Alles over vakanties op én met de fiets

TijdstrijdersCup 2010

eelcoz

eelcoz 26 jan 2010 13:42

[quote="superrose"]
Nu ga ik maar eens kijken wat het weer is zodat ik misschien even naar buiten kan met de fiets.

[/quote]

Jij woont in A'dam, toch? Volgens het KNMI kaartje is het daar maar liefst -5/-6 momenteel. Wie had het over winter.... Veel plezier buiten! Ik pak morgen m'n auto en rijd net zo lang door tot het minimaal 10 graden boven nul is. En kom pas weer terug als dat hier ook het geval is. ;)

http://www.knmi.nl/actueel/

mispoes
Forum-lid

mispoes 26 jan 2010 13:51

[quote="superrose"]Oh wow, jij hebt zo'n coole Tacx, nee ik niet ik heb gewoon de Satori en dan kijk ik naar house, ik ga binnekort misschien iets uit proberen met Taxcen terwijl ik met iemand skype die ook aan het tacxen is, beetje ouwehoeren, beetje fietsen heh klinkt leuk.[/quote]

Eigenlijk heb ik de tacx flow maar m'n vriendje is een beetje een spullenfreak en die heeft zo'n upgrade kit erbij gekocht :D
Anyway, ik gebruik ook wel regelmatig de trainingsschema's van de tacxwebsite, die zijn ook goed te doen, lekker afwisselend enzo. Misschien ook een idee voor jou?
http://www.sjaspatat.net" onclick="window.open(this.href);return false;

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 26 jan 2010 14:15

Ben net buiten geweest en ik ga wel weer tacxen
Ik krijg van iemand al tacx trainingen per mail af en toe en ik doe dat dan en variaties daarop.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

axel
Forum-lid

axel 27 jan 2010 13:47

Tacx is ideaal voor tijdrittrainingen. Ik train veel met blokjes met een weerstand rond mijn omslagpunt om op deze manier mijn kacht-uithoudingsvermogen(KUH) te vergroten. Het is niet zozeer dat het vermogen veel toeneemt, maar wel de duur van de inspanning die je op een bepaalt vermogen kunt leveren.
Een groot voordeel is ook dat je duidelijk je progressie kunt zien op de tacx, aangezien de omstandigheden altijd gelijk zijn.

Een aantal malen buiten trainen, plus één of twee tacxtrainingen per week moeten er voor zorgen dat we er straks 11 april klaar voor zijn......!
Karakter is dat wat je laat zien als je alleen bent

danny1407
Forum-lid

danny1407 27 jan 2010 16:37

Sjonge......nu ik erover nadenk is het nog maar zo'n 2 maandjes naar 11 april.
Ik vond al dat iedereen er zo serieus mee bezig was zo vroeg in het jaar!

Mijn voorbereiding tot nog toe is het aanschaffen van enkele Spaans sprekende pepers die op 11 april, zoals men dat zo mooi zegt........in de reet worden gestoken.

40 k op de pedalen staan!

FacebookS3RSSite

auke
Forum-lid

auke 28 jan 2010 01:55

[quote="danny1407"]
40 k op de pedalen staan!
[/quote]

Haha, gegarandeerd zure beentjes dan, pfff. Dat gevoel van zure benen krijg ik ook altijd als ik Lance Armstrong minuten achterelkaar omhoog zie dansen. Ik ben meestal na een minuutje dansen op de pedalen al helemaal compleet verzuurd, laat staan 40k ;)

Maar in 2 en een halve maand kun je best nog wel wat aan je tt-conditie doen hoor.... 3x p.w. intensieve bloktrainingen en voor de rest gewoon duur dan kom je al een heel eind.

danny1407
Forum-lid

danny1407 28 jan 2010 10:13

Jahhhhh.....3x per week bloktrainingen en de rest duur!

Had ik maar de tijd en geen leven, dan was dat inderdaad mogelijk geweest! ;)

Gisteren was voor mij een "trainingsdag".
Al met al heb ik het kunnen redden om precies een kwartiertje op de tacx te zitten.

FacebookS3RSSite

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 28 jan 2010 10:19

[quote="Auke"]3x p.w. intensieve bloktrainingen en voor de rest gewoon duur dan kom je al een heel eind.[/quote]
Er zullen er niet veel zijn hier op het forum die fysiek gezien drie keer per week intensieve bloktrainingen kunnen doen... ;)

speric
Forum-lid HC

speric 29 jan 2010 12:05

Dan kan ik wel, maar de tijd.

ik loop 1 keer per weer hard, tot max 1 uurtje
en 1 uurtje interval/ blokjes op de tacx..

niet zo zeer voor de TT, maar meer voor conditie en hardheid. Straks op de fiets de duur, maar eens goed onder handen nemen.
Kilo's gaan er ook af.
Als met al hoop ik een snelpakkie aan te kunnen/ durven tegen april .
:)

axel
Forum-lid

axel 30 jan 2010 10:42

Drie intensieve trainingen per week is wel erg veel. Voor mij is twee maximaal. In deze tijd van het jaar is het met name het duurvermogen vergroten en de kracht uitbouwen. De specifieke training op snelheid en de trainingen om langer rond je omslagpunt te kunnen fietsen komen bij mij pas in maart.
Karakter is dat wat je laat zien als je alleen bent

anaszi2.0
Forum-lid

anaszi2.0 06 feb 2010 01:15

Leuk plan! Als het met studie en dergelijke past ben ik zeker van de partij. (beruchte wheelsucker op een gewone racer, ik mik ook op laatste)

tourpretendent
Forum-lid

tourpretendent 06 feb 2010 16:22

Na enige weken dit topic niet te hebben bezocht blijkt dat naast de strijd om de eerste plaats, ook het gevecht om de laatste plaats is los gebarsten!

Al sinds september ben ik in training voor de laatste plaats.

Dagelijks goudgele rakkers want van brood in vloeibare vorm kan ik veel meer op, zeer veel rijst en pasta voor de koolhydraten opbouw. Maar ook kijken naar de fiets, visualisatie van mijn laatste plaats, je weet wel.

De strijd zal hard zijn en soms op het randje, Juryleden moeten over uren maken om te beoordelen of het allemaal wel reglementair is verlopen:D

Over juryleden gesproken, ik start na Corniel zodat de juryleden voor donker thuis zijn:p .

Ook vraag ik de aandacht van de juryleden voor de volgende truc.
De fiets moet in originele staat mét berijder over de finish geraken. Dat laat dus de mogelijkheid open vlak voor de finish een lekkenband te veinzen en in het zicht van de tijd meting de band te verwisselen en rustig op te pompen en al doende laatste te worden! :rolleye:
Ik vind dat de jury tegen deze praktijk streng zal moeten optreden.

Laatste worden doe je niet zomaar, het is een kunst..

Veel succes en plezier, tijdstrijders pretendent

Plaats reactie