Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het Grote Dopings Topic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39570
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2007 15:43

3 maanden is een idioot iets wat niet onderbouwd is. Althans, ik heb de onderbouwing niet meegekregen. Je bent schuldig of niet, niet een beetje schuldig...
Less is bore

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 17 okt 2007 16:51

Er zijn ook in nederland artsen die nog steeds met epo exprimenteren. De werkgever van mijn zus produceert dynepo en een arts (die topschaatsers onder zijn hoede heeft) vroeg of ze dynepo kon leveren. Echt triest maar waar, wil er gelijk bij zeggen dat ze niet voor dit soort praktijken te vinden is.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 17 okt 2007 17:14

Maar nu heb ik nog altijd geen antwoord op de vraag: welke olie voor welke drugs??
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 17 okt 2007 17:59

Zijn er geen bewijzen? Geen straf dus. Hoe zuur dat ook is voor mensen die zich graag optrekken aan vermoedens.
[/quote]

Hier wil ik bij opmerken dat dit niet alleen zuur is voor de mensen die zich graag optrekken aan vermoedens!

Je zou er ook van kunnen maken: Dit is geweldig voor de mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien en blind vertrouwen blijven houden in een zooitje oplichters.
Het is je goed recht, want juridisch gezien heb je helemaal gelijk.
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39570
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 17 okt 2007 18:38

paulusR3 schreef:

Je zou er ook van kunnen maken: Dit is geweldig voor de mensen die de realiteit niet onder ogen willen zien en blind vertrouwen blijven houden in een zooitje oplichters.
Het is je goed recht, want juridisch gezien heb je helemaal gelijk.


Ook geweldig dat mensen dan maar veroordeeld worden op vermoedens en contacten met verkeerde mensen....lang leve de rechtsstaat!
Less is bore

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 17 okt 2007 20:33

GastheerG schreef:Echt recht heeft een prijs mensen. Maar echt recht begint wel met het VOORKOMEN dat onschuldige worden gestraft. Echt recht begint niet met vermoedens omzetten in straffen.



En hier sluit ik me van harte bij aan!!!!

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 17 okt 2007 21:52

vandaag gelezen in de krant dat mevr gripper nog maar 50 van de 800 aangekondigde doping controle's uitgevoerd heeft!!

reden: het gaat niet want ze zijn nog aan het fietsen.

ze willen blijkbaar niet veel doen tegen de doping in het peleton geloof ik.
RIDLEY the speed weapon

gerardo
Forum-lid
Berichten: 755
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:07
Locatie: Zuid-Holland
Contact

gerardo 17 okt 2007 22:39

Is het niet vreemt dat er nog steeds wielerploegen zijn die renners in dienstnemen die een straf hebben uitgezeten voor dopinggebruik? Ik weet dat ex-gevangen ook weer terug in de maatschappij komen maar je wordt er als ploeg (en ploegleider ) ook niet geloofwaardiger op! Zie Virenque!
Gerardo

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 17 okt 2007 23:07

Vandaag op de Fiets site gelezen:

"Wielrenners krijgen vanaf 2008 een biologisch paspoort met daarin informatie over persoonlijke bloed- en urinewaarden. "Het is een nieuwe aanpak om doping uit te roeien", aldus Anne Gripper, die de antidopingstrijd in de UCI leidt, woensdag in de Franse krant Le Monde. "Op die manier kunnen we bloedtransfusies en steroïdengebruik beter opsporen."

"Het doel is om een individueel profiel te krijgen van een renner", vervolgde Gripper. "Als dat abnormale waarden vertoont, kunnen we ingrijpen." Het wereldantidopingagentschap WADA wil over drie jaar een soortgelijke pas voor elke sporter invoeren.
Bron: Sportweek

Bovenstaande quote gaat over doping maar mi ook over de rechtspositie van werknemers (zie mijn topic verderop) WAAR zijn ze in de wielrennerij mee bezig??
Doping(mis)gebruik opsporen en bestraffen is goed....dient iedereen zich hiervoor te laten ontleden??
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

dutchflandrien
Forum-lid
Berichten: 561
Lid geworden op: 06 nov 2004 12:26

dutchflandrien 19 okt 2007 01:14

Groene Spicht schreef:Vandaag op de Fiets site gelezen:

"Wielrenners krijgen vanaf 2008 een biologisch paspoort met daarin informatie over persoonlijke bloed- en urinewaarden. "Het is een nieuwe aanpak om doping uit te roeien", aldus Anne Gripper, die de antidopingstrijd in de UCI leidt, woensdag in de Franse krant Le Monde. "Op die manier kunnen we bloedtransfusies en steroïdengebruik beter opsporen."

"Het doel is om een individueel profiel te krijgen van een renner", vervolgde Gripper. "Als dat abnormale waarden vertoont, kunnen we ingrijpen." Het wereldantidopingagentschap WADA wil over drie jaar een soortgelijke pas voor elke sporter invoeren.
Bron: Sportweek

Bovenstaande quote gaat over doping maar mi ook over de rechtspositie van werknemers (zie mijn topic verderop) WAAR zijn ze in de wielrennerij mee bezig??
Doping(mis)gebruik opsporen en bestraffen is goed....dient iedereen zich hiervoor te laten ontleden??

ik stel daar toch mij vragen bij; om te kunnen vergelijken heb je een nul-meting nodig om latere metingen mee te kunnen vergelijken. als die nul-meting gebeurt met een geprepareerde renner schiet je er weinig mee op.
RIDLEY the speed weapon

Plaats reactie