Ook ik probeer gewoon het hele jaar in beweging te blijven. Buiten vind ik toch lekkerder sporten dan op de sportschool, al ga ik 's avonds niet meer buiten fietsen. Eigenlijk alleen in de weekenden.xml schreef:Bouwen jullie een beetje af in de winterperiode, of hoe zit dat?
Maar vanaf september lijkt er bij mij altijd wel een soort afbouw te zijn, doordat ik doordeweeks niet meer buiten fiets. Toch wil ik nog wel een beetje vorm blijven behouden voor wat tochten als de Bart Brentjes Challenge, Rabo Beach Challenge en Egmond Pier Egmond. Dit zijn geen wedstrijden voor me, want die fiets ik überhaupt niet.
Afgelopen weekend was het gewoon ok weer, dus ik zag geen reden om niet even op de fiets naar buiten te gaan (i.p.v. naar de sportschool).
Vanavond voor het eerst eens op de baan in Alkmaar fietsen, ben benieuwd. In de winter is fietsen wel meer een leuk bezigheid en om niet teveel aan te komen. Maar ik ben niet echt bezig om conditie op te bouwen. Dat doe ik vanaf februari/maart wel weer. In mei, juni en juli wil ik conditioneel gewoon op mijn sterkst zijn voor wat lange mtb trips en vakanties. Sneeuw en kou houden me overigens niet tegen in de winter, ijzel wel. Een jaar geleden mtb winterschoenen aangeschaft en die waren echt behaaglijk op de mountainbike in de sneeuw. Ook op de racefiets gebruik ik ze gewoon wanneer het tegen het vriespunt is of daaronder.