Campagnolo 2009?
-
- Forum-lid
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25
De centaur komt blijkbaar terug in het gewone zilver...
Zelfs geen carbon derailleur meer
Zelfs geen carbon derailleur meer
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp
Hey,
Ik heb de nieuwe centaur en veloce al gezien en er gaan veel keuzes komen. Je kunt dus bijv. bij centaur kiezen voor alu of carbon shifters, alu of carbon crankstel(carbon is nu met zwarte bladen), alu of carbon achterderailleur, noem maar op. Bij Veloce soort gelijk, bijv wel of geen skeloton remmen enz.
Verder krijgt centaur weer het oude schakelen terug, dus meerdere versnellingen op en af schakelen zoals afgelopen jaar alleen nog chorus en record hadden.
Ciao
Ik heb de nieuwe centaur en veloce al gezien en er gaan veel keuzes komen. Je kunt dus bijv. bij centaur kiezen voor alu of carbon shifters, alu of carbon crankstel(carbon is nu met zwarte bladen), alu of carbon achterderailleur, noem maar op. Bij Veloce soort gelijk, bijv wel of geen skeloton remmen enz.
Verder krijgt centaur weer het oude schakelen terug, dus meerdere versnellingen op en af schakelen zoals afgelopen jaar alleen nog chorus en record hadden.
Ciao
-
- Forum-lid
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25
dat is goed nieuws
Je krijgt dus met andere woorden een Centaur Alu en Carbon (niet alleen verwijzend naar de crank dan)
bij veloce kan je ook nog de oude ergopowers verkrijgen...
Je krijgt dus met andere woorden een Centaur Alu en Carbon (niet alleen verwijzend naar de crank dan)
bij veloce kan je ook nog de oude ergopowers verkrijgen...
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 25 jun 2007 21:46
Ik moet zeggen, toen ik de nieuwe campa groep zag moest ik even slikken. Spuuglelijk!
Maar, inmiddels ben ik wel gewend en begin de groep steeds meer te waarderen. Ook omdat wij Hollanders met onze grote kolenschoppen wel een iets grotere 'hoorn' kunnen gebruiken dan die bultjes van de vorige campa-groepen.
Carbon shifters ogen beter dan de alu, maar de rest van de groep mag van mij in het zilver.
Maar, inmiddels ben ik wel gewend en begin de groep steeds meer te waarderen. Ook omdat wij Hollanders met onze grote kolenschoppen wel een iets grotere 'hoorn' kunnen gebruiken dan die bultjes van de vorige campa-groepen.
Carbon shifters ogen beter dan de alu, maar de rest van de groep mag van mij in het zilver.
Het is altijd feest op de Laen
-
- Forum-lid
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 12 feb 2007 17:25
Ik vond hem in het begin ook de lelijkste groep ooit maar hoe meer ik hem zie hoe mooier ik hem begin te vinden...
Ik ben het volledig met je eens over die grotere "hoorn" Ik rijd nu met shimano omdat ik de de remgrepen ergonomisch beter vind dan de "oude" campa's, ik overweeg nu sterk om volgend seizoen met de nieuwe campa Centaur Carbon te gaan rijden, ook omdat deze nu standaart met een 52 beschikbaar is, ik ben namelijk een Junior (waar vorig jaar alleen een 53 te verkrijgen was)
ik wou vorig jaar ook geen campa kopen omdat ik het schakelmechanisme slecht vond en de chorus te duur was voor mij maar aangezien dit nu ook verbeterd is...
Het valt me ook op dat de 14-23 cassette nu Centaur is waar hij vorig jaar veloce was...
