Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

rank
Forum-lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 09 jun 2007 08:20

rank 23 nov 2008 14:54

Je koopt niet alleen gebakken lucht, maar ook gewoon een heel goed frame met prima rijeigenschappen. Pinarello staat ook op dat gebied zeer zeker zijn mannetje, ze lopen ook absoluut niet achter qua technologie. Als iedereen op die duitse prijsvechtertjes (met alle respect) rond ging rijden, zou het trouwens maar een saaie boel worden. Dat smaken verschillen oke, maar velen vinden het toch leuk om iets te zien wat niet alledaags is? Ik tenminste wel, ik hoop je ooit met trots te zien te rijden op die fiets, waar je hard voor gewerkt hebt. Veel plezier ermee.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5616
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 23 nov 2008 15:35

Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 23 nov 2008 20:59

Is inderdaad weer een juweeltje van een fiets. Qua ontwerp zal waarschijnlijk dezelfde mal als de Prince gebruikt zijn (waarom ook niet). Het kleurenschema weer uniek. Valt mij wel op dat ze bij Pinarello steeds meer de fietsen met Shimano presenteren. Zal dat te maken hebben met het feit dat hun crankstel niet op de 11 speed Campagnolo past?

Trouwens sinds ongeveer een maand kan je ook geen gebruik meer maken van het Myway systeem voor de 2009 modellen. Dat hoorde ik van Jaq. van Meer van Cardsport. De link Myway op de website werkt ook niet meer.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 23 nov 2008 21:58

Ze kunnen ook vast wel een paar stickers op een Campa crankstel plakken. Zal meer met geld te maken hebben dat ze meer Shimano monteren gok ik zo.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

kestrel
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2007 00:20

kestrel 23 nov 2008 22:37

opera01 schreef:... Mijn laatste ervaringen met de Opera, een Pinarello Paris, Pinarello F4/13 (wat een positieve verassing trouwens) ...


Hmm, ik hoop dat mijn F4:13 niet zo snel in rook op gaat :D
opera01 schreef:Is inderdaad weer een juweeltje van een fiets. Qua ontwerp zal waarschijnlijk dezelfde mal als de Prince gebruikt zijn (waarom ook niet) ...


Zou die FP7 nu gewoon een naamsverandering voor de Prince zijn als die daadwerkelijk uit dezelfde mal komt en aangezien zo'n beetje alle frames nu FP.. gelabeld zijn (Paris->FP6, F4:13->FP5), of zou het echt een nieuw frame zijn en komt-ie tussen de FP6 en Prince?
Speed is an absolute. And Kestrel is the absolute authority | Now replaced by Adrenalina Italiano: Pinarello F4:13

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 24 nov 2008 07:39

De FP7 komt idd tussen de Prince en de FP6 te zitten. Ze zullen waarschijnlijk dezelfde mal gebruiken maar een ander soort carbon.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 24 nov 2008 09:43

Wat betreft die mal, is een goede methode om op termijn met een nieuwe Prince te kunnen uitkomen en de mal verder te gelde te maken met de nieuwere FP7. Zo kun je en een nieuw model lanceren en hoef je je mallen niet weg te gooien.

devoorzitter
Forum-lid
Berichten: 231
Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24

devoorzitter 24 nov 2008 12:54

je kunt ook zeggen: zo kun je je oude model nog even flink uitmelken. nieuw kleurtje, nieuwe naam, maar eigenlijk oude wijn in nieuwe zakken.

zelf heb ik de FP5 (en ben daar zeer tevreden over) maar wat mij betreft hadden ze die gewoon F4:13 mogen blijven noemen want uiteindelijk is het natuurlijk een goedkoop marketingtrucje.
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5616
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 nov 2008 18:32

Ben helemaal niet zo weg van die benaming F5, F6 enz.

Een fiets met een echte naam is veel leuker, heb nog op een stalen Pinarello Gavia gereden, dat klinkt toch veel leuker dan F5 ?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

kestrel
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 04 feb 2007 00:20

kestrel 24 nov 2008 21:53

Een naam doet 't inderdaad beter, maar een Pinarello Gavia is bijna net zo erg als een Concorde Gavina...
Speed is an absolute. And Kestrel is the absolute authority | Now replaced by Adrenalina Italiano: Pinarello F4:13

opera01
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 13 nov 2006 17:31

opera01 24 nov 2008 22:49

Ik vind dat helemaal niet zo'n goedkope marketingtruc om die mallen te "hergebruiken". De ontwikkeling in het topsegment gaat ieder jaar verder en op deze wijze worden de oude mallen (die zeer, zeer kostbaar zijn om te vervaardigen) gebruikt om goedkopere frames op de markt te zetten. De consument profiteert daar dan ook van. Een fiets met het niveau van een topsegment frame van 2 jaar geleden (kijk maar naar de FP6, de oude Paris, waar Pereiro in 2006 nog de tour mee won) voor vaak een lagere prijs.

Ik vind het ook jammer dat Pinarello zijn frames gaat nummeren. Wel duidelijker wat niveau-aanduiding betreft maar ik hoor liever mensen praten over een Dogma, een Paris, een Gavia dan over een FP7. Een naam "bekt" gewoon lekkerder. Ik hoop dat ze de Prince in ere houden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 24 nov 2008 23:34

Net alsof bij Pina de kosten in de mallen zit?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie