Ik denk dat de rit van morgen goed te controleren is door de raboploeg. Aangezien het maar een goeie 80k is, gewoon hard naar de voet van de klim rijden en dan zien hoe het uitpakt voor de kopmannen.
Ik had vandaag trouwens de eer om de beklimming naar Blockhaus zelf te doen (met vriendin). Althans tot 100m onder de Passo lanciano, want verder kwamen we niet! Ik moet zeggen dat de klim goed meevalt, nergens echt steil en een vrij brede weg. Een echte tempocol. Het enige wat hem zwaar kan maken is de temperatuur. Toen we om half elf aan de voet stonden was het al 36 graden in de zon! Het zou morgen iets minder heet zijn, maar toch.....
De finish waren ze aan het opbouwen bij Rifugio Nonna Rosa; een skistation dat op ongeveer 1600m hoogte ligt. Wij zijn nog doorgereden tot net onder de passo lanciano. Daar was de weg geblokkeerd met sneeuw, helaas.
Wel een magisch uitzicht vanaf de top! Van bijna 1900m tot aan de Adriatische kust.
Er waren trouwens nog behoorlijk veel ploegen aan het verkennen! Heb zelfs nog even in wiel mogen zitten van de twee 'capi' van de liquigas ploeg! Hier wat al fietsend gemaakte fotootjes:
Ook ten dam en menshov gezien, maar helaas toen we al aan het afdalen waren, dus geen tijd voor een fotootje.....
Morgen naar de start kijken in Chieti.......
(iemand trouwens een tip hoe ik die foto's beter ingevoegd krijgt?? Gaat me niet zo goed af met dat imageshack...
)