Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

neos
Forum-lid

neos 05 mar 2006 17:56

Ik denk dat ik vandaag de beste oplossing heb gevonden: Tot 11:30 in mijn nest liggen pitten(was om 2:30 pas thuis).Ik dacht ik heb vandaag geen zin  dus zal ik maar geen smoes zoeken dus eigenlijk verzaken.
Maar gelukkig waren er vele anderen die mij volgden en ook eens een dag zonder fiets beleefden.
cornelli racing cycles Uden

diogenes
Forum-lid

diogenes 05 mar 2006 18:44

45 km zonder een druppel regen of vlok sneeuw. Ik kijk uit het raam, nadat ik mijn fiets heb gewassen en zie: er komt weer een buienstraatje aan!

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

diogenes
Forum-lid

diogenes 05 mar 2006 19:41

Kijk je wel eerst op de buienradar? Dan kan je de richting etc een beetje inschatten, alhoewel buien altijd kunnen ontstaan, dan heb je er weinig aan.

Vandaag kwam er een wig van hoge druk aan tegen de avond, dan neemt de buiigheid af. Verder is 's ochtends vroeg of 's middags laat de beste tijd om weg te gaan, omdat de zon de motor achter de buien is en deze op die tijden minder kracht heeft en er dus minder (felle) buien zijn.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

hovie
Forum-lid

hovie 05 mar 2006 20:31

Vandaag weer op de racer met de tourclub na een periode van mountainbiken
Bij het clubhuis aangekomen bleken er nog meer fanaten te zijn.
Veel sneeuw,en wind maar toch nog 45 km gedaan met een grote valpartij(lag er ook bij) en wachten op 2 bandenwissels(lek).

cor01
Forum-lid

cor01 05 mar 2006 22:05

Had dit weekend uitgekozen om voor het eerst in 20 jaar weer eens richting Berg en Dal te fietsen. Geweldig uitgekozen natuurlijk..... Maar vanochtend vroeg hakte ik toch de knoop door. Niets kon mij nog tegenhouden. Tot voorbij Heesch was er niets aan de hand. Prachtig helder weer niet te koud en wind in de rug. Kwam toen plotseling op een fietspad terecht waar nog veel bevroren sneeuw resten lagen. Heel gevaarlijk en vervelend. Net toen ik wilde omdraaien werden de fietspaden weer beter en kon ik mijn weg vervolgen. Via Mook richting Groesbeek om dan langs de Duitsegrens naar Berg en Dal te klimmen. Wat viel me dat hard tegen, wat was dat klimmen zwaar. Maar vond  zonder moeite de "oude holle weg" terug. Korte beklimming van ongeveer 900 meter maar met een gemiddeld stijgingspercentage van bijna 9% . Snel, heel snel had ik de ketting voor op het kleinste blad liggen. En wat heerlijk dat ik een trippel op mijn fietsje heb. Raakte ff in  paniek. Dacht werkelijk dat ik af moest stappen ! Maar met die vernedering zou ik niet kunnen leven. Dus concentreerde ik me maar op mijn voorwiel en probeerde vrolijk door te trappen. Dit lukte en zo wist ik toch boven te komen. Helaas is het winkeltje boven aan de berg waar wij vroeger altijd versgebakken appelflappen kochten verdwenen. 
Op de terug weg werd ik ook tot twee keer toe overvallen door een flinke sneeuwbui. Gelukkig bleek mijn regenjasje goed te werken maar door de sneeuw op mijn race bril zag ik bijna niets meer. Zonder race bril was ook al geen doen want dan kwam de sneeuw in mijn ogen. Gelukkig waren de buien maar kort en even later fietste ik alweer in de felle zon !
Al met al heb ik zo'n 5 uurtjes op de fiets gezeten vandaag en zo'n 120 km afgelegd. Ga dit zeker nog een keer doen maar dan hopelijk wel onder beter omstandigheden.
@Jimbo: Gefeliciteerd.., Je hebt je eerste rit toch maar mooi volbracht. En je begint ook al zo'n gestoorde bikkel te worden. Als je vanochtend thuis was gebleven omdat je het vanwege de sneeuw niet verantwoord vond had iedereen hier begrip voor gehad. Goed van je om toch gewoon op pad te gaan.
@Hovie: Toch geen schade opgelopen hopen (persoonlijk en fietsje)...?

"Afstappen is geen optie"

hovie
Forum-lid

hovie 05 mar 2006 23:09

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 05 Maart 2006

@Hovie: Toch geen schade opgelopen hopen (persoonlijk en fietsje)...?

Lichte schade aan de shifter,valt mee gelukkig goed afgelopen voor iedereen.

neos
Forum-lid

neos 06 mar 2006 00:30

@ Cor01 Nou leuk dat je hier in de buurt getoerd hebt had mij maar uit mijn nest getimmerd dan was ik zeker met je meegegaan.
Ja de oude holle is wel erg en zeker als je net als ik geen triple hebt dan denk je vaker nu stap ik af. Dit gebeurt vooral door de weeks als er op die weg ook nog autoverkeer is dan moet je namelijk onderhand in de waterafvoer rijden anders duwen ze je bijna van de weg
cornelli racing cycles Uden

cor01
Forum-lid

cor01 06 mar 2006 00:43

Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 05 Maart 2006

@ Cor01 Nou leuk dat je hier in de buurt getoerd hebt had mij maar uit mijn nest getimmerd dan was ik zeker met je meegegaan.
Ok...! Volgende keer kom ik je uit je bed rammelen....!
Toen ik zo oud als Wesly was reden wij de oude holle voor de fun 2 a 3 keer op....! Om daarna weer vrolijk terug te  fietsen naar Venray.......Help ...ik word oud....
"Afstappen is geen optie"

whocares
Forum-lid

whocares 06 mar 2006 08:29

Ik ben niet verder gekomen dan de verzamelplaats van onze club , daar stond niemand omdat er net van te voren een sneewubui naar beneden was gekomen van 0,5 cm en daardoor de wegen glad waren geworden. Ik ben toen maar weer naar huis gegaan , omgkleed ennaar een kameraad gegaan om een route te bespreken die we aangepast hebben.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Plaats reactie