ULTREMO R
chrissiewizzie schreef:Meningen worden altijd gerespecteerd. Ongenuanceerde en vooral onfatsoenlijke uitspraken niet.
Je weet helemaal niet waar je het over hebt dus hoezo zou jij wel een oordeel over mij kunnen vellen. Daarnaast heb ik het direct aangepast omdat de/jouw eerste al vragen opriep en ik inzag dat het mogelijk meer uitleg nodig had en ik geen zin had om die discussie aan te gaan dus ik snap je aanhoudend gezeur sowieso niet echt.
FW schreef:chrissiewizzie schreef:Meningen worden altijd gerespecteerd. Ongenuanceerde en vooral onfatsoenlijke uitspraken niet.
Je weet helemaal niet waar je het over hebt dus hoezo zou jij wel een oordeel over mij kunnen vellen. Daarnaast heb ik het direct aangepast omdat de/jouw eerste al vragen opriep en ik inzag dat het mogelijk meer uitleg nodig had en ik geen zin had om die discussie aan te gaan dus ik snap je aanhoudend gezeur sowieso niet echt.
Als je geen zin hebt je nader te verklaren, dan ook niet iets dergelijks plaatsen. Dan moet je het ook niet vreemd vinden, dan mensen (terecht) reageren.
On topic: ik heb twee Ultremo R's een 1000-tal kms gebruikt. Eén sneetje in de achterband slechts, maar toch reden voor mij om het risico verder niet te nemen na alle commotie.
Jammer, de "oude" Ultremo beviel mij altijd zeer goed, eigenlijk beter dan de R-versie.
Waarom geen regeling voor alle Ultremo R-banden? Misschien kunnen ze dan (een deel van) het geschonden vertrouwen terugwinnnen.
Stevens SCF1-Campa Chorus/Record-Eurus
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1
Planet X Stealth-Campa Chorus-Xentis Mark 1
Waarom geen totale recall? Dat heb ik me in een eerdere post ook al eens afgevraagd. Als het bij iemand grandioos fout gaat dan kun je de klok er op gelijk zetten dat er een paar schadeclaims gaan volgen voor alle geleden schade. Fiets, zorgkosten, inkomstenderving enz. enz. En dan maar hopen dat je niet met een gangetje van 70 km/h in de afdaling op je plaat gaat en om maar eens iets te noemen een dwarsleasie oid oploopt, dan is Schwalbe voor de rest van je leven de "sjaak".
Dan is een totale recall goedkoper. Gewoon regelen via de dealers en vervangen die meuk. Ondertussen moet er wel eeen redelijk beeld zijn van welke banden een productiefout(je) hebben.
Dan is een totale recall goedkoper. Gewoon regelen via de dealers en vervangen die meuk. Ondertussen moet er wel eeen redelijk beeld zijn van welke banden een productiefout(je) hebben.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 04 jun 2009 19:12
Ik heb nu 2 maanden de Ultremo R's op mijn fiets en na 1150 km nog altijd geen enkel probleem!
Toch over slechte Belgische (Shimano Fiets Challenge en Steven Rooks Classic) en Zuid-Limburgse heuvels gereden maar nog geen lek of scheurtjes in loopvlak of zijkant. Nu maar hopen dat dit zo blijft!
Toch over slechte Belgische (Shimano Fiets Challenge en Steven Rooks Classic) en Zuid-Limburgse heuvels gereden maar nog geen lek of scheurtjes in loopvlak of zijkant. Nu maar hopen dat dit zo blijft!
Race: Cube Streamer 2009
MTB: Cube Reaction 29 GTC Pro 2012, Massi Z-II
Werk: Cube Touring disc 2011
MTB: Cube Reaction 29 GTC Pro 2012, Massi Z-II
Werk: Cube Touring disc 2011
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Wat Schwalbe aan service levert is wat ik ondervonden heb PRIMA!
Ik wilde ze eens uitproberen en had in februari een setje Ultremo's gekocht, maar nog niet gemonteerd, door al het gedoe met bulten e.d. gemaild naar Schwalbe dat ik maar weinig vertrouwen had in de banden, en ik er niet proefondervindelijk achter wilde komen dat ik een slecht setje Ultremo's gekocht had.
