mijn argumentatie om zowel flightdeck als edge te hebben is als volgt:
1 Ik had de flightdeck toch al, toen ik de edge kocht . Enerzijds te lui om te demonteren, maar flightdeck heeft weer info over verzetten wat de edge niet heeft
2 Nu ben ik niet van de edge afhankelijk, als daar eens de batterij van leeg is of ik een bekend rondje doe, waarbij ik de gps niet echt nodig heb.
3 nog meer info tijdens het fietsen zonder in de edge te hoeven bladeren
4 controle of de edge het wel goed doet
gelukkig ben ik geen gewichtsfreak, anders zou ik ook nog serieus moeten kiezen tussen tussen wel flightdeck / geen flightdeck (en dus geen verzetten etc)
=====================================================
@lowermate : DE 605 HEEFT GEEN HARTSLAGMETER !!!!
en die 100 zijn waypoints, geen routepunten. waypoints zijn dingen als huisadres, adres dealer, hoteladres etc. Qua routepunten/tracklog kon de edge 13.000 aan (in totaal) , en qua routes zover die routes op het geheugen passen (standaard al zo'n 500 MB, en via SD kaart uitbreidbaar) Denk dat de edge meer kan hebben dan de etrex , gemiddeld gezien.
Of je kaarten nodig hebt om een route na te fietsen, hangt af aan het type route : "tracks" zijn routes die echt van punt naar punt gaan en als een kruimelspoor de route laten zien, MTB-routes zijn dit bijna altijd, bij voorbeeld, omdat er geen wegen zijn. motor/auto-routes zijn bijna altijd "routes" waar veel minder routepunten op staan en er kaartmateriaal nodig is, waarmee de gps de route van routepunt naar routepunt kan berekenen over de wegen op het kaartmateriaal, dus zoals een tomtom dat doet. Voor racefietsen ben ik beide varianten tegengekomen.....
iedere kaart heeft zo zijn voordelen en nadelen.
CN is het duurst, maar dan wel heel europa, kan wel automatisch navigeren (mits gps het ondersteund), maar navigeert alszijnde "in een auto", er staan dus geen aparte fietspaden op.
Topo NL is voordeliger, maar ook alleen NL dus. TOPO nl is vooral leuk als je zelf routes wilt maken en/of veel kaartdetail (losse fietspaden, onverharde boswegen, hoogtelijnen etc) wilt zien en daarvoor de "automatisch navigeren" wilt laten schieten. De routes die je met topo maakt/gebruikt zijn dan dus ook "tracks". Je kan deze tracks dus overal over laten lopen, de track op zich is ook losgekoppeld van de kaart en kan ook worden gebruikt in gps-sen zonder kaart
de Fietskaart is een leuk initiatief, maar nog volop in ontwikkeling en helaas nog veel kinderziektes. Heb deze kaart zelf niet, maar omNU ALLEEN deze kaart te kopen is eigenlijk zonde, dat is tenminste wat ik eruit opmaak van wat ik lees op forum.gps.nl