Canyon
- daniel1975
- Forum-lid HC
Grizl passen wat bredere banden, volgens mij tot 55mm.
Zag bij Jasper Ockeloen filmpje op instagram dat op de Grail iig 45mm Schwalbe G-One RS banden passen.
En de Grizl heeft geen geintegreede kabels, dus je kan gewoon makkelijk je balhoofdlagers vervangen.
-
- Forum-lid
De goedkoopste Grail (carbon) kost 2699, GRX 810, 9.22 kilo
De goedkoopste Grizl (carbon) kost 2299, GRX 810, 9.54 kilo
De Grail wordt als snelle gravelfiets gepositioneerd (banden tot 42 mm officieel, kan vast ook iets breder) de Grizl als de meer relaxte fiets voor het avontuur (officieel ruimte tot 50 mm banden). Dat zal ook terug te zien zijn in de geometrie.
De goedkoopste Grizl (carbon) kost 2299, GRX 810, 9.54 kilo
De Grail wordt als snelle gravelfiets gepositioneerd (banden tot 42 mm officieel, kan vast ook iets breder) de Grizl als de meer relaxte fiets voor het avontuur (officieel ruimte tot 50 mm banden). Dat zal ook terug te zien zijn in de geometrie.
Michiel
Staat inderdaad wat ver naar onderen gekanteld. De hendels verticaal is eigenlijk zowat het uitgangspunt.marsman schreef: ↑13 okt 2023 14:55 De Grizl kwam vandaag al binnen. Dus da's mooi op tijd voor het weekend. Wat wel grappig is, is dat Canyon het nokje voor een voorderrie toch netjes monteerd, desondanks dat het een 1 By is .
Vraagje over de stand van de Campa hoods icm het stuur. Mij lijkt het dat de hoods en het stuur niet goed staan, maar ik heb het stuur wel exact gecentreerd. Ik heb nog geen pedalen dus nog niet kunnen fietsen, maar op gevoel lijkt het me dat de hoods en het stuur wat meer gekanteld moeten worden. Iemand die hier wat over kan zeggen? Het voelt nu als een enorme drop
De Grizl heeft een iets kleinere balhoofdhoek. Dat maakt 'm iets 'luier' op bochtige trajecten dan de Grail.
Ik vind Carbon sturen een beetje overpriced. Wat is het gewichtsverschil tussen een aluminium of een Carbon stuur?daniel1975 schreef: ↑12 okt 2023 21:49Gekkenwerk, 300,- voor een stuurtje.rene schreef: ↑12 okt 2023 14:47 Daniël, ik heb het Pro Discover carbon stuur 40 cm versie op mijn gravelbike- erg fijn stuur met mooie sweep. Maar wat een prijs .. ik kocht die van mij toen voor : € 189,-
https://www.futurumshop.nl/pro-plt-disc ... gK1PPD_BwE
- Lcsmet
- Forum-lid HC
@marsman, je stuur staat nu veel te veel onderuit
Om te starten zou ik het uiteinde van je stuur loodrecht zetten.
Finetunen naar wat prettig zit voor jou kan je achteraf nog doen.
Om te starten zou ik het uiteinde van je stuur loodrecht zetten.
Finetunen naar wat prettig zit voor jou kan je achteraf nog doen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Even los van de prijs is naast gewicht soms comfort een reden om carbon te prefereren.galileo2 schreef: ↑13 okt 2023 20:48Ik vind Carbon sturen een beetje overpriced. Wat is het gewichtsverschil tussen een aluminium of een Carbon stuur?daniel1975 schreef: ↑12 okt 2023 21:49Gekkenwerk, 300,- voor een stuurtje.rene schreef: ↑12 okt 2023 14:47 Daniël, ik heb het Pro Discover carbon stuur 40 cm versie op mijn gravelbike- erg fijn stuur met mooie sweep. Maar wat een prijs .. ik kocht die van mij toen voor : € 189,-
https://www.futurumshop.nl/pro-plt-disc ... gK1PPD_BwE