Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

trek 1.9 2009

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 02 aug 2009 23:53

die 200 euri's zal wel aan de nieuwe ultegra groep liggen vermoedt ik en eindelijk de kabels weggewerkt maar de kleur van dit jaar vond ik persoonlijk mooier ;)
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

misternochain
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 08 dec 2008 16:33

misternochain 03 aug 2009 00:23

bontempi56 schreef:die 200 euri's zal wel aan de nieuwe ultegra groep liggen vermoedt ik en eindelijk de kabels weggewerkt maar de kleur van dit jaar vond ik persoonlijk mooier ;)


Buiten de 2010 groep is er inderdaad niets verandert, zelfde frame, wielen, componenten. Alles van shimano is de laatste tijd opgeslagen dus het zou enigszins logisch zijn moesten de fietsen 2010 volgen. Alleen vind ik de 2010-groep niet zo geslaagd :)
Stevens SLC Team Ultegra SL

rodelantaarn
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:52

rodelantaarn 13 aug 2009 00:24

Hee 1.9 liefhebbers,

Ben gisteren weer eens bij 12gotrading geweest. Heb mijn vorkbuis in laten korten en rijd nu met twee ipv drie spacers. Ik heb een tijdje terug al een witte stuurpen van Bontrager erop gezet, wat nu op het 2010 model standaard is gemonteerd. Ben nu op zoek naar een witte topcap en witte spacers. Niet los verkrijgbaar volgens de dealer, dus heb het via Bontrager zelf geprobeerd of ze mij die kunnen leveren. Ik moet nog steeds een fotootje maken, maar die komt er wel op....

Laters............
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 13 aug 2009 23:06

Probeer het hier eens,

http://wheelsmfg.com/content/view/787/42/

Afbeelding

Of je heb altijd de mogelijkheid om ze zelf wit te spuiten!
Succes

Fotootjes zijn altijd welkom,
Grt. Zapp

rodelantaarn
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:52

rodelantaarn 13 aug 2009 23:55

Hee Zapp,

Bedankt voor je reactie!! Vandaag bericht gehad van Bontrager dat ze niet weten wanneer er los witte spacers en topcaps worden geleverd. Gaat wel gebeuren in 2010, maar wanneer is vooralsnog dus de vraag. Ben vorige week trouwens bij Salden geweest, daar hadden ze nog net een setje Astana blauw stuurlint liggen. Gelijk meegenomen en thuis gewikkeld...ziet er beter uit vind ik die kleur. Ik had even moeite met de stickers bovenop het stuur, maar voor een eerste keer stuurlint wikkelen ben ik trots op mezelf. Ik zal van de week ff een fotootje plaatsen.

See ya!
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

sjoerdvo
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 30 nov 2008 01:36

sjoerdvo 15 aug 2009 02:50

Hallo,

Sinds woensdag ben ik ook de troste eigenaar van een Trek 1.9, gekocht bij 12gotrading voor 999 euro. De service viel wat tegen, super druk in de winkel en de fiets is slecht afgesteld. Hij schakelt niet zo heel soepel en de ketting loopt vaak tegen het voor derailleur aan, na wat aanpassing is het ietsjes beter geworden maar naar mijn mening is het nog onvoldoende.

Ook rammelt er iets aan de fiets, als je bijvoorbeeld op de straatstenen rijdt hoor je constant iets rammelen alsof er een schroefje in het frame zit. Iemand enig idee wat dit is?

Ook heb ik nog een vraag met betrekking met de speedtrap technologie, ik ben van plan zo'n fietsenteller aan te schaffen maar heb ik dan ook zo'n sensor nodig?
Momenteel zit een standaard ding in (zie bijlage) Is dit gewoon opvulling of is dit wel degelijk de sensor?

Alvast bedankt!

rodelantaarn
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:52

rodelantaarn 15 aug 2009 11:50

Hee Sjoerdvo,

Veel plezier in ieder geval met je nieuwe aanwinst!!! Ik kom regelmatig bij 12gotrading. Prima zaak als je precies weet wat je moet hebben, maar ik ben van mening dat de service veel beter kan als je beginnende fietser bent (hiermee bedoel ik overigens niet jou hoor...:)) Niet alle personeelsleden hebben mijns inziens voldoende kennis om iemand goed te adviseren bij de aanschaf van een nieuwe fiets. Ik was onlangs getuige van een potentiele klant die zeker 120 kg woog en die kreeg te horen dat de standaard Shimano wielen die in een bepaalde Focus zaten zijn gewicht prima aan konden. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat het goedkopere segment Shimano wielen niet stijf zijn en een gewicht van 120 kg niet aan kunnen....

