Alles over vakanties op én met de fiets

Fietschallenge 2010

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 03 mei 2010 22:53

@roderick,

Allereerst bedankt voor je open en eerlijke reactie.

Ik begreep dat er geen GPS route op de site mocht voor eventueel na of voorrijden.

Maar na het rijden kun je hem sowieso narijden dus dat lijkt me een vreemd argument.
Als voorrijden een probleem is kan ie toch desnoods op vrijdagmiddag op de site, tm zaterdag 12uur?

Er stonden bovenaan na 10 minuten zeker honderd man waarvan vijf zes met een GPS, dan hadden we voor het grote deel gewoon door gekund.

2bs
Forum-lid

2bs 03 mei 2010 23:05

[quote="Sibon"]Erg grappig: Thijs Al twittert gewoon tijdens de wedstrijd... (ook tijdens de racecyclo op zondag)

http://twitpic.com/1jxof4
http://twitter.com/thijsal [/quote]

twitteren doe ik niet uit principe, foto's nemen wel tijdens dergelijke ritjes... ;-)
met alle respect maar ergens is het toch merkwaardig dat Canoy blijkbaar als eerste over de streep is gekomen als je het aantal hm in acht neemt... t'is natuurlijk ook nog vroeg op het seizoen hé... ;-)

tiest
Forum-lid HC

tiest 03 mei 2010 23:17

[quote="2B's"]

twitteren doe ik niet uit principe, foto's nemen wel tijdens dergelijke ritjes... ;-)
met alle respect maar ergens is het toch merkwaardig dat Canoy blijkbaar als eerste over de streep is gekomen als je het aantal hm in acht neemt... t'is natuurlijk ook nog vroeg op het seizoen hé... ;-)

[/quote]

Je bedoelt dat Thijs niet hard genoeg heeft gereden? Ach, Mr Al maakt met een optreden als dit zichzelf nogal belachelijk. Twitteren tijdens een cyclo, verschillende keren de vingers in zn neus steken als mensen hem aanmoedigen (Waarom ons niet, we reden toch even hard.) Vraag eens aan een prof die van zn optreden van gisteren weet wat die er van vind? Idd, kansloos... Nu meerijden bij een amateur evenement terwijl de concurentie crossers allemaal op Mallorca aan het trainen zijn, basis leggen. En in de winter weer gelost worden...

litespeed
Forum-lid

Gebruikersavatar litespeed 03 mei 2010 23:44

Grappig om te zien dat Rodrick's reacties meteen als eerlijk worden bestempeld. Neemt niet weg dat het goed is dat je hier reageert. Jammer dat je eerst expliciet uitgenodigd moest worden (lees: geprikkeld). ;)

+1 voor Oege! Die opmerking over de cyclo is veelzeggend.

De opmerkingen t.a.v. teleurstellingen bij Fiets hadden 's avonds (zowel na de mtb- als na de race-rit) bontificaal op de site kunnen staan. Had je veel mee kunnen bereiken. Iedereen snapt dat je pas met definitieve standpunten komt na de broodnodige analyses, maar duidelijk maken naar fietsminnend Nederland dat het niet geworden is wat jullie ervan verwacht hadden, was wel het minste geweest.

Succes met de zelfreflectie t.a.v. de organisatie.

rikkert
Forum-lid

rikkert 03 mei 2010 23:47

[quote="Rodrick"]Collega Menno is namelijk halverwege gedubbeld en heeft netjes zijn 6 rondjes gereden. Niet omdat hij van Fiets is; de organisatie weet niet wie we zijn.
[/quote]

Even een regeltje uit de uitslag gekopieerd:

119 313 Menno Grootjans 5 04:23:18 27,18

Je collega Menno mag er dan wel 6 gereden hebben, in de uitslag heeft ie er volgens mij maar 5 gereden. Of zal de organisatie er toch mee gestopt nadat je gedubbeld werd.....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

oegehiddema
Forum-lid

oegehiddema 04 mei 2010 00:03

Tip voor Rodrick: steek je licht eens op bij de Oetztaler Radmarathon. Daar wordt de laatste finisher, die ook 's ochtends bij zonsopgang is gestart en 's avonds in de schemering finisht, groots onthaald in de Oetztal Arena, waar ook de huldiging van de winnaars plaatsvindt. Want deze deelnemer is voor de organisatie net zo belangrijk als de winnaar.
http://oegehiddema.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

tiest
Forum-lid HC

tiest 04 mei 2010 00:14

[quote="Rikkert"]

