Gios
-
- Forum-lid
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 27 nov 2008 19:26
Ik zit nog eens met mijn beperkte kennis van de Italiaanse taal naar beide websites te kijken(www.gios.it en www.giostorino.it). Ik trek voorlopig de volgende conclusie: Aldo en Alfredo Gios hebben het bedrijf gesplitst. Alfredo kiest de' japanse' weg en Aldo en Marco (zijn zoon?) maken de keus om 'Italiaanse' fietsen te blijven aanbieden.
Hoe zien jullie dit?
Hoe zien jullie dit?
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 21 mei 2009 22:49
Ik zie de splitsing als een verzwakking van de bijzondere merknaam die Gios door de jaren heeft opgebouwd.
Gios: Ondertussen aan de 3e generatie en dan geeft dat wel vaker rottigheid...
Gios: Ondertussen aan de 3e generatie en dan geeft dat wel vaker rottigheid...
http://www.wielerplaza.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; in de ban van? GF Fausto Coppi 2010!
Gios addict schreef:Ik zit nog eens met mijn beperkte kennis van de Italiaanse taal naar beide websites te kijken(http://www.gios.it en http://www.giostorino.it). Ik trek voorlopig de volgende conclusie: Aldo en Alfredo Gios hebben het bedrijf gesplitst. Alfredo kiest de' japanse' weg en Aldo en Marco (zijn zoon?) maken de keus om 'Italiaanse' fietsen te blijven aanbieden.
Hoe zien jullie dit?
Ik geloof dat je helemaal gelijk hebt...
In plaats van één oude Gios hebben we nu twee nieuwe Giossen (wellicht ruzie in de tent?). Persoonlijk vind ik de lijn van Aldo optisch fraaier dan die van Alfredo. Puur speculatief; maar ik vermoedt dat Alfredo voor het geld is gezwicht en Aldo zich bij de 'roots' wilde houden. Ik ben reuze benieuwd naar het achterliggende verhaal...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
BLU V107 schreef:Mooier had ik de nieuwjaarskaart niet kunnen maken! Alle goeds allemaal. Inmiddels zie ik ook het carbon frame op de site, daar zullen we met z'n allen misschien wel het meest aan moeten wennen...
Thanks!
En ja, al moet ik zeggen dat ik 'm een stuk mooier vindt dan de Carbon Lite. Vind alleen die zwarte 'gevlamde' stukken op de bovenbuis en schuine buis niet mooi. De Carbon Lite had dat ook en nog erger...
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it
Mee eens. De frames van Alfredo zijn bovendien uitgevoerd in een stuk minder hoogwaardig CroMo staal. En hoe verzin je het dat je juist de 'Vitage' uitrust met een Shimano groep? Alfredo zou toch beter moeten weten.Frigo schreef:Persoonlijk vind ik de lijn van Aldo optisch fraaier dan die van Alfredo
Verder zijn veel modellen uit de range van Alfredo al jaren op de markt in Japan. Het zijn volgens mij gewoon goedkopere in massa geproduceerde frames waar lekker geld mee te verdienen valt.
Geef mij echter maar het Italiaanse spul van Aldo. Die frames stralen in ieder geval veel meer passie, vakmanschap en finesse uit.
Wat betreft het verhaal achter de split (want daar lijkt het inderdaad op): zou Aldo en/of Alfredo dolgraag eens willen interviewen, maar dan moet er wel een tolk mee, want mijn Italiaans is niet om over naar huis te schrijven...
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it
Doet me denken aan het verhaal van Adi Dassler (Adidas) en Rudi Dassler (Puma); of hoe breng ik een vete tot stand door mijn familiebedrijf. Hoop dat de Fratelli Gios de kerstdagen in goede harmonie zijn doorgekomen. Zo niet, dan hadden ze er beter gewoon echt de 'stekker' uit kunnen trekken...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
Denk niet dat er sprake is van een vete. Denk dat beide heren gewoon niet op één paard willen wedden en dat de splitsing dus een puur zakelijke aangelegenheid is. Gewoon, om te kunnen overleven. Best een goede zet eigenlijk, al je het mij vraagt.
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it
@gvda: wat betreft een eventuele vete, ik vrees dat die er helaas wel degelijk is; leest de tekst op de site van Aldo er maar eens goed op na! Er wordt met geen woord gerept over Alfredo. Verder wordt er gewag van gemaakt dat met het ingaan van het 62e jaar na de oprichting, Aldo en zijn zoon fietsen blijven maken in de geest van oprichter Tolmino in Italië (hier mee lijkt toch de suggestie gewekt te worden dat het niet lekker zit tussen de gebroeders).
volgens de site van Aldo http://www.giostorino.it wordt morgen hun nieuwe collectie gepresenteerd, dus de verhalen komen vanzelf wel naar buiten...
volgens de site van Aldo http://www.giostorino.it wordt morgen hun nieuwe collectie gepresenteerd, dus de verhalen komen vanzelf wel naar buiten...
Bianchi 1885: Bij een Italiaanse racefiets krijg je de moraal er gratis bij!
@frigo: Dat zou jammer zijn, want dat gun je niemand. Maar zolang er tenminste één Gios in Turijn blauwe fietsen blijft maken, vind ik het best
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it
Kennelijk is er spiltsing in binnen de GIOS familie gekomen. Zie www.giostorino.it: deze site en de daarbij behorende productie en showroom zijn kennelijk van Aldo en zijn zoon Marco, terwijl Alfredo rechten en nieuwe ontwerpen aan Japan heeft verkocht. Althans, zo interpreteer ik het voorlopig maar even.
De modellen op de Gios Torino site zijn overigens vrijwel de al bestaande modellen. Alleen is de Super Record mooier dan de Compact-Pro en met verchroomde achtervork en zonder de compact padden. Jammer dat ik vorig jaar net een nieuwe Compact Pro heb gekocht.
Conclusie: meer keuze mogelijkheden voor ons liefhebbers.
De modellen op de Gios Torino site zijn overigens vrijwel de al bestaande modellen. Alleen is de Super Record mooier dan de Compact-Pro en met verchroomde achtervork en zonder de compact padden. Jammer dat ik vorig jaar net een nieuwe Compact Pro heb gekocht.
Conclusie: meer keuze mogelijkheden voor ons liefhebbers.
Ik begrijp niet waarom iedereen het steeds heeft over een vete tussen Aldo en Alfredo. Dat gerucht is werkelijk op geen enkel feit gebasseerd.
Ik denk dat het hier gaat om een zakelijke beslissing. Dat kan toch ook gewoon? Dat Aldo en Marco de Europese business runnen en Alfredo de Japanse? GIOS in Japan heeft nu gewoon ook een 'echt' GIOS gezicht naar buiten toe omdat er voor het eerst een naam (die van Alfredo) aan verbonden is. Dat is gewoon een slimme zakelijke zet als je het mij vraagt.
Zolang het tegendeel niet bewezen is ga ik gewoon uit van een zakelijke splitsing (en geen AFsplitsing wegens ruzie o.i.d.) Als iemand kan aantonen dat er daadwerkelijk sprake is van een vete, dan hoor ik dat graag.
Ik denk dat het hier gaat om een zakelijke beslissing. Dat kan toch ook gewoon? Dat Aldo en Marco de Europese business runnen en Alfredo de Japanse? GIOS in Japan heeft nu gewoon ook een 'echt' GIOS gezicht naar buiten toe omdat er voor het eerst een naam (die van Alfredo) aan verbonden is. Dat is gewoon een slimme zakelijke zet als je het mij vraagt.
Zolang het tegendeel niet bewezen is ga ik gewoon uit van een zakelijke splitsing (en geen AFsplitsing wegens ruzie o.i.d.) Als iemand kan aantonen dat er daadwerkelijk sprake is van een vete, dan hoor ik dat graag.
Het eerste en énige Nederlandstalige weblog over Italiaanse racefietsen: http://www.racefietsen.it