Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 21 aug 2010 23:17

Timo 2.0 schreef:Guttegut, Ardon moet ook weer even. Ach ja, iemands persoonlijke smaak qua fietsen als raar, achterhaald en rijp voor therapie afdoen is in jouw boekje wellicht "erg correct". Whatever
ZorroI schreef:Nee, jij refereert niet naat Swoosh zijn laatste post. In Swoosh zijn laatste post was hij wel degelijk correct maar aangezien jou dat waarschijnlijk niet uitkomt lul je daar maar overheen.

LOL, niet zijn laatste post?
Swoosh schreef:Maar desondanks is wat jij persoonlijk vind en denkt aangaande het Italiaanse karakter van Bianchi raar en achterhaalt. Er zijn nl genoeg argumenten die het tegendeel aantonen. Het zit werkelijk tussen je oren als Italianen er zelf geen probleem van maken. Vandaar dat ik schreef dat mensen met zulke gedachten in therapie zouden moeten gaan. Hoe zwaar of luchtig je die woorden oppakt ben je zelf verantwoordelijk voor. Als ik jou was zou ik het niet te zwaar nemen.

Maar Ardon heeft het zeker over een andere "laatste post" van "Swoosh" een mysterieuze laatste post die alleen Ardon kan zien, toch? Het staat er letterlijk: jouw persoonlijke smaak is raar en achterhaald en mensen met jouw smaak moeten in therapie want Italianen denken er anders over. En dan kan hij achteraf zeggen dat je zijn beledigingen niet te zwaar moet opvatten, zo lust ik er nog wel een paar.
p.s. Laatste bericht over dit 'onderwerp' van mijn kant uit aangezien ik het Bianchi Topic niet wil vervuilen. Ik haal mijn posts morgen weg.
Verstandig, want je kletst jezelf volkomen klem in je goedbedoelde maar misplaatste pogingen "Swoosh" in bescherming te nemen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

diogenes
Forum-lid

diogenes 21 aug 2010 23:24

Ik wil er alleen dit over zeggen: buiten het feit, dat ik Campa mooier vind, heb ik ook geleerd het te waarderen door zelf mijn spullen te onderhouden. Als ik alleen al kijk naar het aantal onderdelen (meerdere typen conussen en kogeltjes) en gereedschappen dat je voor een Shimano naaf nodig hebt, vergeleken met een Campa naaf, dan is het vor mij persoonlijk een makkelijke keuze. Dat geldt ook voor de Ergo's. Die kan je tenminste zelf voor weinig geld repareren als het ooit nodig is.
Velgenfluisteraar

Florezido

tomasso
Forum-lid

tomasso 22 aug 2010 00:59

@timo2.0: iets compleet anders (maar wel meer on topic dan de voortzetting van vorige discussie) - hoe staat het met je opbouwprojectje van je eigen bianchi? Frame al gespoten etc? Zeer benieuwd naar het resultaat want verkeer zelf nu in de fase van twijfel of ik mijn frame zelf zal gaan spuiten of zal laten spuiten. Lijkt mij erg leuk om uiteindelijk zelf gedaan te hebben, maar voorwaarde is wel dat het resultaat moet zijn dat het lijkt alsof de laklaag er altijd al zo op heeft gezeten. Ik zit te denken aan iets anders dan het originele spuitschema; waarschijnlijk overwegend wit met celeste details en hier en daar wk-kleurtjes/verwijzingen. Overigens is het voor het doorhakken van deze knoop zeker van belang in hoeverre het mogelijk is zelf celeste te verven.

Iemand een idee over verkrijgbaarheid van celeste verf in spuitbussen voor de doe-het-zelver?

zweef
Forum-lid

zweef 22 aug 2010 01:03

Mannen, beschaving is een groot goed, zullen we er zorgvuldig mee omgaan? Ieder zijn mening, maar persoonlijk worden doet u inderdaad maar per PM, is niet echt stijlvol za'k moar zegge.

Overigens, ik heb mezelf deze beloofd als ik bepaalde persoonlijke doelen heb behaald ;)

[img=http://bikereviews.com/wp-content/uploa ... d-bike.jpg]
You should see me go downhill...

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 22 aug 2010 01:05

Succes met je doelstellingen dan, Zweef, erg fraaie fiets die je voor ogen hebt!
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 22 aug 2010 01:07

bluebird schreef:Succes met je doelstellingen dan, Zweef, erg fraaie fiets die je voor ogen hebt!

