Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

triatlon topic

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 mar 2009 22:06

Eigenlijk is Rutger Beke inhalen en er afrijden op training een makkie: Rutger volgt gewoon zijn vooropgestelde wattages op zijn SRM display en die breng je niet van de wijs door wat harder te gaan rijden... iets anders is het natuurlijk als hij krachtblokjes moet doen, maar die zijn vaak gereserveerd voor zijn stageperiodes.

Zo heb ik Rutger eraf gereden op het ploegweekend (weinig eer aan dus), maar hij droogde mij af in een spelletje poker :D Maar hij is goed, no doubt. Foto's van hoe scherp hij staat zijn hier te vinden: http://www.pieterdeneve.com/index.php?p ... lbumBox=55
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 23 mar 2009 22:54

@ Casran: Wat heb jij machtig mooie foto's op je site staan.

thor
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 mei 2005 12:16

thor 24 mar 2009 00:36

ik had al redelijk besloten in ieder geval met een 404 voorwiel te starten, aangezien ik die nog moet aanschaffen ga ik eens kijken hoe dat bevalt in de wind. Ben niet licht gebouwd, dus verwacht dat het zo wel moet lukken..
Ironpete schreef:Een beetje een late reactie maar @Thor als je een beest bent op de fiets dan kan je zeker starten met Zipp 808 wielen in Lanzarote. Indien niet, thuislaten!

Je hebt wind van in de Vlaamse en Nederlandse polders en je hebt de wind van Lanzarote. Ik ben er al een tiental keer geweest en heb 2 keer Lanzarote uitgedaan. Ik deed trouwens e combinatie Lanzarote-Klagenfurt en Lanzarote-Nice, met in oktober ok telkens Hawaii :-)
Die wind op Lanzarote is medogenloos. Windkracht 5 is dagelijkse kost met nergens beschutting. Windkracht 6 heel regelmatig. Doe daar nog windstoten bij tussen 60-80km/u en de wind blaast je weg met zipp 8080 wielen als je geen beer bent.
survival of the fittest

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 24 mar 2009 09:44

De jaarlijkse verwarring rond de opzetsturen tijdens niet-stayer wedstrijden is inmiddels weer de kop ingedrukt:
In de nieuwe reglementen staat o.a. dat ook voor niet-stayerwedstrijden een opzetstuur niet verder vooruit mag uitsteken dan de remhendels. Practisch betekent dat dat de meeste gangbare opzetsturen niet meer toegestaan zouden worden.

Ik heb dit nagevraagd bij de NTB, en er zal is in ieder geval voor dit jaar dispensatie verleend voor de nieuwe regels m.b.t. opzetsturen.
Zie ook:
TLN nieuwsgroep
Reglement NTB

Kortom. Ik ga lekker naar Nieuwkoop op 7/6 met mijn ligstuurtje en ga niks afzagen ;)

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 24 mar 2009 11:45

Een jaar uitstel heb je uiteindelijk nog niet veel aan.. want volgend jaar zit je weer met hetzelfde probleem.

Ik vraag me echter wel af waarom om ze deze wijzinging hebben ingevoerd?
qua veiligheid zal het geen meer waarde hebben lijkt mij.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 mar 2009 12:23

ariejee schreef:De jaarlijkse verwarring rond de opzetsturen tijdens niet-stayer wedstrijden is inmiddels weer de kop ingedrukt:
In de nieuwe reglementen staat o.a. dat ook voor niet-stayerwedstrijden een opzetstuur niet verder vooruit mag uitsteken dan de remhendels. Practisch betekent dat dat de meeste gangbare opzetsturen niet meer toegestaan zouden worden.

Ik heb dit nagevraagd bij de NTB, en er zal is in ieder geval voor dit jaar dispensatie verleend voor de nieuwe regels m.b.t. opzetsturen.
Zie ook:
TLN nieuwsgroep
Reglement NTB

Kortom. Ik ga lekker naar Nieuwkoop op 7/6 met mijn ligstuurtje en ga niks afzagen ;)



Hoe belachelijk is dit nu? Betekent dit dat je als triatleet met een tijdritfiets (in de normale opstelling van een TT-fiets) zelfs niet mag starten in een NIET-stayer wedstrijd, waar het fietsgedeelte in tijdritvorm afgelegd wordt?

