Amstelgoldrace 2008 (toerversie)
Als je dan toch per sé wilt vergelijken dan vermoed ik dat LBL wat zwaarder is simpelweg omdat de klimmen langer en steiler zijn. Als je de Wanne hebt gehad (die toch een stuk langer is dan bv. de Eyserbosweg) dan krijg je daarna de d'Amermont voor je kiezen, dit is toch een stuk van bijna 2km met stukken van 20% erin. Later komt dan inderdaad nog de Redoute. De Rosier en Vecquee die daar nog tussen liggen zijn niet steil maar wel langer. De AGR kent nou eenmaal geen evenknie van de d'Amermont of Redoute. Op de Kruisberg en de Keutenberg moet je eerlijk gezegd even een paar keer aanzetten en je bent boven evenals de Cauberg (als je al de gelegenheid krijgt om deze fietsend te doen).
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
[quote="BertPols"]Bedankt,
Dus eigenlijk begrijp ik uit jouw verhaal dat ik de eerst 150km lekker op het gemakje moet rijden en niks forzeren.
Op het eigen tempo blijven rijden en alle beklimmingen met een niet al te zwaar blad inzetten.
Moet eerlijk bekennen dat ik in LBL de Le rosier goed omhoog ben gekomen maar als je je nog meer tips voor me hebt heel graag.
Weet iemand hoeveel hoogte meters in het totaal in AGR zitten van de 250km.
Is het zinvol ook om `s ochtends koude pannenkoeken te eten voor de start.
Gr. Bert[/quote]
Inderdaad, lekker rustig beginnen en niet te zwaar schakelen. Zit je in een groepje wat misschien net iets te hard gaat? Laat ze dan lekker gaan. Je zit zo weer in een ander groepje wat misschien beter past bij jou tempo. Alles wat je in het begin aan energie verbruikt heb je aan het einde niet meer over.
Hoogtemeters AGR zijn volgens mij iets van 1800 maar dat weet ik niet 100% zeker. In ieder geval een stuk minder als in LBL, dat is een feit.
Pannenkoeken bevallen mij 's morgens prima. Je moet een beetje voorzichtig zijn met uitproberen. Sommige mensen hebben wel eens last als ze wat nieuws proberen voor zo'n tocht. Bij mij zelf luistert het allemaal niet zo nauw maar dat verschilt per persoon.
Verder gewoon lekker genieten en er een mooie dag van maken!
Dus eigenlijk begrijp ik uit jouw verhaal dat ik de eerst 150km lekker op het gemakje moet rijden en niks forzeren.
Op het eigen tempo blijven rijden en alle beklimmingen met een niet al te zwaar blad inzetten.
Moet eerlijk bekennen dat ik in LBL de Le rosier goed omhoog ben gekomen maar als je je nog meer tips voor me hebt heel graag.
Weet iemand hoeveel hoogte meters in het totaal in AGR zitten van de 250km.
Is het zinvol ook om `s ochtends koude pannenkoeken te eten voor de start.
Gr. Bert[/quote]
Inderdaad, lekker rustig beginnen en niet te zwaar schakelen. Zit je in een groepje wat misschien net iets te hard gaat? Laat ze dan lekker gaan. Je zit zo weer in een ander groepje wat misschien beter past bij jou tempo. Alles wat je in het begin aan energie verbruikt heb je aan het einde niet meer over.
Hoogtemeters AGR zijn volgens mij iets van 1800 maar dat weet ik niet 100% zeker. In ieder geval een stuk minder als in LBL, dat is een feit.
Pannenkoeken bevallen mij 's morgens prima. Je moet een beetje voorzichtig zijn met uitproberen. Sommige mensen hebben wel eens last als ze wat nieuws proberen voor zo'n tocht. Bij mij zelf luistert het allemaal niet zo nauw maar dat verschilt per persoon.
Verder gewoon lekker genieten en er een mooie dag van maken!
Pannenkoeken is prima voer, heb ik vorig seizoen menig klassieker op gereden. Tijdens de tocht zweer ik bij gells. Inderdaad geen al te gekke dingen gaan uitproberen!
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Als je een beetje prettig over de finish wilt komen en van je rit wilt genieten zou ik hem lekker laten rijden.
Aanpassen kan wel maar dat moet hij dan doen. Als jij je aanpast rij je jezelf over de kop. Als hij zich aanpast heeft hij, relatief gezien, een wat makkelijkere rit. Als hij dat niet wil zou ik lekker m'n eigen tempo volgen. Alleen rijden doe je niet hoor.
Aanpassen kan wel maar dat moet hij dan doen. Als jij je aanpast rij je jezelf over de kop. Als hij zich aanpast heeft hij, relatief gezien, een wat makkelijkere rit. Als hij dat niet wil zou ik lekker m'n eigen tempo volgen. Alleen rijden doe je niet hoor.
Nee, daar hoef je bij de AGR niet druk om te maken (of je moet 's nachts starten ).
Hoe ik het doe: fietsmaatje rijdt klims op eigen tempo en wacht zo nodig boven even. Alle vlakke stukken rijd ik in zijn wiel. Voor mij betekent dit even goed een dag vol aan de bak.
Hoe ik het doe: fietsmaatje rijdt klims op eigen tempo en wacht zo nodig boven even. Alle vlakke stukken rijd ik in zijn wiel. Voor mij betekent dit even goed een dag vol aan de bak.
-
- Forum-lid
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47
Ik ga de AGR as. zaterdag níet fietsen, maar wel bekijken. Een maat van me rijdt en het is altijd leuk om de hele amateurkaravaan voorbij te zien komen. Even sfeer proeven om me vervolgens voor volgend jaar op tijd op te geven voor zo'n startbewijsje.
Nu zullen er veel forumrenners deelnemen aan de AGR, maar ...... hoe herken ik jullie ? (een 'fiets'-sticker op je rugzak )
Ik ben benieuwd, iig tot zaterdag, en ik hoop op het beste weer (graadje of 15 en droog) voor de renners!
Nu zullen er veel forumrenners deelnemen aan de AGR, maar ...... hoe herken ik jullie ? (een 'fiets'-sticker op je rugzak )
Ik ben benieuwd, iig tot zaterdag, en ik hoop op het beste weer (graadje of 15 en droog) voor de renners!
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
ik ben er ieder geval wel bij voor de 150km
[quote="jamin"]Aangezien ik geen startbewijs heb voor zaterdag en ook niet kan op die dag, had ik een vraag.
Weet iemand of ik de AGR zelfstandig al kan rijden op vrijdag. Zou de route op vrijdag al uitgepijld zijn?
[/quote]
Ik heb vandaag op verschillende plaatsen pijlen gezien voor de AGR.
Weet iemand of ik de AGR zelfstandig al kan rijden op vrijdag. Zou de route op vrijdag al uitgepijld zijn?
[/quote]
Ik heb vandaag op verschillende plaatsen pijlen gezien voor de AGR.