iemand al de Garmin edge 705??
[quote="HenkV"]baron, komt wellicht dat ik niet met de fiets op snelweg mag! Ik ben absoluut niet in staat om van Annecy naar Lyon te rijden (140km) genavigeerd door de garmin ( dus zonder snelweg). Na 15 minuten rekenen zegt hij 'niet genoeg geheugen'[/quote]
Ok, maar het ging hier om autogebruik.
Die 140km, probeer je dit met CN of een routerende topokaart? Wellicht bied een Topo France V3 hier soelaas.
Ok, maar het ging hier om autogebruik.
Die 140km, probeer je dit met CN of een routerende topokaart? Wellicht bied een Topo France V3 hier soelaas.
[quote="baron062"][quote="HenkV"]Hans, als je dat adres in spanje in NL inprogrammeerd op de garmin in de hoop dat hij je ernaar toe leidt: vergeet het maar. Je kunt hoogstens de route vooraf vastleggen en de lijn volgen. Dit is geen auto-router. Vanaf 80 km onstaan er memory problemen als je je wilt laten routeren. Dit naast het feit dat hij veel te langzaam herberekend als je een afslag mist.
Koop bij de aldi 'n autonavigator incl kaarten voor zo weinig dat je er bij garmin nog niet eens de kaarten voor kan kopen.
Dit is geen basch van de garmin 705 maar voor in de auto als auto-navigator is hij ongeschikt.
[/quote]
+1
ik gebruik 'm ook wel eens in nederland in de auto, en dat werkt heel aardig met de CN kaart. Ook al een paar keer naar Noord Frankrijk genavigeerd, zonder problemen. Het is niet zo gelikt en gebruiksvriendelijk als een echte autonav, maar als je incidenteel navigatie nodig hebt, is het prima.
Zouden de bovengenoemde geugenproblemen met het kaartmateriaal te maken kunnen hebben? Zoals gezegd met CityNavigator geen enkel probleem gehad, ook niet met +80km afstanden.
Naar Berlijn ging het nochtans heel aardig, en ik rij er zelf heel nederland mee door, dus om te zeggen dat het niet gaat? Het is alleen niet de handigste oplossing vor in de auto, maar ik gebruik de navigatie in de auto niet zoveel dat dit de aanschaf van een Tomtom rechtvaardigt. Voor het incidentele werk is de Edge mij goed genoeg, en is ie naar mijn idee net zo accuraat als een andere autonavigatie. Wellicht een instellingen/kaart probleempje bij HenkV?
[/quote]
Koop bij de aldi 'n autonavigator incl kaarten voor zo weinig dat je er bij garmin nog niet eens de kaarten voor kan kopen.
Dit is geen basch van de garmin 705 maar voor in de auto als auto-navigator is hij ongeschikt.
[/quote]
+1
ik gebruik 'm ook wel eens in nederland in de auto, en dat werkt heel aardig met de CN kaart. Ook al een paar keer naar Noord Frankrijk genavigeerd, zonder problemen. Het is niet zo gelikt en gebruiksvriendelijk als een echte autonav, maar als je incidenteel navigatie nodig hebt, is het prima.
Zouden de bovengenoemde geugenproblemen met het kaartmateriaal te maken kunnen hebben? Zoals gezegd met CityNavigator geen enkel probleem gehad, ook niet met +80km afstanden.
Naar Berlijn ging het nochtans heel aardig, en ik rij er zelf heel nederland mee door, dus om te zeggen dat het niet gaat? Het is alleen niet de handigste oplossing vor in de auto, maar ik gebruik de navigatie in de auto niet zoveel dat dit de aanschaf van een Tomtom rechtvaardigt. Voor het incidentele werk is de Edge mij goed genoeg, en is ie naar mijn idee net zo accuraat als een andere autonavigatie. Wellicht een instellingen/kaart probleempje bij HenkV?
[/quote]
- r.hilferink
- Forum-lid
Hierbij even een vraag over de OSM kaarten.
Ik probeer met de handleiding van Moustache (dank daarvoor!) OSM kaarten samen te stellen.
Nu kom ik op de genoemde site http://www.garmin.na1400.info/routable.php al
vast te zitten aangezien ik na lang wachten nog steeds geen kaarten zie.
Schijnbaar werkt deze site beter met Firefox, wat ik al heb geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.
Op de site staat een melding: "Note: the server is very busy processing requests and there is a huge queue. It may take a while before you receive your confirmation email.". Tis dus blijkbaar gewoon druk op die site......
Of doe ik wat fout?
Ik probeer met de handleiding van Moustache (dank daarvoor!) OSM kaarten samen te stellen.
Schijnbaar werkt deze site beter met Firefox, wat ik al heb geinstalleerd, maar dat mocht niet baten.
Op de site staat een melding: "Note: the server is very busy processing requests and there is a huge queue. It may take a while before you receive your confirmation email.". Tis dus blijkbaar gewoon druk op die site......
