Pagina 19 van 20

Geplaatst: 07 okt 2009 17:47
door jummeltje
veel scheurtjes in frames idd. Wel opvallend

Geplaatst: 07 okt 2009 19:18
door amclassic-fan
jummeltje schreef:Lijkt me goed, maar houd wel ff op met vals beschuldigen van mensen. Dat is gewoon niet netjes


Als je nu de knipoog gewoon begrepen had, waren al deze verwijten niet nodig geweest. Iets van een grapje?

Geplaatst: 07 okt 2009 19:33
door jummeltje
ooooh nee idd onder een knipoogje kan je alles lekker zeggen.

Goeie tip van de moderator. Ga ik dat voortaan ook gebruiken

Geplaatst: 07 okt 2009 21:27
door zweef
jummeltje schreef:ooooh nee idd onder een knipoogje kan je alles lekker zeggen.

Goeie tip van de moderator. Ga ik dat voortaan ook gebruiken


Jummeltje, laat het los jongen, denk aan je karma, ik zie al wat donkere plekken...

Geplaatst: 07 okt 2009 21:29
door bluebird
Foosho schreef:Ik zou een rechtzaak Vos vs Guerciotti wel eens willen zien, volgens mij denkt Guerciotti dat ze buiten de wet vallen.


Ik zie Vos niet zo snel proces aanspannen tegen Guerciotti.... ze hebben die frames via het grijze circuit gekocht en dan toch gaan reclameren bij de producent? Hoe ga je dat aan de rechter uitleggen? Lijkt me kansloos..... of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst: 07 okt 2009 21:34
door foosho
Nou ja, ik ben geen kenner van de wet, maar volgens mij kun je niet zomaar de garantie droppen. Dat je 0,0 coulance krijgt, ok, maar wat bij een productiefout?

Beetje hetzelfde als je een fiets koopt bij een dealer en de dealer gaat failliet, moet je dan maar hopen op coulance of heb je keiharde garantie? Lijkt mij het laatste.

Geplaatst: 07 okt 2009 21:59
door zweef
Fabrikanten en leveranciers proberen altijd van alles uit te sluiten, maar de aansprakelijkheid is gewoon wettelijk geregeld, als Vos elders frames betrekt kan hij de garantie weer bij zijn leverancier claimen, die vervolgens waarschijnlijk weer naar zijn leverancier gaat. Ergens kom je altijd bij een keurige leverantie van Guerciotti aan een keurige klant.

Het "grijze" circuit is niets anders dan een bypass van afspraken die bedoeld zijn om marktwerking te dwarsbomen, maar juridisch kunnen ze het nauwelijks overeind houden.

Geplaatst: 07 okt 2009 22:11
door roro27
Zweef schreef:Fabrikanten en leveranciers proberen altijd van alles uit te sluiten, maar de aansprakelijkheid is gewoon wettelijk geregeld, als Vos elders frames betrekt kan hij de garantie weer bij zijn leverancier claimen, die vervolgens waarschijnlijk weer naar zijn leverancier gaat. Ergens kom je altijd bij een keurige leverantie van Guerciotti aan een keurige klant.

Het "grijze" circuit is niets anders dan een bypass van afspraken die bedoeld zijn om marktwerking te dwarsbomen, maar juridisch kunnen ze het nauwelijks overeind houden.


Tenzij overdracht van garantie is uitgesloten bij algemene voorwaarden. De gemiddelde fabrikant/winkelier heeft een genoemde bepaling opgenomen. In NL recht is toegestaan om deze bepaling op te nemen in algemene voorwaarden.

Je hebt altijd de hoofdregel, maar let altijd op de tenzij-regel (is meestal belangrijker)

Geplaatst: 08 okt 2009 00:16
door rooie_kater
En we doen er bijna allemaal aan mee (iedereen wil zo goedkoop mogenlijk)
Zo zijn de kleine kruideniers ook naar de kl.te gegaan,die konden niet op tegen de supermarkten.

Maar ik denk als je bij een fm (wel een goede ) een fiets wilt kopen ,dat hij de tijd er voor neemt .
De fm die ik kan (ik noem geen naam ) vraagt bv wat het budget is wat je wilt uitgeven ,maar dat je ook rekening moet houden met schoenen ,kleding enz.
En gaat dan samen kijken met de klant wat er te bieden is voor zijn geld.
In ieder geval hij neemt er de tijd voor.

Over garantie
Garantie is er niet voor de consument ,maar voor de fabrikant.
Dat klinkt mss raar maar het is wel zo .
Als je nl ergens geen garantie op zou hebben ,en het zou kapot gaan ,dan zal een rechter zeggen : Dit produkt zou rederlijkgewijs 5 jaar mee moeten gaan ,terwijl je er nu mss 2 jaar garantie op hebt.

Ik ben zelf een kleine ondernemer (nee niet in de fietsbranche)
Ik streef er zelf naar dat iedere client tevreden is (mond op mond is heel belangrijk) daar neem ik ook de tijd voor .
En doen wat je belooft

groet Rooie

Geplaatst: 08 okt 2009 00:55
door devoorzitter
Wat is dit een theoretisch gespeculeer, zeg. Bij mij dringt de vraag zich op of het ook werkelijk ergens over gaat. Met andere woorden:
Is er iemand met zo'n frame die daadwerkelijk een garantieprobleem heeft gehad bij Vos?

Geplaatst: 10 okt 2009 13:56
door jummeltje
voorlopig hangen ze er nog allemaal op precies dezelfde plek als toen ze een tijdje geleden binnenkwamen;)

Geplaatst: 28 okt 2009 15:50
door basko
even dit draadje oprakelen. Ik informeerde zonet voor een bepaald frame bij Vos. Hij had het niet op voorraad, maar 'hij zou Veltec zometeen toch even spreken, dan kan ik direct informeren naar beschikbaarheid en een mooie prijs'. Vos haalt z'n frames dus idd bij Veltec.... (of was dit al gepasseerd station?)