Kortom, als je je als atleet voorbereidt op een Ironman (bv. zoals Thor hierboven naar Lanzarote gaat) kan je dus niet met dezelfde fiets/opstelling starten in een Nederlandse niet-stayer triatlon. Ridicuul. Dit is het recept om iedereen weg te houden van Nederlandse triatlons... Ik hoopte ooit de 3/4 in Stein te doen, maar als het zo zit zien ze mij daar nooit :s
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

mister_arby
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24

mister_arby 24 mar 2009 14:03

Volgens mij zijn tijdritsturen (+fietsen) wel geoorloofd, alleen non-stayer opzetsturen niet.

Al vindt ik het ook belachelijk.. omdat (denk ik) 75% met zo'n stuur rijdt.

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 24 mar 2009 16:13

Over belachelijk gesproken...
Van Vlerken slachtoffer sabotage

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 mar 2009 17:54

mister_arby schreef:Volgens mij zijn tijdritsturen (+fietsen) wel geoorloofd, alleen non-stayer opzetsturen niet.

Al vindt ik het ook belachelijk.. omdat (denk ik) 75% met zo'n stuur rijdt.



Er staat dat je extensions niet voorbij je remhendels mogen komen, dus dat zijn de klassieke opzetstuurtjes die je bij non-stayer wedstrijden (Olympic Distance en zo) ziet... en bij tijdritsturen mogen ze ook niet voorbij de remhendels komen (daar waar er geen enkel tijdritstuur zo kort afgezaagd is). Pfff...
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

tri-a
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 jul 2007 21:15

tri-a 24 mar 2009 18:02

C a s r a n schreef:
mister_arby schreef:Volgens mij zijn tijdritsturen (+fietsen) wel geoorloofd, alleen non-stayer opzetsturen niet.

Al vindt ik het ook belachelijk.. omdat (denk ik) 75% met zo'n stuur rijdt.



Er staat dat je extensions niet voorbij je remhendels mogen komen, dus dat zijn de klassieke opzetstuurtjes die je bij non-stayer wedstrijden (Olympic Distance en zo) ziet... en bij tijdritsturen mogen ze ook niet voorbij de remhendels komen (daar waar er geen enkel tijdritstuur zo kort afgezaagd is). Pfff...


De volledige tekst is: "Bij NIET-stayerwedstrijden mogen opzetsturen niet verder uitsteken dan 15cm voor de as van het voorwiel en niet langer zijn dan de voorste lijn van de remhendels".

Er wordt duidelijk gesproken over opzetsturen en niet over tijdritsturen. Conclusie tijdritsturen zijn tijdens NIET-stayerwedstrijden gewoon toegestaan. Kijk je echter bij een gemiddelde triathlon dan zijn deze duidelijk in de minderheid.

ariejee
Forum-lid
Berichten: 222
Lid geworden op: 29 jan 2009 19:15

ariejee 24 mar 2009 18:22

Even terug. Dit jaar verleent de NTB dispensatie. Opzetsturen tijdens niet-stayer wedstrijden die voorbij je remhendels komen mogen dus wel.
En volgend jaar zijn de regels hopelijk aangepast ofwel redelijk.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 24 mar 2009 18:32

tri-a schreef:De volledige tekst is: "Bij NIET-stayerwedstrijden mogen opzetsturen niet verder uitsteken dan 15cm voor de as van het voorwiel en niet langer zijn dan de voorste lijn van de remhendels".

Er wordt duidelijk gesproken over opzetsturen en niet over tijdritsturen. Conclusie tijdritsturen zijn tijdens NIET-stayerwedstrijden gewoon toegestaan. Kijk je echter bij een gemiddelde triathlon dan zijn deze duidelijk in de minderheid.



Zo had ik het nog niet bekeken, dat je een onderscheid hebt tussen opzetsturen en tijdritsturen, want de helft van de "tijdritsturen" bestaat gewoon uit base bar + opzetstuur hoor. Neem nu eens onderstaand voorbeeld (Syntace), maar ook Deda, Zipp Vuka Bull, bepaalde Oval, Hed, Ritchey TT sturen...

Afbeelding

Nu, al maar best dat ze over die "dispensatie" spreken want dit lijkt nergens op!!
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie