Het grote woon-werk topic
-
- Forum-lid
Dit was de gouden tip. Er zaten inderdaad geen oogjes op de voorvork. Rinus heeft vakwerk geleverd en ik ben zeer tevreden met het resultaat:DvanW schreef:Geen oogjes aan de buitenkant van de poten of wat hoger op de vorkpoten? En welk merk en model is het? Dit soort dingen bestel je het goedkoopst op internet maar wil je goed geholpen worden dan wellicht even langs Cycleworks aan de weerdsingel in Utrecht
-
- Forum-lid
Zo, dat was wel erg koud vanmorgen. Daar kunnen geen handschoenen tegenop, serieus dooie vingers bij aankomst. Fiets op slot zetten, ritsjes van de overschoenen openen en toegangspas uit achterzak vissen zijn geen fijne dingen dan...
En voor de rest van het lichaam, was dat wel warm?lnnrtlnnrt schreef:Zo, dat was wel erg koud vanmorgen. Daar kunnen geen handschoenen tegenop, serieus dooie vingers bij aankomst. Fiets op slot zetten, ritsjes van de overschoenen openen en toegangspas uit achterzak vissen zijn geen fijne dingen dan...
Ik hou meestal koude handen als mijn lichaam niet opwarmt tijdens het fietsen.
Normaal gesproken ben ik na een kwartier warm en dan merk ik dat langzaam de handen en voeten ook warmer worden.
Ik was ook totaal verkleumd, mijn handen doen nog zeer. Het eerste uur gaat redelijk, maar daarna gaat het snel bergafwaarts Ik had aardig wat laagjes aan, maar op een gegeven moment merkte ik dat ik toch wel wat verkrampte van de kou.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731
ritje 25 km , 50 minuutjes op de fiets. Nieuwe neopreen overschoenen van BBB, helmmuts, headglove om de nek, goeie handschoenen en diverse lagen bovenkleding .. Heerlijk genoten vanmorgen ! Alleen de bovenbenen waren wat koud (1 laag, wielerbroek) .
Was heerlijk vanmorgen, gisteren voorgenomen om weer woon-werk ritje te maken en geen spijt van
Goed koud, maar met juiste kleding aan geen last van gehad.
Alleen op kantoor begint alles dan toch wel te broeien als je eenmaal binnen bent.
Goed koud, maar met juiste kleding aan geen last van gehad.
Alleen op kantoor begint alles dan toch wel te broeien als je eenmaal binnen bent.
- ophetkantje
- Forum-lid
Koud, maar heerlijk weer, -4 en droog, daar kan ik me goed tegen kleden, Vind het echt heerlijk om zo te fietsen. Wel houd ik met temperaturen onder 0 mijn ritjes wat korter. Merk dat ik wat meer vermoeid raak en na ca 2 uur het ook met goede kleding door transpiratie wel koud krijg. Maar voor ritjes tot 2 uur heerlijk weer dit. (nattigheid, daar heb ik dan weer een hekel aan, altijd!)
Ach, ik zeg ook maar wat
-
- Forum-lid
@ Theo: Mijn vingers zijn altijd het probleem, de rest van het lichaam was eigenlijk prima warm. En mijn ritje was slechts 35 minuten, dus misschien duurt het bij mij langer om de warmte tot in m'n vingers te krijgen (ik ben 1.99 en slechts 77 kilo).
Ik rijd sinds kort met Venitex handschoenen. Zijn wol van binnen. Enorm warm en neemt zeer veel vocht op, dus blijft ook warm bij zweethanden. Als je ze voorverwarmt op de verwarming heb je van meet af aan warme handen. Ze kosten ook nog eens weinig.
-
- Forum-lid
Klinkt goed, bedoel je deze: http://shop.snowshepherd.co.uk/Venitex- ... ves-size-8
Als ik google op Venitex vind ik veel verschillende typen. Als je deze bedoelt, zijn die niet te lomp om nog te kunnen remmen en schakelen?
Als ik google op Venitex vind ik veel verschillende typen. Als je deze bedoelt, zijn die niet te lomp om nog te kunnen remmen en schakelen?