Of doe ik wat fout?
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gazelle Cyclocross
Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="R. Hilferink"]Hierbij even een vraag over de OSM kaarten.
Of doe ik wat fout? [/quote]
Hoeveel kaarten heb je aangeklikt voordat je hem laat aanmaken?
Je moet bedenken dat als je een stuk of 10 kaarten aanklikt er ale en bestand uit kan komen rollen van 200Mb. Dit wordt door de site op de achtergrond gemaakt. Je "confirmation mail" kan dan wel een paar uur op zich laten wachten.
In die mail staat dan je downloadlink.
Je kan beter de kaarten los downloaden en er zelf een gmapsupp.img van bakken.
Of doe ik wat fout? [/quote]
Je moet bedenken dat als je een stuk of 10 kaarten aanklikt er ale en bestand uit kan komen rollen van 200Mb. Dit wordt door de site op de achtergrond gemaakt. Je "confirmation mail" kan dan wel een paar uur op zich laten wachten.
In die mail staat dan je downloadlink.
Je kan beter de kaarten los downloaden en er zelf een gmapsupp.img van bakken.
- r.hilferink
- Forum-lid
[/quote]
[/quote]
Maar zover kwam ik al niet............ Duhhhhh, ik was aan het wachten totdat ik een echte kaart in beeld had om regio's te selecteren (en die kwam niet).
Nu heb ik a.d.h.v. de links vermelde regio's een kaart laten maken.
Thanx!
[/quote]
Maar zover kwam ik al niet............ Duhhhhh, ik was aan het wachten totdat ik een echte kaart in beeld had om regio's te selecteren (en die kwam niet).
Nu heb ik a.d.h.v. de links vermelde regio's een kaart laten maken.
Thanx!
Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross
Gazelle Cyclocross
Dan zal ik terugkomen op m'n uitspraak dat het in de auto niet gaat. Ik ging uit van m'n fietservaring en die is dat herberekening bij het missen van een afslag veel te lang duurt en vaak geheugenproblemen ontstaan ( city navigator europe ). Maar ik heb natuurlijk op de fiets 'vermijd snelwegen' aan staan. Wellicht is dat de trigger waarmee het wel gaat in de auto. NL met een enorm snelwegen netwerk zal daarom wellicht nog minder problemen opleveren dan in FR.
Mijn trainingen op bikeplanner.com
[quote="who cares"][quote="Lowermate"]Na het selecteren van de onroute Fietskaart NL 1.55 en het overdragen/verzenden naar de edge 705 zie ik nu geen kaart op de edge ?
Iemand enig idee hoe dit kan ? Zie alleen een soort van klein miniatuur kaartje. Beetje lastig uit te leggen.
Dit probleem is nieuwe voor mij, heb hier nooit eerder problemen mee gehad.[/quote]
Wat heb je nou precies gedaan ?? Heb je de onroute fietskaart op een microSD-kaartje gezet ?? Heb je de instellingen onder kaart de basemap ( of welke kaartaanduiding die hijtoon dan took ) niet aangevinkt ??
[/quote]
Sorry voor mijn late reaktie.
Heb opnieuw de onroute fietskaart op de garmin zelf gezet. HIj doet het weer !
Iemand enig idee hoe dit kan ? Zie alleen een soort van klein miniatuur kaartje. Beetje lastig uit te leggen.
Dit probleem is nieuwe voor mij, heb hier nooit eerder problemen mee gehad.[/quote]
Wat heb je nou precies gedaan ?? Heb je de onroute fietskaart op een microSD-kaartje gezet ?? Heb je de instellingen onder kaart de basemap ( of welke kaartaanduiding die hijtoon dan took ) niet aangevinkt ??
[/quote]
Sorry voor mijn late reaktie.
Heb opnieuw de onroute fietskaart op de garmin zelf gezet. HIj doet het weer !
Cannondale Synapse Ultegra
Sinds kort is bij mij de fietssteun voor de Gamin (Mount heet dat toch) kapot.
Waar de Gamin op vastgeklikt zit , komt los van de steun zelf.
Valt deze steun onder de garantie van Garmin ? Kan ik daar denken jullie gratis een nieuwe bestellen ?
Valt deze steun onder de garantie van Garmin ? Kan ik daar denken jullie gratis een nieuwe bestellen ?
-
- Forum-lid HC
[quote="Lowermate"]Sinds kort is bij mij de fietssteun voor de Gamin (Mount heet dat toch) kapot.
Valt deze steun onder de garantie van Garmin ? Kan ik daar denken jullie gratis een nieuwe bestellen ?[/quote]
Je kan het proberen, maar wees blij dat het niet onderweg is gebeurt!
Dan ligt je dure Garmin op straat.
Er zijn nu nieuwe bike-mounts deze zijn gemaakt uit 1 stuk, het afbreken van de oude bike mounts was/is een bekend probleem.
Zijn bij diverse internet shops en op e-bay te koop.
Valt deze steun onder de garantie van Garmin ? Kan ik daar denken jullie gratis een nieuwe bestellen ?[/quote]
Je kan het proberen, maar wees blij dat het niet onderweg is gebeurt!
Dan ligt je dure Garmin op straat.
Er zijn nu nieuwe bike-mounts deze zijn gemaakt uit 1 stuk, het afbreken van de oude bike mounts was/is een bekend probleem.
Zijn bij diverse internet shops en op e-bay te koop.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
[quote="Lowermate"]Sinds kort is bij mij de fietssteun voor de Gamin (Mount heet dat toch) kapot.
Hoi,
Is die Mount echt afgebroken of..... Staat er ergens 'Garmin' op je Mount want dat zou dan de nieuwe zijn.
Op de nieuwe en verbeterde Mount staat namelijk 'Garmin op de randen en ik heb tot nu toe niemand gehoord waarbij die nieuwe Mount is afgebroken.
Mocht je de oude Mount hebben dan zou ik het zeker proberen te verhalen op garantie ja aangezien het probleem bij Garmin (en nogal wat gebruikers) bekend is.
Ik zit even te kijken op futurumshop.nl aangezien ik daar het part nummer voor de nieuwe Mount te hebben gezien. Moment....
Mvg, Zorro
Hoi,
Is die Mount echt afgebroken of..... Staat er ergens 'Garmin' op je Mount want dat zou dan de nieuwe zijn.
Op de nieuwe en verbeterde Mount staat namelijk 'Garmin op de randen en ik heb tot nu toe niemand gehoord waarbij die nieuwe Mount is afgebroken.
Mocht je de oude Mount hebben dan zou ik het zeker proberen te verhalen op garantie ja aangezien het probleem bij Garmin (en nogal wat gebruikers) bekend is.
Ik zit even te kijken op futurumshop.nl aangezien ik daar het part nummer voor de nieuwe Mount te hebben gezien. Moment....
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Bedank voor jullie hulp.
Ik heb de Garmin 705 bundel in september 2008 gekocht, dus neem aan dat dit dan nog de oude Mount is.
Heb via gpsshop.nl (waar ik hem gekocht heb) het tel.nr. van Garmin gekregen.
Kan toch altijd proberen of ze bereid zijn een nieuwe te sturen.
Een fietsmaat van mij heeft ergens gezien dat ze 15 euro kosten.
Maar ik probeer anders toch eerst een nieuwe via Gamin te krijgen.
Hij is op zich niet afgebroken, het is meer dat wanneer je je garmin op de mount klikt , de garmin dan op en neer kan gaan en rammelt doordat waar je hem op vastklikt los zit van de basis. Lastig uit te leggen zo, maar ik hoop dat mijn uitleg iets meer duidelijkheid geeft.
Ik heb de Garmin 705 bundel in september 2008 gekocht, dus neem aan dat dit dan nog de oude Mount is.
Heb via gpsshop.nl (waar ik hem gekocht heb) het tel.nr. van Garmin gekregen.
Kan toch altijd proberen of ze bereid zijn een nieuwe te sturen.
Een fietsmaat van mij heeft ergens gezien dat ze 15 euro kosten.
Maar ik probeer anders toch eerst een nieuwe via Gamin te krijgen.
Hij is op zich niet afgebroken, het is meer dat wanneer je je garmin op de mount klikt , de garmin dan op en neer kan gaan en rammelt doordat waar je hem op vastklikt los zit van de basis. Lastig uit te leggen zo, maar ik hoop dat mijn uitleg iets meer duidelijkheid geeft.
Ik zou maar snel een nieuwe mount bestellen als ik jou was. Ergens vorig jaar is de mount die jij hebt (uit twee delen) vervangen door een mount uit één deel. Ik heb meerdere meldingen gelezen van edge toestelletjes die een tik op het asfalt hebben gemaakt door die oude mount.
En dan even aan Hilferink voor de OSM kaarten:
Probeer eens met Google Chrome. Ik kreeg problemen met Firefox en IE7. Google Chrome geen centje pijn, ook een goede browser trouwens. Ik heb, zoals Moustache perfect en duidelijk heeft omschreven, waarvoor dank Moustache , zelf een gmapsupp.img gemaakt van zo'n beetje heel west en centraal Europa.
OSM voldoet voor mij prima, althans voor zover ik het heb kunnen testen in mijn fietsomgeving.
En dan even aan Hilferink voor de OSM kaarten:
Probeer eens met Google Chrome. Ik kreeg problemen met Firefox en IE7. Google Chrome geen centje pijn, ook een goede browser trouwens. Ik heb, zoals Moustache perfect en duidelijk heeft omschreven, waarvoor dank Moustache , zelf een gmapsupp.img gemaakt van zo'n beetje heel west en centraal Europa.
OSM voldoet voor mij prima, althans voor zover ik het heb kunnen testen in mijn fietsomgeving.
Red Bull Carbon SL-3000 2010, Cube Reaction XT 2006