Als dit de officiele 2009 range is ziet het er dus sterk naar uit dat ik een nieuw lid zal worden van de campa familie
Ik ben het volledig met je eens over die grotere "hoorn" Ik rijd nu met shimano omdat ik de de remgrepen ergonomisch beter vind dan de "oude" campa's, ik overweeg nu sterk om volgend seizoen met de nieuwe campa Centaur Carbon te gaan rijden, ook omdat deze nu standaart met een 52 beschikbaar is, ik ben namelijk een Junior (waar vorig jaar alleen een 53 te verkrijgen was)
ik wou vorig jaar ook geen campa kopen omdat ik het schakelmechanisme slecht vond en de chorus te duur was voor mij maar aangezien dit nu ook verbeterd is...
Het valt me ook op dat de 14-23 cassette nu Centaur is waar hij vorig jaar veloce was...
Als dit de officiele 2009 range is ziet het er dus sterk naar uit dat ik een nieuw lid zal worden van de campa familie
BMC ProMachine - Sram Force - Zipp
-
- Forum-lid
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 03 jun 2007 22:09
ik denk dat ik maar een rondje oversla en het geld in mijn beurs houdt
campa bedankt
campa bedankt
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
What makes the boat go faster?
Leuk dat ze de moeite nemen eea toe te lichten, maar wat een gelul af en toe zeg.
Kettingbladen die 3 x langer meegaan dan de vorige. Daar heb ik al 12K mee weggezet en die kunnen nog wel ff door dus tegen de tijd dat deze versleten zijn hebben we waarschijnlijk campa 15 speed fully electronic.
Ook hebben ze weer die onwijs gebruiksvriendelijke (en scherp geprijsde) kettingbladboutjes.
Dan dat gelul (sorry hoor rij er zelf ook mee) dat zgn alles stijver en duurzamer is geworden, maar wel lichter en 11 speed dankzij verbeterde materialen. Ik geloof er gewoon geen snars van en lijkt mij veelal marketing bullshit.
En dan heb ik het nog niet eens over die afzichtelijke shifters waar zgn zweet beter door wordt afgevoerd en waar je nu met drie ipv 2 handposities mee kan fietsen... kon ook nml al prima met die oude, maar ja je moet wat. Kan nog wel ff doorgaan over stijfheid derailleur kooi, 70% stijvere cassettes enz enz.
Kettingbladen die 3 x langer meegaan dan de vorige. Daar heb ik al 12K mee weggezet en die kunnen nog wel ff door dus tegen de tijd dat deze versleten zijn hebben we waarschijnlijk campa 15 speed fully electronic.
Ook hebben ze weer die onwijs gebruiksvriendelijke (en scherp geprijsde) kettingbladboutjes.
Dan dat gelul (sorry hoor rij er zelf ook mee) dat zgn alles stijver en duurzamer is geworden, maar wel lichter en 11 speed dankzij verbeterde materialen. Ik geloof er gewoon geen snars van en lijkt mij veelal marketing bullshit.
En dan heb ik het nog niet eens over die afzichtelijke shifters waar zgn zweet beter door wordt afgevoerd en waar je nu met drie ipv 2 handposities mee kan fietsen... kon ook nml al prima met die oude, maar ja je moet wat. Kan nog wel ff doorgaan over stijfheid derailleur kooi, 70% stijvere cassettes enz enz.
Alstublaft.
Het mooiste vond ik nog dat de hele reden voor het introduceren van de 11 speed zou zijn dat er nu ook een 18-tands wiel in de cassette is opgenomen: iedere fietsliefhebber kan toch twee sleutels halen, wat tandwieltjes kopen, en zelf zo'n 18 monteren? Of is dat bij Campa niet mogelijk?
Hopmans heeft ondertusse alle 2009 11speed groepen liggen.
http://hopmansfietsgigant.nl/groepsprij ... index.html
http://hopmansfietsgigant.nl/groepsprij ... index.html
perfectie is geen vorm van zeuren
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Ik dacht dat de nieuwe Campa groepen ook nog steeds in 10sp beschikbaar zouden zijn of is dit niet meer het geval en kun je alleen nog maar gaan voor 11sp?
What makes the boat go faster?