Hierop werd gevraagd een foto te maken met de produktienummers en de buitenzijde van de bandjes. Foto's opgestuurd en ik kreeg vandaag al bericht dat ze een nieuw setje Ultremo's opsturen wat ik morgen al kan verwachten! Inclusief 2 binnenbandjes.
Dit alles is dus in 2 dagen geregeld!
Wat mij betreft zeer goede service!
Ik wilde ze eens uitproberen en had in februari een setje Ultremo's gekocht, maar nog niet gemonteerd, door al het gedoe met bulten e.d. gemaild naar Schwalbe dat ik maar weinig vertrouwen had in de banden, en ik er niet proefondervindelijk achter wilde komen dat ik een slecht setje Ultremo's gekocht had.
Hierop werd gevraagd een foto te maken met de produktienummers en de buitenzijde van de bandjes. Foto's opgestuurd en ik kreeg vandaag al bericht dat ze een nieuw setje Ultremo's opsturen wat ik morgen al kan verwachten! Inclusief 2 binnenbandjes.
Dit alles is dus in 2 dagen geregeld!
Wat mij betreft zeer goede service!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Mellie schreef:Waarom zouden ze toch ook een foto willen hebben van de buitenkant??
Zelfs dus ook van niet gebruikte banden.
Aan een serienummer heb je toch genoeg?
Ik denk hierom ik zou het anders ook niet weten?
reactie Schwalbe
"Afhankelijk van de kleur van uw banden zou het kunnen dat de banden
binnen de besmette producties zitten, wij willen u daarom een nieuwe set banden aanbieden. Voordat wij dit doen hebben wij van u de volgende gegevens nodig: een foto van de buitenkant van de banden en een foto van de bewuste
productie code."
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Dus morgen maar eens foto's maken en een tranentrekkend verhaal oppennen dat ik niet meer durf te fietsen of hun overigens erg mooie banden.
Dat ze jouw banden gaan vervangen betekend dat ze weten welke series mogelijk gebreken vertonen.
Blijft nog steeds mijn vraag over een recall uit voorzorg staan.
Dat ze jouw banden gaan vervangen betekend dat ze weten welke series mogelijk gebreken vertonen.
Blijft nog steeds mijn vraag over een recall uit voorzorg staan.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoorn schreef:Blijft nog steeds mijn vraag over een recall uit voorzorg staan.
Wellicht het handigst om deze vraag aan hun te stellen?
Gisteren heb ik 2 nieuwe Schwalbe's inclusief 2 binnenbandjes in ontvangst mogen nemen. Alles binnen 24 uur geregeld.
Ik ga fietsen......
Ciao,
Roy.
Ad6 2010/2011/2012, Ven2-4Cancer 2011/2012/2013. In 2014 Ventoux3
Helaas heb ik dezelde ervaring met de Ultremo-R (zwart/rood) na 800 km bulten op mijn band, service van schwalbe is uitsteken. i.d.d. ook foto's gemaakt van oneffenheden en productiecode en binnen 2dgn 2 nieuwe banden in huis. (geheel zwarte variant)
Wat ik me wel afvraag is of meer mensen last hebben van extreem veel lek rijden, gisteren 1e rondje met nieuwe banden en 2x lek achter in 60km.
Ik rij nu 2mnd met ultremo's en heb al 4 lekke banden gehad. Met mijn Prorace 2 heb ik 1 lekke band in 5800km gehad.
Ik rij op 9bar (ivm mijn 95kg) dus te zacht zijn ze zeker niet.
Ben benieuwd naar de reactie's, groeten
Wat ik me wel afvraag is of meer mensen last hebben van extreem veel lek rijden, gisteren 1e rondje met nieuwe banden en 2x lek achter in 60km.
Ik rij nu 2mnd met ultremo's en heb al 4 lekke banden gehad. Met mijn Prorace 2 heb ik 1 lekke band in 5800km gehad.
Ik rij op 9bar (ivm mijn 95kg) dus te zacht zijn ze zeker niet.
Ben benieuwd naar de reactie's, groeten
Een dag niet gefietst, is een dag niet geleefd