Even een regeltje uit de uitslag gekopieerd:

119 313 Menno Grootjans 5 04:23:18 27,18

Je collega Menno mag er dan wel 6 gereden hebben, in de uitslag heeft ie er volgens mij maar 5 gereden. Of zal de organisatie er toch mee gestopt nadat je gedubbeld werd.....[/quote]

Hij heeft er zes gereden, Heb het zelf gezien. Hij is dus gewoon kei hard echt uit koers geknikkerd en niet geklasseerd (5 rondes is DNF want niet de volledige afstand).

r.hilferink
Forum-lid

Gebruikersavatar r.hilferink 04 mei 2010 00:28

Ben misschien een eenling maar.....

Ik heb best genoten van de SFC toertocht (165 km) 2010!

Ik lees dat er meerdere fout zijn gereden. Ik zal niet weten waarom. Mij niet een keer gebeurt, m.i. waren de pijlen duidelijk.

Ik lees ook dat de toertocht nogal saai was en geen uitdagende beklimmingen had. Ik heb 2356 hm op mijn Garmin staan. Ik heb geen referentiepunt met vorig jaar maar het voelde als meer dan voldoende hoogtemeters. Dat er saaie stukjes in het parcours zitten ontkom je moeilijk aan als de verschillende instanties (gemeenten) de route niet over hun terrein wil hebben.

Ondanks dat ik de route voor de tijd had nagetekend op GPSies was het voor mij een verrassing om de Loorberg en de Camerig op te moeten. Wat heet een goede voorbereiding....

Om aan de 165 km te komen moest je de eerste lus nog een keer rijden. In principe niet leuk om eenzelfde stuk weer te rijden, maar ik heb wel iets met die Loorberg en Camerig. Die lus was bij de tweede keer compleet anders door de bak hagel en regen die ik over me heen kreeg......

Dat het bij start en finish niet meer zo "gezellig" was heeft natuurlijk met de opzet van het evenement te maken (de splitsing in Race en Toer en de gespreide starttijd voor de Toertocht). Die splitsing tussen Race en Toer vind ik echter een uitstekend idee.

Weer een paar mooie foto's erbij middels dat gratis downloaden via SpikeCycling!

Red Bull Pro SL 3000
Gazelle Cyclocross

Trainingsblog op http://www.bikeplanner.com" onclick="window.open(this.href);return false;

bjozanne01
Forum-lid

bjozanne01 04 mei 2010 00:47

Hallo,

Na veel negatieve berichten nu ook nog maar eens een positieve...
Ik heb de 115 km challenge gereden en was best tevreden.
Let wel: dit was mijn allereerste dus vergelijk heb ik niet.
Wat betreft de pijlen heb ik geen misser gehad, alles goed kunnen volgen.
Bevoorrading en technische assistentie (shiterkabel kapot) halverwege was goed geregeld. Leuk vond ik dat je een donatie kon doen voor het goede doel als je technische hulp had gekregen van de vriendelijke monteurs van Shimano.
Voor mijn niveau was er uitdaging / heuvels genoeg...!
Ook leuk zijn de foto's op spikecycling.nl
De mensen van de wegafzetting heb ik hun werk goed zien doen...
Wat ik minder vond was dat je van te voren niet precies wist wat de route was.
En sfeer was inderdaad ver te zoeken op het pleintje in Vaals.

Al met al....ik heb een mooie en uitdagende tocht gehad....!

tiest
Forum-lid HC

tiest 04 mei 2010 00:55

hele dikke vette plus voor de organisatie. De foto's zijn gratis en goed!. En ook nog eens full resolutie. Damn(Y)

_pino_
Forum-lid

_pino_ 04 mei 2010 01:07

[quote="TiesT"]hele dikke vette plus voor de organisatie. De foto's zijn gratis en goed!. En ook nog eens full resolutie. Damn(Y)[/quote]

Op welke foto's doel precies?

magoo
Forum-lid

Gebruikersavatar magoo 04 mei 2010 01:34

Lees de vorige pagina ff door Pino dan weet je waar je de foto's kan vinden.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT

Plaats reactie