garantie
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
jummeltje schreef:ooooh nee idd onder een knipoogje kan je alles lekker zeggen.
Goeie tip van de moderator. Ga ik dat voortaan ook gebruiken
Jummeltje, laat het los jongen, denk aan je karma, ik zie al wat donkere plekken...
You should see me go downhill...
Foosho schreef:Ik zou een rechtzaak Vos vs Guerciotti wel eens willen zien, volgens mij denkt Guerciotti dat ze buiten de wet vallen.
Ik zie Vos niet zo snel proces aanspannen tegen Guerciotti.... ze hebben die frames via het grijze circuit gekocht en dan toch gaan reclameren bij de producent? Hoe ga je dat aan de rechter uitleggen? Lijkt me kansloos..... of zie ik dat verkeerd?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Nou ja, ik ben geen kenner van de wet, maar volgens mij kun je niet zomaar de garantie droppen. Dat je 0,0 coulance krijgt, ok, maar wat bij een productiefout?
Beetje hetzelfde als je een fiets koopt bij een dealer en de dealer gaat failliet, moet je dan maar hopen op coulance of heb je keiharde garantie? Lijkt mij het laatste.
Beetje hetzelfde als je een fiets koopt bij een dealer en de dealer gaat failliet, moet je dan maar hopen op coulance of heb je keiharde garantie? Lijkt mij het laatste.
Fabrikanten en leveranciers proberen altijd van alles uit te sluiten, maar de aansprakelijkheid is gewoon wettelijk geregeld, als Vos elders frames betrekt kan hij de garantie weer bij zijn leverancier claimen, die vervolgens waarschijnlijk weer naar zijn leverancier gaat. Ergens kom je altijd bij een keurige leverantie van Guerciotti aan een keurige klant.
Het "grijze" circuit is niets anders dan een bypass van afspraken die bedoeld zijn om marktwerking te dwarsbomen, maar juridisch kunnen ze het nauwelijks overeind houden.
Het "grijze" circuit is niets anders dan een bypass van afspraken die bedoeld zijn om marktwerking te dwarsbomen, maar juridisch kunnen ze het nauwelijks overeind houden.
You should see me go downhill...
Zweef schreef:Fabrikanten en leveranciers proberen altijd van alles uit te sluiten, maar de aansprakelijkheid is gewoon wettelijk geregeld, als Vos elders frames betrekt kan hij de garantie weer bij zijn leverancier claimen, die vervolgens waarschijnlijk weer naar zijn leverancier gaat. Ergens kom je altijd bij een keurige leverantie van Guerciotti aan een keurige klant.
Het "grijze" circuit is niets anders dan een bypass van afspraken die bedoeld zijn om marktwerking te dwarsbomen, maar juridisch kunnen ze het nauwelijks overeind houden.
Tenzij overdracht van garantie is uitgesloten bij algemene voorwaarden. De gemiddelde fabrikant/winkelier heeft een genoemde bepaling opgenomen. In NL recht is toegestaan om deze bepaling op te nemen in algemene voorwaarden.
Je hebt altijd de hoofdregel, maar let altijd op de tenzij-regel (is meestal belangrijker)
-
- Forum-lid
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 10 sep 2009 20:59
En we doen er bijna allemaal aan mee (iedereen wil zo goedkoop mogenlijk)
Zo zijn de kleine kruideniers ook naar de kl.te gegaan,die konden niet op tegen de supermarkten.
Maar ik denk als je bij een fm (wel een goede ) een fiets wilt kopen ,dat hij de tijd er voor neemt .
De fm die ik kan (ik noem geen naam ) vraagt bv wat het budget is wat je wilt uitgeven ,maar dat je ook rekening moet houden met schoenen ,kleding enz.
En gaat dan samen kijken met de klant wat er te bieden is voor zijn geld.
In ieder geval hij neemt er de tijd voor.
Over garantie
Garantie is er niet voor de consument ,maar voor de fabrikant.
Dat klinkt mss raar maar het is wel zo .
Als je nl ergens geen garantie op zou hebben ,en het zou kapot gaan ,dan zal een rechter zeggen : Dit produkt zou rederlijkgewijs 5 jaar mee moeten gaan ,terwijl je er nu mss 2 jaar garantie op hebt.
Ik ben zelf een kleine ondernemer (nee niet in de fietsbranche)
Ik streef er zelf naar dat iedere client tevreden is (mond op mond is heel belangrijk) daar neem ik ook de tijd voor .
En doen wat je belooft
groet Rooie
Zo zijn de kleine kruideniers ook naar de kl.te gegaan,die konden niet op tegen de supermarkten.
Maar ik denk als je bij een fm (wel een goede ) een fiets wilt kopen ,dat hij de tijd er voor neemt .
De fm die ik kan (ik noem geen naam ) vraagt bv wat het budget is wat je wilt uitgeven ,maar dat je ook rekening moet houden met schoenen ,kleding enz.
En gaat dan samen kijken met de klant wat er te bieden is voor zijn geld.
In ieder geval hij neemt er de tijd voor.
Over garantie
Garantie is er niet voor de consument ,maar voor de fabrikant.
Dat klinkt mss raar maar het is wel zo .
Als je nl ergens geen garantie op zou hebben ,en het zou kapot gaan ,dan zal een rechter zeggen : Dit produkt zou rederlijkgewijs 5 jaar mee moeten gaan ,terwijl je er nu mss 2 jaar garantie op hebt.
Ik ben zelf een kleine ondernemer (nee niet in de fietsbranche)
Ik streef er zelf naar dat iedere client tevreden is (mond op mond is heel belangrijk) daar neem ik ook de tijd voor .
En doen wat je belooft
groet Rooie
-
- Forum-lid
- Berichten: 231
- Lid geworden op: 19 nov 2008 14:24
Wat is dit een theoretisch gespeculeer, zeg. Bij mij dringt de vraag zich op of het ook werkelijk ergens over gaat. Met andere woorden:
Is er iemand met zo'n frame die daadwerkelijk een garantieprobleem heeft gehad bij Vos?
Is er iemand met zo'n frame die daadwerkelijk een garantieprobleem heeft gehad bij Vos?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
even dit draadje oprakelen. Ik informeerde zonet voor een bepaald frame bij Vos. Hij had het niet op voorraad, maar 'hij zou Veltec zometeen toch even spreken, dan kan ik direct informeren naar beschikbaarheid en een mooie prijs'. Vos haalt z'n frames dus idd bij Veltec.... (of was dit al gepasseerd station?)