Ik heb ook het probleem gehad dat de ketting tegen de voorderailleur aanliep op het buitenblad...het ratelde dan zo, maar dat is ook inmidddels opgelost.

Wat betreft je "rammel"...dat kan van alles zijn...misschien de een van de kabels die tegen het frame tikken????

Het zwarte plaatje dat nu in het vorkbeen is geplaatst is volgens mij puur ter opvulling. Is dus niet de sensor, maar dat zou ik voor de zekerheid even navragen. Laat het anders even weten. Ik heb zelf een Polar CS200 CAD op mijn Trek 1.9 zitten en het zwarte plaatje in de vork laten zitten.

Veel succes verder met je bakkie!!!
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 15 aug 2009 12:44

@sjoerdvo,

De sensor voor je voorvork heet "SpeedTrap" kost 20,- tot 25,-

Afbeelding

Te gebruiken met de Trek Incite Digital kilometer tellers.
Alleen de digitale versies dus!

Zoals:
- Incite Link Digital Wireless
- Incite Link Digital Wireless Team
- Incite Alpine Digital Wireless

Ik heb de Team bevalt me uitstekend, kijk bij 12GO,

veel fietsplezier,

Ps. even van je fiets een plaatje plaatsen en geen linkje.
Grt. Zapp

pierret28
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2007 19:13

pierret28 15 aug 2009 17:31

Hallo 1.9 genoten,

Na veel lezen en vooral leren op dit forum laat ik dan ook eens reageren.
Ook ik heb de Trek 1.9 maat 52 enkele weken geleden aangeschaft.
Heb deze ook bij 12go gekocht,met de passende Astana kledingset.
Bij mij liep de fiets ook niet helemaal soepel,maar na zelf afstellen liep deze perfect.
Wou al een lange tijd een Trek kopen,en de 1.9 sprak me qua kleur het meeste aan (Astana blauw).

Ga de volgende aanpassingen doen (de meeste zijn reeds gedaan).

-Andere stuur 3t Ergonova. (stuur bevalt uit ervaring met mijn andere fiets beter met diep zitten IVM kleinere handen).
-Trek Incite Alpine Digital Wireless.
-Trek Speedtrap sensor.
-Trek Cadence.
-Astana blauw stuurlint.
-Selle Italia SLR.

En als laatste update gaat de Ultegra groep eraf en deze wordt vervangen door Sram Red.
Over de wielen ben ik nog niet uit,maar zolang deze volhouden kan ik er nog rustig over nadenken.


Groet,

PierreT28

zapperdeflap
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 07 mar 2009 11:03

zapperdeflap 15 aug 2009 18:51

@pierreT28

Op de eerste plaat proficiat met je aanwinst.

Ik heb het zelfde mee gemaakt, de versnelling bleef maar reutelen.
De heft was maar bruikbaar, kloten dus.

Ben naar een hele goeie FM in Ravenstein gegaan, 2 dorpen verderop,
en alles opnieuw af laten stellen, heerlijk gevoel was dat, zelfs 't pad zat er niet recht op.
Er werd direct gevraagd of ik gevallen was, de boel was een beetje ontzet.

Maar voor de rest ben ik uiterst tevreden over de fiets, ook 'n 52er.
Plaats even 'n fotootje, als je hem klaar hebt of, voor en na.

Ps. SRam Red, zo je doet wel ruig zeg,
voor de wielen heb ik de "Classics" genomen,
Grt. Zapp

pierret28
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 aug 2007 19:13

pierret28 15 aug 2009 19:00

@ Zapp

Hallo Zapp,

Thanks,fiets bevalt uitstekend!
Op het moment is het nu een los frame.
Afstellen van de Ultegra set was zo gedaan.
Ja de Sram Red had ik een mazzeltje bij.
Wacht alleen nog op wat onderdelen die in bestelling staan.

Voor de wielen heb ik inderdaad ook naar de classics gekeken.
Misschien dat ik hoge velgen ga nemen.

Maaruh,alles op z'n tijd...

Zodra de fiets klaar is dan zet ik een foto erop.

rodelantaarn
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:52

rodelantaarn 15 aug 2009 22:02

Hee jongens,

Ik zou nog een fotootje plaatsen...ik weet niet of de links hieronder kunnen worden geopend...anders moet ik weer even "pielen".....

Groeten,
Rode Lantaarn

http://img249.imageshack.us/img249/6439/p1020294.jpg
http://img529.imageshack.us/img529/927/p1020289p.jpg
http://img190.imageshack.us/img190/1978/p1020292f.jpg
Wie het laatst lacht.....is traag van begrip...:)

Plaats reactie