Maarten Ducrot
Canyon81 schreef:Op de slotklim hoop ik op wat meer spektakel.
U vraagt en wij draaien
Alle grote jongens voorin. De rest is gelost. Spannend of iemand uit de kopgroep de sprong kan maken.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Je ergeren als ze de renner niet direkt herkennen, daar moet je echt een hollandertje voor zijn, dat zie je zelf dan toch ook wel(of niet) en is toch ook afhankelijk v.d beelden die de franse cameramensen van de koers aanreiken. Wat een geneuzel, gewoon naar de belg kijken dan.
Gesink is goed, en ik hoop dat hij nog wat beter kan gaan rijden, top 5 moet haalbaar zijn voor deze klasbak.
Gesink is goed, en ik hoop dat hij nog wat beter kan gaan rijden, top 5 moet haalbaar zijn voor deze klasbak.
Ga toch fietsen...
Michael2757 schreef:Je ergeren als ze de renner niet direkt herkennen, daar moet je echt een hollandertje voor zijn, dat zie je zelf dan toch ook wel(of niet) en is toch ook afhankelijk v.d beelden die de franse cameramensen van de koers aanreiken. Wat een geneuzel, gewoon naar de belg kijken dan.
Hoi,
Maar dat is echt onzin. Je MOET als comentator toch wel zien dat Sastre bezig was om Valls op te rapen. Valls die als een raket omhoog leek te gaan.
In de beelden zag ik Valls, net voor Satre, een bocht doorgaan. Sastre was bezig om hem (Valls) op te rapen. Ducrot en Dijkstra misten dat moment COMPLEET.
Heeft niets met 'direct herkennen' te maken maar wel met 'de koers te lezen'. Zoiets mag je als commentator NIET missen maar Ducrot en Dijkstra stiefelden maar door over weet ik veel wat.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
U2-11 O'Clock Tick Tock
U2-11 O'Clock Tick Tock
Ik vind het prima zoals die twee het samen doen. Niemand is foutloos, Smeets niet, de vlamingen niet. Maar, we zijn Hollanders, zijken over iest of iemand kunnen we als de beste.
Nee hoor, praat maar eens een uren durende uitzending vol. Ook dat is topsport en beiden doen dit in mijn ogen prima!
En daarbij: wie ben ik om te zeggen wat wel of niet mag.
Nee hoor, praat maar eens een uren durende uitzending vol. Ook dat is topsport en beiden doen dit in mijn ogen prima!
En daarbij: wie ben ik om te zeggen wat wel of niet mag.
Niets is wat het lijkt..
ZorroI schreef:Michael2757 schreef:Je ergeren als ze de renner niet direkt herkennen, daar moet je echt een hollandertje voor zijn, dat zie je zelf dan toch ook wel(of niet) en is toch ook afhankelijk v.d beelden die de franse cameramensen van de koers aanreiken. Wat een geneuzel, gewoon naar de belg kijken dan.
Hoi,
Maar dat is echt onzin. Je MOET als comentator toch wel zien dat Sastre bezig was om Valls op te rapen. Valls die als een raket omhoog leek te gaan.
In de beelden zag ik Valls, net voor Satre, een bocht doorgaan. Sastre was bezig om hem (Valls) op te rapen. Ducrot en Dijkstra misten dat moment COMPLEET.
Heeft niets met 'direct herkennen' te maken maar wel met 'de koers te lezen'. Zoiets mag je als commentator NIET missen maar Ducrot en Dijkstra stiefelden maar door over weet ik veel wat.
Mvg, Zorro
+1
Ik kijk meestal ook naar Sporza, maar op m'n werk kijk ik via internet en dan ben ik op de NOS aangewezen. En dan vallen sommige fouten of missers direct op. Dat heeft niets met 'Hollands zeiken' te maken.
Maarten Ducrot is de opvolger van Mart Smeets. Ook hij heeft een totaal gebrek aan respect voor de sportman waar hij over spreekt. Het enige positieve verschil met Smeets is, dat hij wel weet aan welke kant van de fiets de ketting zit.
-
- Forum-lid HC
Ben ik niet helemaal eens. Heb weinig met Smeets maar hij kan tenminste nog aardig schrijven. Ducrot wordt ingehuurd als analist, ik ken hem nog vanuit de tijd dat hij nog prof was en toen was het ook al een dramaqueen die echt opvallend weinig van het materiaal snapte.....