+1

zet hem op, dan hebben wij straks weer een mooie foto in dit topic !!!
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 aug 2010 01:34

Hey Tomasso, voordat Brady op vakantie ging gaf hij aan dat mijn frame, vork en stuur in de eerste week van september af zijn. Aangezien het dan met opbouwtijd erbij zowat einde seizoen is (ik fiets meestal tot begin/midden oktober) ga ik dan eens rustig nadenken over de opbouw omdat ik nog een aantal dilemma's heb. Dit zit hem vooral in de wielkeuze (er staat een set Nucleons met Vittoria CX klaar maar eigenlijk vind ik hoge carbon velgen een "must" bij dit frame en dit stuur) en de opbouw (2008 10sp Record/Chorus of 2011 Centaur). Daar heb ik dan mooi een winter de tijd voor, maar ik zal zeker even foto's plaatsen van de gespoten frameset zodra die klaar is.

"Zweef", zonder terug te vallen op het gezeik eerder in dit topic: prachtig! Celeste en Campagnolo

swoosh
Forum-lid

swoosh 22 aug 2010 01:55

Timo 2.0 schreef:Volgens mij is het hele punt met een subjectieve, gevoelsmatige, persoonlijke mening nu juist dat je die niet af kunt doen door te vergelijken met de keuze van "Italianen", en termen als "raar" en "achterhaald". Wat hier feitelijk gebeurt is: ik zeg dat ik niet van Bianchis hou waar geen celeste en geen Campagnolo aan zit, dat is mijn smaak. Ik zeg niet dat Bianchi's in een andere kleur of met een andere opbouw verboden moeten worden of dat de eigenaren van die fietsen de doodstraf verdienen, ik zeg alleen dat ik een nostalgisch gevoel heb dat het traditioneler hoort te zijn. Jij zegt dat dit een achterhaalde gedachte is, iets tussen mijn oren waarvoor ik in therapie moet. Je kan het "tegendeel" van iemands smaak niet "aantonen" dus waar heb je het in vredesnaam over als je dat opschrijft? Verder ben ik klaar met je.

Nee je schreef eerder dat Bianchi's die niet celeste zijn en zonder Campagnolo pertinent niet kunnen. Das toch ff anders dan je hier doet voorkomen.

Maar zoals ik al aangaf was mijn eerste post hierover een algemene en niet specifiek alleen tegen jou gericht. Ik had jouw post nog helemaal niet gelezen. Op dit forum hebben mensen een Shimano - Campagnolo vete neergelegd. In verschillende topics komt dat herhaalderlijk terug. Op ieder Italiaanse fiets hoort Campagnolo voor hun, iets anders is een nono. Behoorlijk irritant en voor mij en vele anderen onwaar. Gebaseerd op foute gedachten mijns inziens. Want de basis van die gedachte vind z'n oorsprong kennelijk buiten Italie en niet zoals je zou verwachten in Italie. Dat is het rare aan het hele geval. De referentie die men aanhoud is een valse.

Van mij mag je Campagnolo mooier vinden of beter. Van mij mag het je eerste keus zijn, vind ik nl zelf ook . . . maar dat geclaim dat een Bianchi alleen maar Celeste mag zijn en met Campa opgebouwd moet worden is gebaseerd op lucht en niet de Italiaanse gedachte anno 2010.

Als laatste:
Het woordje therapie gebruikte ik om mensen te triggeren hun standvastige, starre ideeën, die gebaseerd zijn op oude ideeën en nostalgie, om te zetten in een gedachte die meer bij deze tijd past. Kennelijk val je nogal over het woordje therapie en zie je dat als een persoonlijke aanval. Dat is niet mijn bedoeling geweest, dus laat het los.

En gezeik? Wel je begint zelf met je persoonlijk uit te spreken en persoonlijk aan te vallen en dan mogen anderen daar niet op reageren? Kom op zeg een discussie omtrent een onderwerp als dit moet gewoon kunnen. We houden beide van Bianchi’s alleen bepaalde dingen vullen we anders in.
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 aug 2010 02:11

Swoosh schreef:Nee je schreef eerder dat Bianchi's die niet celeste zijn en zonder Campagnolo pertinent niet kunnen. Das toch ff anders dan je hier doet voorkomen.
Ga je nu zelfs woorden verdraaien en verzinnen terwijl iedereen kan zien wat er wel staat? Ik zal mijzelf even citeren...
Timo 2.0 schreef:Maar voor mij - en ik weet dat dit volkomen subjectief is, gevoelsmatig en persoonlijk - kan een Bianchi zonder celeste en zonder Campagnolo gewoon niet.
Ik zei dus letterlijk dat voor mij een Bianchi zonder celeste en zonder Campagnolo gewoon niet kan. Fraai dat je uit het gegeven dat ik geen celeste- en campaloze Bianchi zou willen distilleert dat ik dat soort fietsen sowieso niet vind kunnen. Sowieso, waar lees jij het woord "pertinent" of is dat gewoon maar weer iets dat je mij in de mond legt?
Van mij mag je Campagnolo mooier vinden of beter. Van mij mag het je eerste keus zijn, vind ik nl zelf ook . . . maar dat geclaim dat een Bianchi alleen maar Celeste mag zijn en met Campa opgebouwd moet worden is gebaseerd op lucht en niet de Italiaanse gedachte anno 2010.
Volgens jij heb jij zéér grote moeite met de betekenissen van woorden als subjectief, gevoelsmatig en persoonlijk. Rot nou eens op met dat eindeloze denigrerende gedoe over mensen die opvattingen hebben over hoe voor hun een Bianchi eruit hoort te zien. Ben ik een Italiaan? Nee. Heb ik een "Italiaanse gedachte"? Nee. Werk ik op de marketingafdeling van Bianchi? Nee. Ga ik over hun verkoopcijfers en omzet? Nee. Claim ik dat een Bianchi alleen maar celeste mag zijn en alleen maar met Campa mag worden opgebouwd? Nee, ik zeg hoe een Bianchi er voor mij uit moet zien.

