Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Wielrenners in de Media (Geenstijl)

Gebruikersavatar
Infinito GB
Forum-lid
Berichten: 1436
Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
Locatie: Schagen

Gebruikersavatar Infinito GB 27 jan 2018 06:26

Dat bedoel ik dus juist te zeggen. Jij oordeelt aan de hand van een foto. Je zou een “goeie” zijn voor de verkeersongevallen analysedienst.
Wie zegt er dat in dit geval de wielrenner zich netjes aan de regels heeft gehouden, en niet bijvoorbeeld aan de verkeerde kant van de weg fietste, en dat de automobilist nog heeft geprobeerd om hem te ontwijken. Was je erbij toen het gebeurde?

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 jan 2018 09:05

Kom op zeg! Er ligt rechts in de berm een volledig verkreukelde fiets. Er staat een auto volledig aan de verkeerde kant van de weg, met de wielen nota bene over de fietsstrook. Hoe duidelijk wil je het hebben? Victim blaming doet ook haar intrede op het forum blijkbaar...
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 27 jan 2018 09:32

Infinito zegt volgens mij niet dat het de schuld vh slachtoffer is...

Verder ben ik het wel met de strekking van zijn bericht eens;
Ik was er natuurlijk niet bij, maar het lijkt me vrij aannemelijk dat die automobilist niet moedwillig een fietser doodrijd op de maandagmorgen...

En wat betreft de opmerking over "ophangen aan de hoogste lantaarnpaal" een paar berichten terug;
dan ben je dus echt geen haar beter dan al het gespuis dat op het www fietsers de meest verschrikkelijke dingen toewenst... :dislike: Chapeau.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 27 jan 2018 09:55

Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 27 jan 2018 09:59

De foto kan een heel vertekend beeld geven van hetgeen er in werkelijkheid is gebeurd. Niemand van ons was erbij dus (ver)oordelen is niet aan de orde. Wel jammer dat sommige hier alle fatsoensnormen lijken te verliezen als het om dit soort ongevallen gaat.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 27 jan 2018 10:27

Inderdaad, misschien lag de wielrenner gewond op de weg en heeft hij zijn auto ervoor neergezet ter bescherming.

Ik zeg niet dat het zo is, maar dat het zou kunnen.

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 27 jan 2018 11:58

In plaats van de speculeren kun je ook even wat andere nieuwsbronnen er bij zoeken:
https://www.parool.nl/amsterdam/wielren ... ~a4561812/

Parool schreef:De 48-jarige automobilist uit Uithoorn reed de wielrenner rond 08.05 uur tegemoet. In een bocht kwamen zij, ondanks dat beiden licht aan hadden, op de weghelft van de fietser frontaal met elkaar in botsing.
Het lijkt me een duidelijk gevalletje coureur die de hele weg gebruikt.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 27 jan 2018 12:48

Maar dat is natuurlijk nog steeds geen vrijbrief voor opmerkingen als "knoop hem aan de hoogste boom op." Met dat soort opmerkingen ben je geen haar beter dan die FB-ridders die zo over wielrenners praten. Er is een fout gemaakt, waardoor er een dodelijk ongeluk is gebeurd. Als dader krijg je niet alleen met strafrechtelijke vervolging te maken, maar mag je ook leren leven met het feit dat je iemand hebt gedood...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 6021
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 27 jan 2018 15:31

RKN schreef: 27 jan 2018 09:32En wat betreft de opmerking over "ophangen aan de hoogste lantaarnpaal" een paar berichten terug;
dan ben je dus echt geen haar beter dan al het gespuis dat op het www fietsers de meest verschrikkelijke dingen toewenst... :dislike: Chapeau.
Karl66 schreef: 27 jan 2018 12:48 Maar dat is natuurlijk nog steeds geen vrijbrief voor opmerkingen als "knoop hem aan de hoogste boom op." Met dat soort opmerkingen ben je geen haar beter dan die FB-ridders die zo over wielrenners praten.
Oké, misschien wat ongenuanceerd gereageerd van mij maar om nu maar meteen te zeggen dat ik daardoor meteen deel uit maak van dat andere gespuis gaat mij te ver. :dislike:
Jullie opmerkingen slaan nergens op zijn ondoordacht en hypocriet.! Het zal jouw kind maar wezen die daardoor door jullie ter grave wordt gebracht, dan piepen jullie wel anders. :evil:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 9106
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 27 jan 2018 17:13

Het blijft natuurlijk een beetje mosterd na de maaltijd, dat opknopen. Idealiter had dit figuur zich in een eerder stadium reeds met auto en al (eenzijdig) om een boom gevouwen. Dat is helaas niet gebeurd.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

RKN 27 jan 2018 19:41

Orlok schreef: 27 jan 2018 15:31 Jullie opmerkingen slaan nergens op zijn ondoordacht en hypocriet.!
Misschien was je eerdere opmerking met die lantaarnpaal enzo iets te scherp ingezet, maar dat maakt het commentaar erop niet minder terecht en in mijn geval zeker niet hypocriet; ik zal om zoiets nooit zulke taal uitslaan, niet in levenden lijve en niet vanachter mijn toetsenbordje.

We hebben het hier niet over een moord, maar een ongeval. Los van wie er schuld aan heeft, zullen er hier alleen maar mensen minder uitkomen; die fietser kan het niet navertellen en de automobilist mag verder leven met de kennis dat hij of zij iemand doodgereden heeft. Ik vind dan juist een opmerking dat zo iemand opgehangen moet worden echt werkelijk nergens op slaan :dislike:

Orlok schreef: 27 jan 2018 15:31 Het zal jouw kind maar wezen die daardoor door jullie ter grave wordt gebracht, dan piepen jullie wel anders. :evil:
Nee, dit is een lekker doordachte opmerking... :like:

alien
Forum-lid
Berichten: 1854
Lid geworden op: 12 jun 2008 18:58

alien 28 jan 2018 06:42

Het is dan wel een ongeval, maar een volkomen onnodig ongeval met een schuldige die een flinke schuld draagt. “Het was niet mijn bedoeling dat het fout zou gaan” is geen vrijbrief voor wat dan ook voor gedrag.
Vorsprung durch Pedantik

Plaats reactie