Rose (voorheen Red Bull)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Wielen die niet meer in de fiets gaan?
Hier in huis hebben we twee fietsen van Rose en over beide geen klachten. Ook de service achteraf is goed. Een probleem dat m.i. niet door hun opgelost had moeten worden hebben ze volledig voor eigen rekening genomen.
Ben het met Mikethebike eens dat je bij gebrek aan technische kennis beter naar je lokale FM kan gaan. En dat was, op basis van je berichten, voor jou de betere keus geweest.
Hier in huis hebben we twee fietsen van Rose en over beide geen klachten. Ook de service achteraf is goed. Een probleem dat m.i. niet door hun opgelost had moeten worden hebben ze volledig voor eigen rekening genomen.
Ben het met Mikethebike eens dat je bij gebrek aan technische kennis beter naar je lokale FM kan gaan. En dat was, op basis van je berichten, voor jou de betere keus geweest.
Ach en dan zijn er ook nog zat FM's die zich op zich op willekeurige momenten achter de importeur verschuilen of weer een extra mogelijkheid ruiken de kachel te laten branden.
Heb d'r niet zo'n hoge pet meer van op. Een fiets binnen een jaar buiten mijn schuld om afgeschreven en de FM wreef al in zn handen...
Heb d'r niet zo'n hoge pet meer van op. Een fiets binnen een jaar buiten mijn schuld om afgeschreven en de FM wreef al in zn handen...
Hoe zo, ik ben elke keer keurig naar rose terug gegaan, bij elkaar dikke 600 km.wesley schreef:Wielen die niet meer in de fiets gaan?
Hier in huis hebben we twee fietsen van Rose en over beide geen klachten. Ook de service achteraf is goed. Een probleem dat m.i. niet door hun opgelost had moeten worden hebben ze volledig voor eigen rekening genomen.
Ben het met Mikethebike eens dat je bij gebrek aan technische kennis beter naar je lokale FM kan gaan. En dat was, op basis van je berichten, voor jou de betere keus geweest.
Mijn vorige fiets kwam ook bij Rose vandaan en had toen altijd goede service, maar de laatste tijd kunnen ze het niet meer aan volgens mij.
Ik weet heus wel wat af van sleutelen, en ga ook wel eens naar de plaatselijke FM, maar garantie van 5 jaar telt blijkbaar tegenwoordig niet meer.
Ze hebben mij blijkbaar een maandagmorgen fiets geleverd, of zijn deze fietsen alleen maar om naar te kijken???
Als jij het weet, mag je het zeggen, ik weet het niet maar het gebeurt wel.amclassic-fan schreef:Klinkt toch niet echt als garantie zaken... Hoe kan een derailleurpat scheef gemonteerd zijn? 't ding is recht of krom. Lagers die uit 't balhoofd springen?
Je gaat door een bocht, hoort een voelt een krak in je stuur en hebt speling als een gek, vind ik niet normaal.
Geen garantie???? wat is dan wel garantie tegenwoordig????
Ik verwacht van een splinternieuwe fiets geen problemen en als die er zijn dat die opgelost worden.
Ik zit hier echt met m'n oren te klapperen. Of je hebt enorm veel pech of er heeft een enorme amateur aan je fiets lopen klooien. Ik zou toch maar naar de plaatselijke FM gaan. Kost je een paar euro's maar dan wordt het (neem ik aan) fatsoenlijk gefixt allemaal. En misschien niet weer naar Rose gaan. Dit kan natuurlijk een incident zijn, maar kan me voorstellen dat je klaar met die lui bent.josvtec schreef:Eerst was de derailleurpat achter scheef gemonteerd.
Schakelprobleem, Wielen die er echt niet meer ingingen als je die eruit had gehaald.
Toen een onderhoudsbeurt en nadien nog meer klachten, gekraak in de crank, boutjes die niet vast zaten,
en sinds kort speling op de balhoofdbuis die er niet uit te krijgen is, de lagers springen er gewoon uit als je de zaak op spanning zet.
En dan moet ik dus naar de plaatselijke fietsenmaker omdat de firma Rose geen tijd heeft????
Ik heb garantie potver....fiets is pas half jaar oud.
De plaatselijke fietsenmaker is en beste man en wil uiteraard alles doen, geen probleem maar het is garantie en Rose levert gewoon geen goede fiets af.
Verder tikt en kraakt de fiets dat het een lieve lust is, ik durf hiermee niet de Alpen in te gaan aankomend zomer.
Ik ga morgen bellen met de verkoper die mij de fiets heeft verkocht.
Komen we er niet uit ga ik naar de plaatselijke FM en laat de fiets helemaal nakijken en repareren waar nodig.
Ik ben even klaar met Rose, overal kan wat misgaan maar los het op en dat doen ze niet.
Komen we er niet uit ga ik naar de plaatselijke FM en laat de fiets helemaal nakijken en repareren waar nodig.
Ik ben even klaar met Rose, overal kan wat misgaan maar los het op en dat doen ze niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 915
- Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23
Wens je heel veel succes, en hoop dat je er weinig geld voor kwijt bent.
Dat kraken bij je crank/bb gebied zal te maken hebben met de montage/weinig vet. Soms kan dat zelfs een zandkorrel in een bladboutje zijn (dat bv. is gevallen)....
Balhoofd en derailleurpat moet niet mogen, zou de verkoper voor het blok zetten dat ze de fiets terugnemen en fatsoenlijk repareren en/of omruilen.