Afijn als het aan mij lag zou Ducrot meteen bij de eerste bezuinigingsronde al exit zijn maar er schijnen liefhebbers rond te lopen (leken schijnen zijn commentaar wel te slikken)
Afijn als het aan mij lag zou Ducrot meteen bij de eerste bezuinigingsronde al exit zijn maar er schijnen liefhebbers rond te lopen (leken schijnen zijn commentaar wel te slikken)
Een commentator is niet alleen een kenner, maar ook een vermaker. Ducrot vermaakt mij prima, en heeft leuke verhalen altijd, Ik mag hem graag horen. Dijkstra is me nooit echt bevallen, maar ik heb verder niks tegen hem, de combo Dijkstra & Ducrot heeft wel wat. We missen alleen een echte kenner die zijn kennis deelt over de huidige technologie en een soort van insider in het peloton, als Boogerd erbij zit is het al aardig compleet.
Dijkstra & Breukink, iemand?
Dijkstra & Smeets, iemand?
Smeets & Breukink, iemand?
Die combinaties waren oersaai !! Keek altijd Belgie/Sporza toen. Sinds Ducrot is het veel vermakelijker geworden.
Dijkstra & Breukink, iemand?
Dijkstra & Smeets, iemand?
Smeets & Breukink, iemand?
Die combinaties waren oersaai !! Keek altijd Belgie/Sporza toen. Sinds Ducrot is het veel vermakelijker geworden.
Cannondale Six Carbon 105 2010
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
Scott Speedster S4 2005 105
Scott Speedster S4 2005 Tiagra (Total Loss) R.I.P.
da carbon rij lekker zeg!
-
- Forum-lid HC
Feit blijft dat je een goede presentator/vermaker nodig hebt die wordt aangevuld door iemand die hem bijstaat op het gebied van koersinzicht/technische kennis.
Dijkstra is het eerste zeker niet vandaar dat we nu opgezadeld worden met een als analist ingehuurd zweverig medium (en inderdaad, de eerdere combinaties waren ook niet bepaald een schot in de roos).
Denk dat het huidige duo nog net te pruimen is voor de gemiddelde gelegenheidkijker en dat is de grootste groep dus.....
Dijkstra is het eerste zeker niet vandaar dat we nu opgezadeld worden met een als analist ingehuurd zweverig medium (en inderdaad, de eerdere combinaties waren ook niet bepaald een schot in de roos).
Denk dat het huidige duo nog net te pruimen is voor de gemiddelde gelegenheidkijker en dat is de grootste groep dus.....
Ik zie mijzelf niet als gelegenheidskijker, en ik vind Ducrot geweldig. TV is drama(queenerij).
Hij snapt dat. Hij vertelt mooie verhalen. Natuurlijk heeft hij z'n tekortkomingen. Dat geneuzel over materiaal kan hij beter voor zich houden. En een groot pluspunt: hij is niet zo vol van zichzelf (zoals idd o.a. Smeets). Hij kan relativeren en heeft zelfspot.
En het feit dat velen hier renners sneller herkennen is niet zo gek. Wij krijgen veel beter beeld voorgeschoteld dan de heren Dijkstra en Ducrot. Dat men dat bij 'de Belg' beter doet is waar. Maar ik zie zelf wel dat Sastre een demarreert. Daar heb ik geen commentator voor nodig...
Hij snapt dat. Hij vertelt mooie verhalen. Natuurlijk heeft hij z'n tekortkomingen. Dat geneuzel over materiaal kan hij beter voor zich houden. En een groot pluspunt: hij is niet zo vol van zichzelf (zoals idd o.a. Smeets). Hij kan relativeren en heeft zelfspot.
En het feit dat velen hier renners sneller herkennen is niet zo gek. Wij krijgen veel beter beeld voorgeschoteld dan de heren Dijkstra en Ducrot. Dat men dat bij 'de Belg' beter doet is waar. Maar ik zie zelf wel dat Sastre een demarreert. Daar heb ik geen commentator voor nodig...
Bij iedere muggenscheet compleet uit z'n plaat (is misschien 3x grappig, daarna irritant imo).
Koersinzicht: amai, je zou niet zeggen dat hij het al zo lang doet..
En renners herkennen: als hij zich eens wat voor zou bereiden.. ieder kind kan dat toch?
Materiaalkennis: Eveneens gebrek aan voorbereiding / feitenkennis
Z'n uitspraken zijn wel leuk, maar daar hebben we wikiquote voor
Koersinzicht: amai, je zou niet zeggen dat hij het al zo lang doet..
En renners herkennen: als hij zich eens wat voor zou bereiden.. ieder kind kan dat toch?
Materiaalkennis: Eveneens gebrek aan voorbereiding / feitenkennis
Z'n uitspraken zijn wel leuk, maar daar hebben we wikiquote voor