Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2011

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 okt 2011 11:56

havana schreef:Grimpeur, het zal al eens eerder voorbij gekomen zijn, maar hoe komt het nou dat jij zulke ritjes kunt maken? Woon je daar?
Ja, die vraag is inderdaad al eens een keertje op dit forum voorbij gekomen. Ik ben gepensioneerd, dus 'tijd zat'. En nogmaals: ik woon gewoon in Nederland en 'moet' daar binnenkort dan ook weer naar terugkeren :( .
Laatst gewijzigd door Le Grimpeur op 16 okt 2011 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
60 x Ventoux

farelli
Forum-lid

farelli 15 okt 2011 15:34

Een rondje vlug voor Lombardije.
Prachtig weer met een toch stevig windje. Kwam nog twee mensen tegen met korte broek. Dat leek me wat frisjes.
Zeilberg-Griendtsveen-Helenaveen-Grashoek-Beringe-Meijel-Neerkant-Liessel-Deurne.
En toen voor de TV.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 15 okt 2011 15:42

Net ook maar weer eens een keer een rondje gemaakt. Niet al te veel tijd want het moest tussen de eerste halve finale van het WK rugby en Il Lombardia worden ingepast. Maar het geweldige weer maakte deze 70 kilometer tot een tractatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 okt 2011 17:48

Ook ik ben weer op pad gegaan, gister een kleine 50 km gedaan en vandaag wilde ik een langere training afwerken en dat is gelukt. Uiteindelijk 125 km door Drenthe gefietst langs o.a. Westerbork, Schoonlo, Gieten en Zuid-Laren. Deel van de route van WalterG gekregen, mooi maar helaas toch weer die klinkers :( Afijn het mocht de pret niet drukken, wat een schitterend fietsweer. Kwam overigens maar weinig mensen tegen!

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 15 okt 2011 19:35

havana schreef:... Kwam overigens maar weinig mensen tegen!
't Lijkt de Haute-Provence wel... ;) .
60 x Ventoux

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 16 okt 2011 09:33

havana schreef:Grimpeur, het zal al eens eerder voorbij gekomen zijn, maar hoe komt het nou dat jij zulke ritjes kunt maken? Woon je daar?
Edit: 'havana', ja die vraag is inderdaad al eens een keertje op dit forum voorbij gekomen. Mocht je vraag betrekking hebben op het hebben van van voldoende tijd om hier uitgebreid te kunnen fietsen: ik ben gepensioneerd, dus heb ik 'tijd zat'.
Mocht je je echter afvragen hoe ik hier aan al die mooie routes kom: gewoon de Michelin-kaarten goed bestuderen, dan ontdek je vanzelf allerlei leuke hoekjes. En ik kom hier al vele jaren, waardoor ik de streek ook steeds beter leer kennen.
Veder woon ik gewoon in Nederland, dus 'moet' ik binnenkort ook weer terug naar het noorden :( .
60 x Ventoux

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 okt 2011 10:10

Ik vermoedde al zoiets. Heb je daar een huisje of kampeer je?

Het lijkt me wel wat voor m'n oude dag moet ik zeggen (maar ik ben pas 29 dus het duurt nog even :( ).

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 16 okt 2011 14:19

Wat een heerlijk weer zeg!!! Vanochtend lekker met http://www.despartaan.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een rit van 67 kilometer door het Westland gemaakt.
Er was niet zo'n hoge opkomst waarschijnlijk door de herfstvakantie. Er werd flink doorgereden, het gemiddelde kwam uit op 29,5 km p/u.
Volgende week afsluiting van het zomerseizoen met mosselen of nasi! Zo meteen lekker languit op de bank Feyenoord kijken!

Route
Afbeelding

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 16 okt 2011 16:59

havana schreef:Ik vermoedde al zoiets. Heb je daar een huisje of kampeer je?

Het lijkt me wel wat voor m'n oude dag moet ik zeggen (maar ik ben pas 29 dus het duurt nog even :( ).
Om het nog enigszins betaalbaar te houden ;) , kamperen wij. Dan kun je ook makkelijker nog eens ergens anders heen, zoals 's zomers de Alpen in of zo.
60 x Ventoux

.jeroen.
Forum-lid

.jeroen. 16 okt 2011 17:09

Vandaag met frank8610 en rikh op pad gegaan. Helaas door een misverstandje over de route kwam Frank ten val, en bleef achter in Zelhem tot de hulp troepen zouden arriveren. Samen met Rik via mooie binnenwegen naar Lochem en later Holten. Aldaar de Holterberg en door Nijverdal heen naar Rijssen. Daar even het spoor bijster geraakt maar uiteindelijk toch weer op een bekend stuk gekomen. Toen de route vervolgd naar Markelo en Lochem en toen binnendoor weer naar huis.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rikh.
Forum-lid

rikh. 16 okt 2011 17:16

Was een beetje een vallen en opstaan rondje.
Na 122 kkm en nog één km te gaan voordat ik thuis was, sneed ik een bocht verkeerd aan en kwam ik net in de berm terecht waardoor mijn achterwiel weggleed en ook (R)ik tegen het asfalt kwakte.
Gelukkig is de schade beperkt gebleven tot een schaafwond op de knie, een gat in mijn beenwarmer en een paar krasjes op mijn linker pedaal.
Was mijn eerste val sinds ik in augustus 1983 mijn eerste racefiets kocht, wel jammer dat het net gebeurt met een Ridley van nog geen twee weken oud.

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 16 okt 2011 17:41

Dat is een vervelende afsluiter van zo'n lekker zonnig dagje. Balen man!

Ik heb mezelf vandaag net als gisteren getrakteerd op een prachtige herfsrit. Goed voor 84 kilometers door een schitterend decor. Helaas heeft m'n camera het nu echt begeven dus ik kan er helaas geen foto's bij doen. Slechts de registratie van de rit:

Afbeelding

Zowel gisteren als vandaag had ik te maken met een fenomeen dat nog lastiger te omzeilen is dan gewone slecht oplettende fietsers: Mensen die vanaf de kant een roeiwedstrijd proberen te volgen. Al dan niet met roeptoeter in de aanslag. Die zijn echt compleet van de wereld. Misschien toch handig om af en toe nog een beetje om je heen te kijken als je zo iets doet.

Vanavond gelijk maar eens wat rondkijken voor een nieuwe camera.

Plaats reactie