Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

BeOne

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 27 mar 2009 10:09

Hoi Mikey,

Ik heb moeten vaststellen dat de kettingen somms aan de korte kant zijn.
Na montage van een nieuwe langere ketting was het geluid wat jij hoor weg.
Soms moet ook het derrailleur oog gericht worden en goed vast gezet worden.
Ik wil dat best voor je doen, maar mail me hierdan even over.

loek@care4bikes.nl

Gr. Loek.
BeOne of us.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 27 mar 2009 10:21

Das lekker dan!!

mikey
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:29

mikey 27 mar 2009 10:32

Hoi Loek,

Bedankt voor het meedenken en jouw aanbod hier iets aan te doen. Ik wacht echter nog even op een nieuwe cassette en verwacht hier natuurlijk ook een andere (langere) ketting bij aangezien cassette en ketting tegelijk vervangen dienen te worden. Je moet nog weten dat ik een test heb gedaan met een ander wiel en cassette en dat toen het rauwe gevoel weg was dus ik verwacht toch het meeste van een andere cassette. Daarbij een langere ketting is geen overbodige luxe, de mijne telt nu trouwens 53 schakels.

Groeten, Erwin

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 mar 2009 14:09

Ik zie de fiets nu pas, en ik moet zeggen hij ziet er echt strak uit, ik meen ook dat hij een tijdje voor 2500 euro op marktplaats heeft gedaan, met die wielen en een red groep is het echt een top fiets! Hoe bevalt de fiets in het algemeen?

mikey
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:29

mikey 27 mar 2009 16:02

Afgezien van het genoemde probleem en dat de Red cassette nogal luidruchtig is, bevalt de fiets mij prima. Het grote verschil met m'n vorige racefiets (een Trek Madone 5.2) vind ik de directheid in de aandrijving. Elke trap is raak, deze fiets wil gaan. De Trek Madone was meer een comfortabele tourfiets, deze Rosso is een racer pur sang! Reden dat ik deze fiets heb gekocht is de SRAM Red groep die er geweldig uit ziet en ook prima functioneert, op die paar puntjes nog na. De BeOne Rosso is één van de goedkoopste fietsen die met SRAM Red was afgemonteerd en in de opruiming ben ik er ook voor een mooi prijsje aan gekomen.

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 27 mar 2009 19:05

Sorry hoor ik bedoel natuurlijk Richard Groenendaal, ik ben nog van een paar generaties voor jullie denk ik.
BeOne of us.

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 27 mar 2009 19:34

Ik neem dus aan dat je hem van die ene aanbieding hebt van marktplaats voor 2500 euro? Hoe dan ook een top aankoop!

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 28 mar 2009 09:39

Hoi Mikey,

De cassette van de Red groep is uit een stuk gefreest en hol van binnen, daarom maak hij meer geluid dan een andere cassette. Maar het gewichts verschil is enorm tov andere cassettes en dat maakt met name deze groep zo licht.
Minder dan 2 kilo.
De cassette is door zijn constructie de geluids bron die jij hoor, daar boven op verstekt de te korte ketting het geluid.
De cassette is dus wel goed maar je ketting niet.
Dus zet er bv een 10 s KMC SL ketting op en je krijgt een super fiets en het extreme geluid wat je nu hoort is weg.
Veel fiets plezier met de ROSSO van BeOne (of us).

Gr. Loek.
BeOne of us.

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 28 mar 2009 12:55

Even een reactie op Japie Carbon.

Als je via internet koopt loop je tegen dit soort zaken aan, en dat geld niet alleen voor BeOne.
Via de vakhandel worden dit soort zaken voor de aflevering in orde gemaakt.
Dus niet zo negatief Japie.

Hij die foutloos is mag de eerste steen werpen.

Met vriendelijke groeten Loek.
BeOne of us.

mikey
Forum-lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 29 jul 2006 22:29

mikey 02 apr 2009 00:48

loek schreef:Dus zet er bv een 10 s KMC SL ketting op en je krijgt een super fiets en het extreme geluid wat je nu hoort is weg.


Hoi Loek,

Ik denk dat ik jouw advies opvolg en deze ketting gaat aanschaffen. Maakt het dan (afgezien van de kleur) nog uit of ik een gouden of zilveren aanschaf?

Groeten, Erwin

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3720
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 02 apr 2009 00:54

Mikey schreef:
loek schreef:Dus zet er bv een 10 s KMC SL ketting op en je krijgt een super fiets en het extreme geluid wat je nu hoort is weg.


Hoi Loek,

Ik denk dat ik jouw advies opvolg en deze ketting gaat aanschaffen. Maakt het dan (afgezien van de kleur) nog uit of ik een gouden of zilveren aanschaf?

Groeten, Erwin


Ja, dat maakt uit, een gouden is namelijk lelijk!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

loek
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 06 feb 2008 10:18

loek 03 apr 2009 15:01

Hoi Erwin,

Doe wat jij mooi vind, die ander kan wel helemaal geen smaak hebben, en negativelingen hebben we al genoeg op het forum.

Het verschil tussen zilver en een gouden ketting is alleen de kleur.

Veel fiets plezier Erwin.

Gr. Loek.
BeOne of us.

Plaats reactie