Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 06 dec 2007 14:20

C a s r a n schreef:
Kikkie schreef:... Als je meer wilt weten moet je bedrijfskunde gaan studeren ;).

Haha, met een cursus bedrijfskunde leer je de fietsensector niet begrijpen, wel integendeel vraag je je vaak af welk beleidsvisie sommige bedrijven hebben. :D

Dit geheel off topic (en zelfs niet bedoeld op levering van Cervélo).

@Casran: in NL is een studie net iets uitgebreider dan een cursus... :-)

casran
Forum-lid HC

casran 06 dec 2007 14:57

KXlight schreef:@Casran: in NL is een studie net iets uitgebreider dan een cursus... :-)

Wel, a fortiori met een volledige managementstudie. You got the point? ;)
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 dec 2007 14:59

@ KXlight: bedrijfskunde aan de EUR staat anders wel bekend als een cursus :P

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 06 dec 2007 15:24

havana schreef:@ KXlight: bedrijfskunde aan de EUR staat anders wel bekend als een cursus :P

Wilde eerst ook zoiets roepen... maar eerder deze week heb ik volgens sommigen wat 'ongepast' gereageerd in dit topic... dus wilde ik nu eens wat 'corrects' posten...
:-)

kikkie
Forum-lid

kikkie 06 dec 2007 16:28

C a s r a n schreef:
Kikkie schreef:... Als je meer wilt weten moet je bedrijfskunde gaan studeren;).

Haha, met een cursus bedrijfskunde leer je de fietsensector niet begrijpen, wel integendeel vraag je je vaak af welk beleidsvisie sommige bedrijven hebben. :D

Dit geheel off topic (en zelfs niet bedoeld op levering van Cervélo).

Ging mij gewoon even om het feit dat er heel makkelijk gezegd wordt dat men in februari, maar alle fietsen moet leveren, de capaciteit maar even omhoog moet donderen, maar dat gewoon vaak veel ingewikkelder ligt.

Des al niet te min zijn er een groot aantal bedrijven (en dan metname kleinere bedrijven (>250 man)) waar niemand ook maar gekeken heeft naar de "cursus" bedrijfskunde natuurlijk;).

P.S. Ik studeer overigens Technische Bedrijfskunde in Groningen, zou af en toe wat meer op een cursus moegen lijken overigens (niet bepaald tijd over om te fietsen:().
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

arnoud
Forum-lid
Contact

arnoud 10 dec 2007 13:44

Na lang wikken en wegen heb ik besloten om mijn SLC-SL een broertje / zusje te geven. Dit moet dan een R3 - SL gaan worden (hoe mooi ik het ook vind, tijdrijden doe ik niet).

Ik heb zelf wel wat ideeën over de wijze van afbouwen, maar kom dan al redelijk snel op een gelijke fiets als de SLC en ben daarom eigenlijk ook wel benieuwd of jullie nog aardige gedachten hebben hiervoor. De veel lezers van dit forum kennen mijn smaak inmiddels wel, denk ik.
http://www.cyclemania-c.com" onclick="window.open(this.href);return false;

robertoscatta
Forum-lid

robertoscatta 11 dec 2007 21:52

Vandaag mijn Soloist Team aangekregen : het is de zwarte 2006 versie geworden en ik moet toegeven dat hij er in werkelijkheid nog beter uitziet dan op foto !
Heb er tegelijkertijd een Syntace F99 stuurpen en Racelite 7075 stuur bijgekocht.
Ik ga mijn huidige Ksyriums SL recupereren (de oudere zwarte versie) om later misschien nog ooit een mooi setje carbonwielen bij aan te schaffen. Het zadel wordt, denk ik, een Team Edition vd Flite: is mooi wit met een streepje rood!
Qua groep, nog geen idee eigenlijk: ik twijfel tussen Campa Centaur (met carbonnen cranks) of Sram Rival ... Dit is natuurlijk een persoonlijke keuze, en ik veronderstel dat ze kwalitatief gelijkaardig zijn:
Pros voor Sram: past bij looks van Cervélo (hi-tec) vind ik en kom je nog niet zo veel tegen (beetje tegendraads mag ook wel!) ...
Pros voor Campa: carbon afwerking past waarschijnlijk wel mooi bij de zwarte kleur van het frame ...
Zonder een loze discussie te starten over wat beter is en wat niet ... wat denken jullie qua afmontage?
Tenslotte: voor wie nog op zoek is naar een nieuw 2006 frame:
Radsport Smit Vorige week maandag besteld ... vandaag gaan ophalen in het Taxipost afhaalcentrum ...

speric
Forum-lid HC

speric 11 dec 2007 23:09

Heb je een alu, of een carbonnen zadelpen erbij gekregen ?

Ik zou kijken voor de Rival groep en evt een andere crank nemen. Ik vind zelf rival prima, maar de crank, dat vind ik niks om te zien.
Maar goed, ik heb zelf de force groep en dus wel een beetje pro sram in deze vergelijking.

robertoscatta
Forum-lid

robertoscatta 12 dec 2007 08:45

[quote="SpEric"]Heb je een alu, of een carbonnen zadelpen erbij gekregen ?

Heb er een carbon zadelpen bijgekregen.

speric
Forum-lid HC

speric 12 dec 2007 09:49

Perfect ! de zwarte werd standaard met een alu zadelpen geleverd.
Mooie deal.

masterb
Forum-lid

masterb 12 dec 2007 17:58

Toevallig heb ik ook contact gehad met Hergarden over een 2006 frame en de deal is zo ongeveer rond. Ik zelf laat het frame bij mijn FM opbouwen met Centaur en Oval Concepts onderdelen. Rival vind ik er persoonlijk een beetje cheap uitzien. En dat is natuurlijk zonde van het mooie frame...

Ik post wel een fot als het geheel klaar is, maar dat kan wel een tijdje duren want ik heb ervoor gekozen dat ik het frame zelf ophaal in Duitsland. Dat moet dan zo ergens in de kerstvakantie gebeuren.

IBAN
Forum-lid

IBAN 12 dec 2007 21:15

Crank van Sram Rival is foeilelijk, de rest ziet er keurig uit! Stond toevallig een testje in het NTFU blaadje van de Sram Rival Groep en werd goed getest. Ik vind het op een Cervelo toch net iets mooier dan de marmer look van campa!

Plaats reactie