Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cannondale

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 apr 2011 13:57

Ik draai die boutjes gewoon op gevoel aan, vast=vast. Ik zet ze wel met loctite vast, want ze willen nog wel eens lostrillen bij mij.

henschoten
Forum-lid

Gebruikersavatar henschoten 22 apr 2011 15:50

Vanmiddag nieuwe Supersix opgehaald. Straks eerste rondje fietsen! :D

jamin
Forum-lid

jamin 22 apr 2011 16:12

Nee, eerst foto plaatsen dan pas fietsen!

vincent75
Forum-lid

Gebruikersavatar vincent75 22 apr 2011 21:38

doompjoe schreef:
Ik heb gisteren het andere blad erop gezet. Ik heb vooraf even met de momentsleutel 'gevoeld' hoe strak de boutjes vastzaten: in een vrij lage stand begonnen en de momentsleutel steeds iets hoger zetten. Tussen de 12 en 14 nm - op standje 13 zeg maar - knikte de kop niet meer. Of werkt dit zo niet??

Ik heb de boutjes bij montage van het nieuwe blad in ieder geval op deze stand vastgedraaid. Ik zal vanavond eens zien of ze het zo houden. :)

In principe zal dit ongeveer zo werken. Indien de boutjes met een borgmiddel waren geborgd zal je waarde niet kloppen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

bobsaget
Forum-lid

bobsaget 22 apr 2011 21:57

Weet iemand wellicht een goede chainstay protector voor een 2011 supersix? Heb een standaard model (pro) geprobeerd maar deze past slecht.

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 22 apr 2011 22:59

De mijne is van een metalen voorzien (af fabriek, heb ze ook niet niet zonder gezien). Als je op de sticker doelt die tegen kettingslag moet beschermen, daar kun je beter doorzichtige carwrap folie voor nemen plakt beter en blijft veel beter zitten dan de rommel die voor veel te veel geld in de fietsenhandel wordt aangeboden.

henschoten
Forum-lid

Gebruikersavatar henschoten 22 apr 2011 23:08

Supersix 63cm Ultegra. Aanpassingen aan de standaarduitvoering:
Wielen: DT Swiss R1900
Stuur: Controltech Formidable 44cm

Afbeelding

Vanmiddag eerste ritje mee gereden, +/- 30km. Heerlijke fiets. Ik moet wel de geo nog wat afstellen en ik vrees dat het Fizik Arione zadel niet echt het mijne gaat worden.

Ik heb de indruk dat deze fiets harder gaat dan mijn vorige Alu BULLS 105. Bij relatief lage hartslagen zag ik koerssnelheden die ik doorgaans minder vaak op het schermpje van de Polar zag verschijnen. Kan aan mijn fiets liggen, of mijn grote blijdschap of aan het causale verband tussen die twee... maar het leek mij toch echt zo te zijn (hoe obejctief kun je zijn...)

Nog een paar plaatjes.

Afbeelding

Afbeelding

Waarom het zadel zo goed bij de fiets past... :)

Afbeelding

En gratis erbij gekregen van meneer Cannondale, een fully branded fietsbel! Mooi ding. Ik ben op mijn sportfietsen (MTB en Race) een groot voorstander van een bel. Werkt een stuk prettiger voor je omgeving en voor jezelf. En deze bel is wel heel erg mooi.

Afbeelding

Nog een minpuntje over de fiets te melden? Nou vooruit dan. 10x De merknaam en 8x de typenaam op de fiets plakken vind ik wel rijkelijk over-the-top!

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 23 apr 2011 01:13

Mooi! Hoe lang ben jij wel niet man?!
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

sharkman113
Forum-lid HC

sharkman113 23 apr 2011 11:15

Gok minimaal 1.96.
Mooie fiets als zou ik die rode stickers van de wielen halen (vallen er bij dt ook vanzelf wel af). En dit bel krijg je gratis van cannondale en zonder rekenen ze een meerprijs :-)
Zonder gekheid ik zou hem een slag draaien (achter het stuur zodat deze uit het zicht zit).

gsnippe
Forum-lid

gsnippe 23 apr 2011 12:29

vandaag eindelijk ook zo ver m'n oude fiets een bulls desert falcon afgemonteerd met ultegra inruilen voor een cannondale supersix hi-mod met sram red. Ben echt reuze benieuwd wat de omslag is. Foto's volgen nog.

thunder_road
Forum-lid

thunder_road 23 apr 2011 13:01

Hallo sharkman;

Is zo'n ontzettend lelijke lange zadelpen en ongemakkelijk grote drop eigenlijk te voorkomen door een grotere framemaat te nemen; of zul je zoiets altijd blijven houden bij lange mensen.
Of worden grotere frames dan te lang?? Heb zelf een 63 cm (raceframe/bianchi); qua zadelpen heb ik hem ook extreem hoog; maar qua lengte vind ik mijn frame te lang.

Deze vraag stel ik want ik zie dat bij andere fietsen op het forum dat de verhoudingen toch absoluut beter zijn, (dit zijn kleinere mensen met kleinere frames. Ook bij mensen die hun fiets heel diep hebben afgesteld). Het lijkt wel; hoe langer de mensen zijn des te slechter ze op de fiets gezet kunnen worden.

Mooie fiets hoor!

Groeten
pieter

http://pietersdigiland.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

bobsaget
Forum-lid

bobsaget 23 apr 2011 13:07

@Sharkman: Zoek inderdaad iets dat beschermt tegen kettingslag. weet je of die car wrap ergens in kleine hoeveelheid te verkrijgen is?

Plaats reactie