Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
03 sep 2010 11:22
paashaas schreef:(...)
Maar laat mensen toch gewoon in hun waarde. Hoeveel aankopen (fietsaankopen, accesoires) zijn er die ook niet rationeel te verklaren zijn?
En als iemand zich beter voelt (ook al is het het placebo-effect) met zo'n bandje om de pols, wat is daar dan mis mee? Ik ken ook wielrenners die sneller gaan rijden als ze het geluid van hun eigen hoge velgen horen.
Wat is daar mis mee?
http://whatstheharm.net/
Bovendien is het gewoon oplichting, aangezien alle beweringen aantoonbaar onwaar of op zijn minst onverifieerbaar zijn. De zogenaamde balanstesten zijn al net zo nep. Met een beetje gevoel voor (bio)mechanica doorzie je dat meteen.
Wat betreft je eerste bewering: geheel mee eens. Ik ben al een tijdje geleden gestopt met het rationaliseren van mijn fietsaankopen, en ik moet zeggen, het is heel verfrissend als je spullen kan kopen omdat je ze gewoon mooi vind!
(Overigens hebben hoge wielen nou juist WEL een aantoonbaar prestatiebevorderend effect)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me."
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
deharrie
- Forum-lid
deharrie
03 sep 2010 11:29
Dat is nog maar de vraag. Volgens mij is het niet toegestaan om pure onwaarheden te verkondigen in een reclamefilmpje. [/quote]
Verkondigen of suggereren? Daarbij, als iemand sneller gaat trappen omdat hij bandje omheeft, dan heeft de bedenker dus gelijk. Ook al is dit psychosomatie's
Cube is good for you!
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
03 sep 2010 11:36
De Harrie schreef:
Verkondigen of suggereren? Daarbij, als iemand sneller gaat trappen omdat hij bandje omheeft, dan heeft de bedenker dus gelijk. Ook al is dit psychosomatie's
Verkondigen:
power balance schreef:Power Balance-technologie gebruikt een uitzonderlijk hologram dat op specifieke frequenties geprogrammeerd is. Dit hologram wekt een positieve reactie op van het energieveld.
De Power Balance producten helpen je meer uit jezelf te halen.
Ik hoop dat ik niet uit hoef te leggen dat mn de eerste zin vol staat met vage onzin en onwaarheden
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
torro
- Forum-lid
torro
03 sep 2010 11:37
Scepticus schreef:Ze retailen voor 40?
Dan kun je er mooie
marges op halen
De meeste fietskleding / helmen / onderdelen e.d. worden ook tegen een paar eurotjes gemaakt en verkocht voor 20 x zoveel.
-
deharrie
- Forum-lid
deharrie
03 sep 2010 12:35
53x11 schreef:De Harrie schreef:
Ik hoop dat ik niet uit hoef te leggen dat mn de eerste zin vol staat met vage onzin en onwaarheden
Dat zal dan hoe dan ook bewezen moeten worden. Ik geloof er inderdaad ook niets van. Maar het bedriegen moet wettelijk bewezen worden. En tot die tijd lachen die chinezen zich helemaal slap. Het verhaal van die vuvudinges was ook hartstikke gelogen. Tot 2008 had nog nooit iemand van die belachelijke dingen gehoord. het verhaal dat die dingen in de Zuid-Afrikaanse cultuur hoorden was ook al verzonnen door een reclameburo. En daar hoor ik nou weer niemand over. En van die suffe dingen hebben mijn oren meer last gehad dan van die armbandjes!
Cube is good for you!
-
53x11
- Forum-lid HC
53x11
03 sep 2010 13:00
Hologrammen 'zenden' geen specifieke frequenties uit. Je kunt ze ook niet 'programmeren'. Een mens heeft geen 'energieveld' (whatever that might be) anders dan dat jij/zij warmte uit straalt. Een hologram heeft hier geen invloed op (een trui wel!)
Een statement dat vol staat met onbegrijpelijke taal is niet te bewijzen. Het gesuggereerde prestatiebevorderende effect wel. Dat is her en der ook gedaan. Daar waar dit netjes gebeurt (op zijn minst dubbelblind) wordt geen enkel effect gevonden. Uiteraard
T.Krabbé
baanfiets kopen?
-
corniel
- Forum-lid HC
corniel
03 sep 2010 13:15
Volgens mij wordt het tijd voor een slop op dit topic. Echt té kansloos.
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
03 sep 2010 13:45
Die Chinezen lachen zich echt niet rot, die worden namelijk gewoon uitgebuit. Die Chinezen vullen hun zakken hier echt niet mee, het is een Amerikaan of Europeaan die z'n zakken gewoon buitensporig aan 't vullen is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
-
ferry1982
- Forum-lid
ferry1982
08 sep 2010 10:22
ja mooi het was net ook op de radio... Het is niet wetenschappelijk bewezen maar alleen maar meldingen van tevreden gebruikers :p en dan ook nog erbij zeggen ja we hebben ook tests gedaan met imitatie en die gaven niet dezelfde prestaties
-
eelcoz
eelcoz
08 sep 2010 10:37
Ik hoorde die panne(n)koek net ook op de radio. Ik wist trouwens niet dat ze 40 euro voor die dingen vroegen. Dat zeiden ze althans bij 538, maar ik vraag me af of dat wel klopt.
Edit: Net even gegoogled, maar ze kosten inderdaad 40 euro. 40 euro!!!!!! Nu kan mijn dag helemaal niet meer stuk.
-
marten
- Forum-lid
marten
08 sep 2010 13:24
Ik zag ze in griekenland voor 4,95 hangen! Niet van echt te onderscheiden
:D