Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2013

gazelle79
Forum-lid

Gebruikersavatar gazelle79 20 nov 2013 17:32

buzz schreef:Mooie dag gisteren om een slordige 120km langs de kust te trappen. Met z'n zessen reden we via Bakkum slingerend door de duinen naar Wijk a/Zee, en even verderop bij de Noordpier het strand op. Vervolgens 45km pal langs de Noordzee, met laagwater en de wind schuin in de rug! Echter, bij Egmond a/Zee vond de concurrentie het wel welletjes en sloeg rechtsaf, terug naar af. Voor mij natuurlijk een extra reden om door te rijden, en... nog wat plaatjes te schieten. ;)

Zelf met de pedalen spelen, waar anderen het met de wind doen...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alsof er een asfalttapijtje is uitgerold...
Afbeelding

Bij paal 10 (Groote Keeten) het strand af en — zoveel mogelijk offroad — terug naar het zuiden...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog even spelen op de steile Koningsnok (max 25%)...
Afbeelding

8-) En uiteraard met losse handjes afdalen...
Afbeelding
@Buzz; wat 'n schitterende foto's! Wat voor apparaat gebruik je?
Afbeelding

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 21 nov 2013 16:37

gazelle79 schreef:@Buzz; wat 'n schitterende foto's! Wat voor apparaat gebruik je?
Die schitterende foto's zijn met 'n heel eenvoudig (en goedkoop) pocketcameraatje van Sony gemaakt. Stelt niks voor dus. Denk dat het gewoon lastig is om lelijke plaatjes in het mooie Noord-Holland te schieten. ;)

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 21 nov 2013 18:13

Volgens mij zijn sommige foto's ook wel een beetje bewerkt, op z'n minst de saturatie die behoorlijk omhoog getrokken is. Die wolken waren namelijk vast niet paars ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 21 nov 2013 18:54

Met veel optimisme vandaag begonnen aan mijn 2e mtb-rit. Na een nat en koud uurtje thuis snel een kop koffie genomen. Tegelijkertijd realiserend dat een "half uurtje" aankleden wel zonde was voor een uurtje fietsen, dus... Helm weer op en handschoenen aan. Na 5 minuten aangekomen in het bos en daar 1,5uur rondjes gereden en voelen waar de nieuwe fiets en berijder tot in staat zijn. Over de fiets met zijn eenvoudige afmontage absoluut geen klagen en heeft het super gedaan. Vering oke en het schakelen gaat vlot genoeg. De berijder daarentegen. Die is geen 18 meer en de soepelheid en behendigheid met mtb-en moet bij "hem" nog groeien zal ik maar zeggen :D
Tevens gemerkt dat met mos begroeide boomwortels verrekkes glad zijn met als gevolg, jawel, een noodlanding op het bladerdek. Gelukkig kan ik morgen weer gaan fietsen.

De nieuwe fiets. Specialized Rockhopper 29 Comp
Afbeelding

Afbeelding

In het bos.
Afbeelding

Nieuw penthouse Kabouter Plop.
Afbeelding

Blik vanuit de cockpit.
Afbeelding

Mayday, mayday! 1sec. voor de noodlanding.
Afbeelding
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 21 nov 2013 19:18

Leuk verslagje met een gezonde dosis zelfspot/humor :) !
60 x Ventoux

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 21 nov 2013 19:43

Foto's nemen vanaf de fiets en dan moeder natuur de schuld geven van een val, foei, foei, foei. ;)
Campagnolo Ultra Dork

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 21 nov 2013 20:24

flores schreef: De berijder daarentegen. Die is geen 18 meer en de soepelheid en behendigheid met mtb-en moet bij "hem" nog groeien zal ik maar zeggen :D
Hahaha, ja herkenbaar, mijn fiets is ook aanmerkelijk beter in fietsen dan ik zelf.;)

Leuke foto's trouwens.
Veni. Vidi. Fietsie.

flores
Forum-lid

Gebruikersavatar flores 21 nov 2013 22:00

legrimpeur schreef:Leuk verslagje met een gezonde dosis zelfspot/humor :) !
Dankje. Ik heb het ook zeer met mezelf getroffen ;)
Ernie C. schreef:Foto's nemen vanaf de fiets en dan moeder natuur de schuld geven van een val, foei, foei, foei. ;)
Excuus, was ook niet zo'n slimme actie maar voor die verwende forummers moet je wat over hebben. Foei, doe ik het weer :mrgreen:
TumTumTum schreef:
flores schreef: De berijder daarentegen. Die is geen 18 meer en de soepelheid en behendigheid met mtb-en moet bij "hem" nog groeien zal ik maar zeggen :D
Hahaha, ja herkenbaar, mijn fiets is ook aanmerkelijk beter in fietsen dan ik zelf.;)
Leuke foto's trouwens.
Dank. Zonder jouw doorzettingsvermogen was je fiets ook niet over die kasseien én boven geraakt ;) It take's two to tango zal ik maar zeggen.
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Helen
Forum-lid

Helen 21 nov 2013 22:47

Vanavond een heel oud voornemen eindelijk uitgevoerd. Op de fiets naar het zwembad gereden (dus vandaag gefietst) en voor het eerst in - niet overdreven - 15 jaar weer serieus gezwommen. Enkele baantjes in het zwembad op de camping op vakantie tel ik dan niet mee. Toch 2km kunnen zwemmen (ik zit er misschien 50 meter naast, tellen was ik ook verleerd). Ik zal morgen wel overal spierpijn hebben, want aan gebrek aan techniek geen gebrek. Heel langzaam aan kwam er wel weer iets bovendrijven van de techniektrainingen in mijn triathlontijd (een tijdje geleden dus), maar zeker voor herhaling vatbaar.Ook weer terug naar huis gefietst overigens ;) .

Zeeuw54
Forum-lid

Gebruikersavatar Zeeuw54 23 nov 2013 14:44

Vanmorgen een klein rondje gedaan, in hoofdzaak om wat zaken die ik deze week heb aangeschaft te testen. En ja, alles wat ik heb aangeschaft bevalt en werkt. Overschoenen helpen tegen te koude tenen/voeten. Mijn gebruikt aangeschafte Shimano R500 wielen rijden fijn, zeker nu ik ze voorzien heb van continental Grandprix 25 mm banden, een stuk comfortabeler dan mijn 23 mm GP4000 bandjes op mijn andere wielen. De Shimano cassette HG50-9 met 11-30 tandjes werkt prima met mijn Tiagra achterderailleur. Deze cassette heb ik aangeschaft omdat ik in de zomer van 2014 wat klimmetjes in Frankrijk wil doen. En tot slot de helmmuts houdt mijn hoofd en oren lekker warm. Dus een geslaagd testritje van 38 km met een koude N/NW wind, die ik de laatste 15 km pal tegen had.
Ridley Fenix C20- 2015 / MBK Super Mirage 105 / Giant XTC
Als je blijft trappen, kom je vooruit !

Suntoro
Forum-lid

Suntoro 23 nov 2013 14:53

Was lekker weer tijdens de Rabo Beach Challenge... Weinig wind, maar wel ergens tussen de meute in gestart met startnummer 976.... ;).

(in het midden in het rood)Afbeelding

Helaas was deze editie 2x hetzelfde rondje... Eerste rondje zat ik in een lekker groepje, maar bij het 2e rondje was ik na het strand afgaan en weer op gaan mijn groepje kwijt... Geen idee waarom ze zo ver achter me lagen opeens... Snel op fiets gestapt bij de laatste keer het strand op gaan waarbij ik zo het verharde strand weer op reed. Jammer dat ik iedereen van het groepje kwijt was en het groepje in de verte was mij toch iets te ver... Laatste stukje begon wel lekker alleen dus, maar ik werd ingehaald door een tandem, die lekker doorreed. Dus toch maar in hun wiel met iemand die er al achter reed. Niemand die verder meer aansloot, dus aan het eind nog even overgenomen. Alleen toen ging er opeens niemand meer mee... Mijn maten reden sowieso al ergens anders, aangezien die lagere startnummers hadden (en heb ze alleen voor de start en na de finish gesproken... )

Al met al lekker gefietst, maar viel me tegen dat je voor aanvang van de start haast nergens een kop koffie kon halen (zoals vorig jaar nog wel het geval was). En in het Carlton Hotel mocht je alleen naar binnen als je een uitnodiging had. Buiten stond wel een koffietent, dus daar maar even gehaald...

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 23 nov 2013 16:42

Een vriend van mij heeft ook aan de Rabo Beach Challenge mee gedaan, vorig jaar was hij aller-aller laatste...ik hoop dat hij dit jaar zijn prestatie heeft kunnen verbeteren. :)

Zelf wilde ik vanmorgen met een trainingsgroepje mee maar ik ben een beetje ziek. dus bleef in bed liggen. Lekker uitslapen...maar ik werd zo sacherijnig vanwege het niet kunnen fietsen en het idee de hele dag binnen te zitten. Dan breekt er ook nog een blekig zonnetje door; ja dag zeg. Dan toch maar een klein rondje gedaan, dik ingepakt. Dus als iemand nog een Captain Iglo langs heeft zien zweten ergens in de buurt van Barendrecht-Heerjansdam die bijna niet vooruit kwam dan was ik dat. Het was maar 30 km, maar wat een afzienrondje.:) Hopelijk word ik nu niet nog zieker.
Veni. Vidi. Fietsie.

Plaats reactie