan ook de kleding leveren, verdeling van de kleding gebeurt ook via CardSport.


Ik had al begrepen dat iedereen het kan leveren, maar ik vind niets over prijzen e.d. Even passen is vaak ook wel handig. Heeft Cardsports het gewoon hangen in de winkel (ik ben daar nog nooit geweest)?


Hoi,
CardSports is geen winkel, maar een importeur!
De meeste Pinarello-dealers verkopen ook de kledinglijn, de Pinarello dealers kan je vinden op de website van CardSport, er is er vast wel èèn bij je in de buurt.

http://www.cardsports.nl/dealers.asp

Prijsinformatie krijg je bij de dealer en passen doe je dan ook bij de dealer!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 13:57

De BOB is prachtig en heeft ook zeker in mijn overweging gezeten. Maar ik ben in de gelukkige omstandigheid (niet doordat ik veel geld heb overigens, ook geen schulden) dat ik al een blauwe Prince bezit. Daarnaast wilde ik eigenlijk - voor mijzelf - een beetje een gekke fiets zetten. Dus daarom maar geen BOB.
Schijnt overigens dat die in eerste instantie voor de Amerikaanse importeur is ontwikkeld.

En gebakken lucht (zoals het hiervoor genoemd werd, niet mijn woorden) geeft idd jus aan het leven en zonder zou het wel heel erg saai worden. Waarschijnlijk hadden we dan nog in een berenvelletje door het oerwoud gelopen. Want "gebakken lucht" zorgt wel dat bedrijven nieuwe producten blijven ontwikkelen.

Die Anniversary President kon ik na 2 gebroken RAM sturen in de eerste 3 maanden gelukkig nog heel goed inruilen en daar heb ik toen een Opera Leonarde FP voor gekocht (vind ik nog steeds de mooiste, exclusiefste fiets ooit, zeker met Bora's en ouderwetse huidskleurige bandjes toen) maar die werd daarna overschaduwd door de rijeigenschappen van mijn 2e fiets een Pinarello F4/13. Dat is de reden dat ik nu Prince rijd.

janjmagic
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2008 21:22

janjmagic 23 nov 2008 14:00

Zoals met alles. Daar hebben ze een vak voor ontwikkeld en dat heet marketing. Ik heb het gehele traject met marketingopleidingen doorgelopen en idd met alles wat we kopen laten we ons door allerlei variabelen leiden. Daarbij zijn producteigenschappen maar ook altijd emotionele eigenschappen de uitgangswaarden bij de aanschaf van een product [/quote]

Er zijn hele volksstammen die zich laten leiden door een marketing strategie van leveranciers. Gelukkig zijn er nog grotere volksstammen die er doorheen prikken en alternatieven aanschaffen. Deze alternatieven zijn veel goedkoper maar zeker net zo goed. Ik blijf het trouwens een mooie fiets vinden ook in deze kleurstelling.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

Plaats reactie