Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wie wint Parijs - Roubaix?

pierre92
Forum-lid

pierre92 14 apr 2010 18:01

Hij heeft wel degelijk aan HF 190 gezeten op de muur. Je ziet niet datie afziet.
fietsen, da\'s mijn verzetje!

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 14 apr 2010 18:12

@Briek: Volgens de Vlaeminck was Cancellara juist een slappie, omdat 'ie zo moe was op de wielerbaan. Dus wat is het nou?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

pizzi
Forum-lid

pizzi 14 apr 2010 18:16

De Vlaeminck zou wijselijk z'n mond moeten houden.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 14 apr 2010 21:06

Cancelara rijdt wel al jaren als een brommer, dat nu 2 keer achter elkaar puzelstukjes goed vallen en hij geen pech heeft is niet zo abnormaal en een week is voor elke renner voldoende om te recupereren. Naast enorme power heeft hij ook nog iets wat je niet met doping kunt krijgen, dat is een heel erg goed houding op de fiets en dat zonder vermogensverlies. Ik kan me herinneren dat vorig jaar de mannen van Specialized bij windtunnel testen lyrisch waren over hoe ongelofelijk diep hij kon blijven zitten en toch vermogen trappen.

@Ijzeren briek: ik zou er zelf nog maar eens naar kijken, na de wedstrijd bekijk je zo een race vanuit ander oogpunt. Of hij nu sterk genoeg was of niet, het is dom omdat het volstrekt nutteloos was in die situatie, het enige wat hij zou kunnen bereiken is dat hij de anderen bang maakt. Je ziet hem vlak voor Mons en Pevele gewoon puffen om bij te komen, Cancellara kijkt naar hem en denkt, "die moet even bijkomen"en gaat er vervolgens vandoor.
Afbeelding

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 14 apr 2010 21:09

En het grappige is dat Cancellara bijna nooit in de beugels gaat. Let maar op. Bijna altijd op de hoods en toch zeer vlak met zijn rug.
Ik lette daar speciaal op afgelopen Zondag en verdomd als het niet waar is. Met handen op de hoods maken zijn ellebogen, schouders een 'tijdrithoek' van ongeveer 90 graden.

EN WE GAAN HET IDD NIET OVER VERMEENDE DOPING HEBBEN. Geen aanleiding voor. In de Doping Topic dan maar als je je niet in kunt houden.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

concorde
Forum-lid

concorde 14 apr 2010 21:12

Nee he. AUB niet weer een discussie over doping! Ik ben het wel eens met de vorige post.

wiener
Forum-lid

wiener 14 apr 2010 23:43

Cancellare was gewoon de beste. Volgens mij dacht Boonen dat hij indruk maakte met zijn zinloze versnellingen. En het was natuurlijk nog 47 km. tot aan de finish en zal wel niemand het in het hoofd halen met wind tegen een solo er uit te gooien...volgens mij was hij vergeten dat er een zekere Zwitser in de groep zat die heeeeel hard kan fietsen....
ride 4 fun

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 14 apr 2010 23:48

53x11 schreef:@Briek: Volgens de Vlaeminck was Cancellara juist een slappie, omdat 'ie zo moe was op de wielerbaan. Dus wat is het nou?

Tot nader order noem ik nog altijd geen De Vlaeminck dus moet je geen uitspraken van hem in mijn mond leggen.

Ik blijf er trouwens bij dat ik mijn bedenkingen heb. En jammer genoeg heeft het verleden al genoeg aangetoond dat het vermoeden dikwijls bleek te kloppen.
ericpeters schreef:Cancelara rijdt wel al jaren als een brommer, dat nu 2 keer achter elkaar puzelstukjes goed vallen en hij geen pech heeft is niet zo abnormaal en een week is voor elke renner voldoende om te recupereren.
Oh ja? Drie jaar terug vertrok hij als een kieken zonder kop in de ronde van Vlaanderen om uiteindelijk ingelopen en achtergelaten te worden. Ik dacht toen ook, pfwoeh als hij dat volgende week in P-R opnieuw doet dan is er geen houden aan. In die bewuste P-R heeft hij niet eens de finale gereden en was hij nergens. Hij was toen ook al 26 hé.
Trouwens, Boonen zijn eerste twee topjaren met ronde van Vlaanderen en E3-prijs daar heb ik ook mijn ernstige bedenkingen bij. Ik ga nooit de woorden van een insider vergeten. Iedereen (ik inclusief) was toen bezig Boonen de hemel aan het inprijzen. Hij zei toen: Boonen gaat moet oppassen dat hij niet verbrand is.
Ik had zo iets van, wat zeg jij nu. Wel zoveel jaren later heb ik er al dikwijls aan teruggedacht. Het flitsende, explosieve van die topjaren heb ik nooit meer terug gezien. In de E3-prijs bv reed hij met Klier in zijn wiel naar de streep. Ik ken de streek hier heel goed en bij het buitenkomen van Vichte is het zo van dat vervelend vals plat. Klier moest daar zijn stuur in twee bijten om zijn wiel te houden, Hoste idem in de ronde net na de Valkenburg. Als het verschil zo groot is dan heb ik daar mijn twijfels over.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

joshua
Forum-lid

joshua 15 apr 2010 00:08

Ik moet zeggen dat 'der Fabian' na een tijdje toch wel wat tekenen van slijtage begon te vertonen hoor. Laatste stuk zat hij behoorlijk te wiegen en zag het er echt niet meer zo makkelijk uit.

Daarbij zijn er meer renners die helemaal aan het gas gaan en geen spier vertrekken. Kijk naar Pozzato vorig jaar in Parijs-Roubaix. Leek alsof hij Boonen volgde zonder een centje pijn aan het begin. Het feit dat hij aan het einde tekort kwam duidt erop dat het toch wel afzien was.

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 15 apr 2010 00:39

Ik moet opmerken dat PR zo een beetje de enige klassieker is waar lange ontsnappingen nog mogelijk zijn. (RVV ook wel een beetje) Solo ontsnappingen van meer dan 15 km komen hier veel vaker voor dan in wat voor een andere klassieker dan ook. Het is hier gewoon technisch veel moeilijker om als groep efficient samen te werken en de meesten zijn ook gewoon echt gesloopt.
Afbeelding

Plaats reactie