Pagina 179 van 374

Willem's Vintage Bikes

Geplaatst: 15 aug 2015 22:10
door Livio Livius
Iemand wel eens langs geweest om dit schoons te bekijken?

http://www.willemsvintagebikes.nl/Conta ... ngstijden/

Re: Willem's Vintage Bikes

Geplaatst: 15 aug 2015 23:53
door IWC
Livio Livius schreef:Iemand wel eens langs geweest om dit schoons te bekijken?

http://www.willemsvintagebikes.nl/Conta ... ngstijden/
het meeste had al lang bij het oud ijzer gezet moeten worden

alles 3e rangs spul

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 16 aug 2015 10:25
door neos
Dat is niet waar.
Een paar jaar geleden was peugeot meuk en nu is het toch gewild.
Wel is het zo dat het mooiste spul eruit is en voor mooier je dikkere portemonee zal moeten hebben.

Re: Willem's Vintage Bikes

Geplaatst: 17 aug 2015 18:11
door theodorocampagnolo
Livio Livius schreef:Iemand wel eens langs geweest om dit schoons te bekijken?

http://www.willemsvintagebikes.nl/Conta ... ngstijden/

Willem: de Knuffelkoter van 020! Leuke spullie -als je er van houdt- maar een kundig mechanicus is hij niet... Daarom vind ik dat hij veel te veel vraagt (en krijgt!) voor zijn koopwaar.
Hoe hij 't 'm flikt weet ik niet, ik denk dat zijn pappie eigenlijk 'The Man in Charge' is.

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 17 aug 2015 19:49
door ruud_k
Vandaag nog naar mijn retrofiets op internet zitten zoeken.

Een '90 Panasonic DX 1000 in het blauw/wit, met een Shimano Exage 500 xe groep. Uiteraard met een Biopace cranckstel en voorzien van Araya 36 spaaks velgen. Oh ja, natuurlijk met Panaracer banden 8-)

De remgreep afdekking nog in good old natuurrubber.

Heb ik toch nog menig triathlon mee afgebuffeld, vaak met een gemiddelde van 37 a 38 km/u.

Als ik vergelijk met wat voor materiaal ik nu fiets, vraag ik mij af hoe ik dat ooit zo gedaan kan hebben en waarom het nu niet meer lukt...

Het zal de leeftijd zijn is het enige juiste antwoord denk ik ;)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... YbrtRn6KgQ

Dit was de kleurstelling en ik had er natuurlijk een Rolls zadel onder, helemaal hip destijds 8-)

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 17 aug 2015 20:02
door Hanz Bé
Vragen aan de Gazelle kenners alhier...
Ik wil de komende tijd op zoek gaan naar een Gazelle Champion Mondial frame. Nu heb ik aan de hier (hopelijk) aanwezige kenners wat vragen..

Ten eerste: uit een brochure van 1991 maak ik op dat de Geo's van AA en AB frames gelijk is. Klopt dat, en wat is dan wel het verschil tussen deze types?

Ten tweede: in diezelfde brochure lees ik dat de maten 57-58-59 frames alledrie een bovenbuis hebben van 56 cm. Zit er dan wel een verschil in de lengte van de balhoofdbuis? Deze maat wordt namelijk niet genoemd in die folder....

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 17 aug 2015 20:31
door EmPeHa
Zover ik weet en kan bekijken, zit het verschil tussen AB en AA-special in de kabelgeleiding. Bij de AA loopt de achterremkabel door de bovenbuis, bij de AB met nokjes onder de bovenbuis. De AA is voorzien van een spoilerbracket met geïntegreerde kabelgeleiding, de AB heeft aangesoldeerde kabelgeleiders onder het bracket.
AA spoiler bracket vermoed ik van Cinelli, die van de AB heeft een Gazelle logo.

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 17 aug 2015 21:16
door Hanz Bé
@empeha, dank. Voorlopige conclusie is dan dat de verschillen tussen AA-AB in de mate van luxe van afwerking zitten....
Beide wel BSA-draad in het bracket?

En hopelijk nog iemand die de Geo-vraag kan beantwoorden......

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 18 aug 2015 00:00
door Hanz Bé
Dat is een hoop duidelijkheid, waarvoor dank! Even los van de marktplaatsgekte.... wat is een redelijke prijs voor een mooi AA of AB frame?

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 18 aug 2015 09:56
door Hanz Bé
Dank voor de info. Laat het zoeken beginnen ;)

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 18 aug 2015 15:33
door jansen2.0
Chrissie: ga jij naar de heropening van Gazelle?

Re: Retro / oudere fietsen

Geplaatst: 18 aug 2015 17:07
door jansen2.0
Als die van mij klaar is wel ja, anders heb ik een andere optie, en niet de eerste de beste: de eerste Champion Mondial die uit de fabriek rolde.

Zal morgen eens verifiëren of dat inderdaad zo is aan de hand van het eerst geregistreerde framenummer.