Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

mikebiker
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 01 sep 2006 23:27

mikebiker 17 jan 2008 16:46

GastheerG schreef:Wielrenners waren vroeger misschien nog wel meer zakenlui dan tegenwoordig. Lees maar eens een paar echt goede boeken zou ik zeggen.
List en bedrog (als dat al een argument is om doping te verbieden) was in de begin jaren van de sport ook vele malen erger dan nu.
Je weet tegenwoordig niet wie er wel of niet schoon gewonnen heeft maar tegenwoordig heb je wel grote zekerheid dat ze het wel gefietst hebben. En dat wat vroeger ook nog maar de vraag.


Aan de andere kant zijn er ook verhalen van renners die in vroegere jaren uiteindelijk in de vrieskou lopend de top bereikten, terwijl van de fiets af tegenwoordig ook meteen de ploegleidersauto in betekent.
Groet,
Mike

hansdarmstrong
Forum-lid
Berichten: 410
Lid geworden op: 20 feb 2007 14:50

hansdarmstrong 17 jan 2008 17:55

recente berichtgeving:

De Duitse televisiezender ARD heeft afstand genomen van de eigen berichtgeving over de Weense bloedbankaffaire. Daarnaast verontschuldigt de zender zich voor de dopingbeschuldigingen aan het adres van enkele Duitse wintersporters.

"Het is niet te rechtvaardigen en niet met onze beroepsopvattingen te verenigen wanneer er zulke algemene verdachtmakingen gedaan worden, zonder bewijsbare en verifieerbare feiten te hebben", verklaarde presentator Michael Antwerpes donderdag bij aanvang van de rechtstreekse uitzending van de wereldbekermanche biatlon in het Italiaanse Antholz.

De Duitse tv-zender pakte deze week uit met onthullingen over een Weens laboratorium dat een dertigtal sporters, onder wie veel Duitse biatleten en skilopers, met bloeddoping zou hebben bevoorraad. Ook de namen van (gewezen) renners Michael Boogerd, Denis Menchov, Michael Rasmussen en Georg Tötschnig vielen in deze zaak.

Eerder op de dag kondigde de Duitse skifederatie (DSV) al aan dat het een rechtszaak start tegen enkele redacteurs van ARD.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 17 jan 2008 20:31

hans darmstrong schreef:recente berichtgeving:

De Duitse televisiezender ARD heeft afstand genomen van de eigen berichtgeving over de Weense bloedbankaffaire. Daarnaast verontschuldigt de zender zich voor de dopingbeschuldigingen aan het adres van enkele Duitse wintersporters.

"Het is niet te rechtvaardigen en niet met onze beroepsopvattingen te verenigen wanneer er zulke algemene verdachtmakingen gedaan worden, zonder bewijsbare en verifieerbare feiten te hebben", verklaarde presentator Michael Antwerpes donderdag bij aanvang van de rechtstreekse uitzending van de wereldbekermanche biatlon in het Italiaanse Antholz.

De Duitse tv-zender pakte deze week uit met onthullingen over een Weens laboratorium dat een dertigtal sporters, onder wie veel Duitse biatleten en skilopers, met bloeddoping zou hebben bevoorraad. Ook de namen van (gewezen) renners Michael Boogerd, Denis Menchov, Michael Rasmussen en Georg Tötschnig vielen in deze zaak.

Eerder op de dag kondigde de Duitse skifederatie (DSV) al aan dat het een rechtszaak start tegen enkele redacteurs van ARD.



OPLOSSING:

ARD voor het leven schorsen!!!!! :D:D:D:D
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 17 jan 2008 20:50

De ARD biedt excuses aan voor de ongefundeerde beschuldiging aan het adres van de Duitse wintersporters; geen woord over cq excuses aan de met namen genoemde andere sporters.....
Journalistieke normen gaan blijkbaar niet meer op voor de wielrennerij.
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

wouterp
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 mar 2006 18:14

wouterp 17 jan 2008 21:48

Volgens mij betreft het een lab dat louter plasma produceert.


Moet je mij toch eens uitleggen hoe je harder gaat fietsen van plasma!! Volgens mij heeft plasma niks met het hele dopingverhaal te maken, rode bloedcellen is een heel ander verhaal natuurlijk!

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 17 jan 2008 21:54

Wouterp schreef:
Volgens mij betreft het een lab dat louter plasma produceert.


Moet je mij toch eens uitleggen hoe je harder gaat fietsen van plasma!! Volgens mij heeft plasma niks met het hele dopingverhaal te maken, rode bloedcellen is een heel ander verhaal natuurlijk!


Ik citeer hier alleen wat er in de media te vinden was! Het lijkt me wel zo dat daar mensen werken die het één en ander van bloed zullen afweten en wellicht wat bij hobbyen buiten kantooruren.....
Maar gezien de bovenstaande berichtgeving zal het allemaal wal meevallen....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 17 jan 2008 23:08

Als ik net zo kort door de bocht ging als sommige meningen hier, dan won ik alle criteriums waar ik aan de start verscheen..... De geruchten worden langzaam maar zeker ontrafeld en toch blijven een aantal mensen fulmineren....
Dit is denk ik wat Boogerd bedoelde: Het maakt niet uit of je wel of niet schuldig bent, je naam wordt genoemd en dus ben je besmet.

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 17 jan 2008 23:59

Thanx! ;-)
Toen de ARD meldde niet achter zijn eigen berichtgeving te staan, was mijn reactie meer 1 van: Zie je wel, stelletje misselijke mafkezen!!

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 18 jan 2008 00:14

Ik las eens goed wat de ARD naar buiten bracht op de Belgische teletekst. Ze zeggen dat ze de namen niet naar buiten hadden moeten brengen, maar benadrukken wel dat zij geen fouten hebben gemaakt. Dat wil zeggen: De namen komen volgens de ARD voor in de procedures waar zij blijkbaar op de een of andere manier inzage in hebben. Eigenlijk is het dus een half excuus. Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om helemaal niet in te gaan in de bronnen van hun verhaal.

Plaats reactie