swoosh
Forum-lid

swoosh 22 aug 2010 02:38

Beste Timo 2.0
Maar voor mij - en ik weet dat dit volkomen subjectief is, gevoelsmatig en persoonlijk - kan een Bianchi zonder celeste en zonder Campagnolo gewoon niet
Lees ik als dat er in jouw gedachten het pertinent niet anders kan.

Temeer omdat ik weet dat dit soort dingen niet te lang moet duren, omdat het door anderen niet leuk is om te lezen en het al gauw forum vervuiling word, schreef ik een zo volledig mogelijk commentaar. Maar jij valt alleen over één woordje en grijpt dat aan om . . . . . . tja om wat eigenlijk? Om maar ergens tegen in te kunnen gaan? Lekker fijne manier van discussieren hou jij erop na. Ik ben een eikel, sta op je ignorelist en moet oprotten, etc, etc. Wat is het volgende? De discussie is allang niet zuiver meer te noemen. Je verstrikt in je eigen gedachten. Ik richtte me nl helemaal niet op jou maar op al die mensen die steeds maar claimen dat een Italiaanse fiets met Campa opgebouwd moet worden anders is het niks. Met dat word ik stelselmatig op dit forum vermoeid. Het word me opgedrongen. En als ik dan de basis voor zulke gedachten tracht te doorgronden en te bespreken word ik aangevallen.

Nogmaals, ik heb al een aantal keren aangegeven dat ik jouw post helemaal niet had gezien en ik me in eerste instantie helemaal niet tot jou richtte. kijk even goed tussen onze posts zit ook maar 3 minuten verschil. Echter jij vind jezelf zo belangrijk dat wat ik schreef jij je persoonlijk lijkt aan te trekken. In tweede instantie richt ik me dus op jou. Je beschuldigd mij ervan dat ik niet goed lees en citeer. Wel ik denk dat ik het allemaal helemaal goed onder woorden heb gebracht, zonder verbasteringen, en op een manier dat iedereen het kan verstaan. Lees alles nog eens terug als je minder opgefokt bent.

Ik heb m'n best gedaan en om met jouw woorden te spreken Timo 2.0:
"Verder ben ik klaar met je"

Cheers

;)
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 22 aug 2010 03:10

LOL, dat noemen ze selectief citeren, woorden uit het zinsverband halen. Heb je nooit geleerd om een zin helemaal te lezen zodat de volle betekenis van die zin helder wordt? De zin begon met "voor mij"! Hoeveel duidelijker wil je het hebben, temeer daar ik er ook nog eens aan toevoegde dat het subjectief is, gevoelsmatig en persoonlijk. Hoe zuiver vind jij trouwens een discussie waarin je probeert aan te tonen dat wat je over mij zegt waar is terwijl je tevens beweert dat je het niet over mij had? You can't have it both ways. Tabee

composite
Forum-lid

composite 22 aug 2010 07:57

Tjonge jonge, wat nemen we ons zelf weer serieus allemaal ....

Links , rechts, Campa, Shimano, rood, groen, Wilders, Cohen....
Iedereen heeft een mening, en laat dat nou het geinige zijn van een medium als internet> een forum: die mag je ongevraagd spuien....

Je hoeft niet alles te lezen, je hoeft het ook niet overal mee eens te zijn...Mooi he? Net de echte wereld...

Anyway : genoeg geneuzel....Subjectief mag, is leuk en zorgt voor leven in de brouwerij. Als we alles gortdroog gaan analyseren en objectiveren is er toch een stuk minder te beleven op een forum als dit?!

Maar om even subjectief olie op het vuur te gooien:

Ook ik vind (mijn eigen mening dus..!!) dat een "echte" Bianchi Celeste hoort te zijn, en al helemaal voorzien "moet" zijn van een karrevracht Italiaanse componenten!!

Net als dat er bij vis witte wijn "hoort" ...., kortom het "moet" niet, maar is wel verruit het lekkerst!
Gang is alles!!

Plaats reactie