Of je stuur de rekening van de FM naar ze toe, kunnen ze kiezen.
Als ze kiezen voor het laatste weet je het hoe staat met deze firma...
Dat kraken bij je crank/bb gebied zal te maken hebben met de montage/weinig vet. Soms kan dat zelfs een zandkorrel in een bladboutje zijn (dat bv. is gevallen)....
Balhoofd en derailleurpat moet niet mogen, zou de verkoper voor het blok zetten dat ze de fiets terugnemen en fatsoenlijk repareren en/of omruilen.
Of je stuur de rekening van de FM naar ze toe, kunnen ze kiezen.
Als ze kiezen voor het laatste weet je het hoe staat met deze firma...
It's nice to be important, but it is more important to be nice.
Als je er met Rose niet uitkomt, dan zou ik niet naar de plaatselijke FM gaan, maar naar een race specialist. Zo te horen is er toch wel wat met je fiets aan de hand. Voor het geld dat je uitgespaard heb,kun je je fiets dan helemaal na laten lopen en vertroetelen, zodat je probleemloos de Alpen in kunt.
P.S.: bij alle nieuwe fietsen (ook van mijn fietsmaten) loop ik alle bouten na met en momentsleutel, en vaak zit er wel iets niet helemaal goed.
P.S.: bij alle nieuwe fietsen (ook van mijn fietsmaten) loop ik alle bouten na met en momentsleutel, en vaak zit er wel iets niet helemaal goed.
Vandaag dus contact gehad met Rose.
Het viel niet mee, de verkoper draaide zijn kont eronder uit, die vertelde doodleuk dat de technische dienst over dit probleem gaat.
Dat ik dit geen houding vond van hem, jammer dan, was mijn probleem.
Toen ik afgekoeld was heb ik de technische dienst gebeld en ik moest maar naar een fietsenmaker hier in de buurt gaan, hem laten vaststellen wat er met de fiets aan de hand is en Rose zou dan de onderdelen naar die fietsenmaker opsturen. Zie je het voor je???? Hebben ze een dikke plaat voor hun kop bij Rose, dit kun je toch echt niet maken, met een vreemde fiets naar je fietsenmaker gaan, hij moet veel werk doen voor bijna niets, ik zou echt niet durven.
Ik zou dit eens bij mijn baas voorstellen dit soort praktijken, kan gelijk mijn broodtrommeltje pakken.
Nadat ik toen uit mijn slof ben geschoten en ze bij Rose nog eens goed keken in hun computertje zagen ze inderdaad dat de fiets nog geen half jaar oud is en dit niet mag gebeuren en ik inderdaad al een paar keer ben terug geweest voor garantie gevallen, toen mocht ik wel een keer langs komen met de fiets en zouden ze dat ding repareren.
Van enige terugname of ander frame, das war nicht in sprache.
Mij zien ze dus echt nooit maar dan ook nooit meer bij Rose.
3 fietsen en voor honderden euro's aan kleding, schoenen, helmen, brillen en dan zo'n behandeling?????
Waardeloos!!!
Het viel niet mee, de verkoper draaide zijn kont eronder uit, die vertelde doodleuk dat de technische dienst over dit probleem gaat.
Dat ik dit geen houding vond van hem, jammer dan, was mijn probleem.
Toen ik afgekoeld was heb ik de technische dienst gebeld en ik moest maar naar een fietsenmaker hier in de buurt gaan, hem laten vaststellen wat er met de fiets aan de hand is en Rose zou dan de onderdelen naar die fietsenmaker opsturen. Zie je het voor je???? Hebben ze een dikke plaat voor hun kop bij Rose, dit kun je toch echt niet maken, met een vreemde fiets naar je fietsenmaker gaan, hij moet veel werk doen voor bijna niets, ik zou echt niet durven.
Ik zou dit eens bij mijn baas voorstellen dit soort praktijken, kan gelijk mijn broodtrommeltje pakken.
Nadat ik toen uit mijn slof ben geschoten en ze bij Rose nog eens goed keken in hun computertje zagen ze inderdaad dat de fiets nog geen half jaar oud is en dit niet mag gebeuren en ik inderdaad al een paar keer ben terug geweest voor garantie gevallen, toen mocht ik wel een keer langs komen met de fiets en zouden ze dat ding repareren.
Van enige terugname of ander frame, das war nicht in sprache.
Mij zien ze dus echt nooit maar dan ook nooit meer bij Rose.
3 fietsen en voor honderden euro's aan kleding, schoenen, helmen, brillen en dan zo'n behandeling?????
Waardeloos!!!
Ik ga volgende week op zoek naar een goede winkel in de regio en laat daar de fiets van top tot teen nakijken en repareren.loos schreef:Als je er met Rose niet uitkomt, dan zou ik niet naar de plaatselijke FM gaan, maar naar een race specialist. Zo te horen is er toch wel wat met je fiets aan de hand. Voor het geld dat je uitgespaard heb,kun je je fiets dan helemaal na laten lopen en vertroetelen, zodat je probleemloos de Alpen in kunt.
P.S.: bij alle nieuwe fietsen (ook van mijn fietsmaten) loop ik alle bouten na met en momentsleutel, en vaak zit er wel iets niet helemaal goed.
Dan maar wat centen extra uitgeven, maar dan is de fiets hopelijk prima in orde.
Sinds kort heb ik ook een momentsleutel voor de fiets aangeschaft en ga dit dan ook maar doen, want er zaten heel wat boutjes los na de beurt.