Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ketting smeren

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 21 nov 2009 15:36

Ik smeer wel na elke rit mijn ketting en zeker met dit weer. Ondanks het smeren hoor ik toch na 20 minuten fietsen mijn ketting omdat regen en modder tegen de ketting opspatten. Ik gebruik Gold pro misschien moet ik wel voor deze natte dagen iets anders gebruiken, tips?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 21 nov 2009 20:14

@body

Finishline cross country, werkt bij mij op de mtb perfect, vooral met de modder en regen.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 nov 2009 00:10

tomkolkman schreef:@body

Finishline cross country, werkt bij mij op de mtb perfect, vooral met de modder en regen.

Bedankt tomkolkman,
eens kijken of mijn fm dit verkoopt.
Albert Einstein

tomkolkman
Forum-lid

tomkolkman 22 nov 2009 00:28

@body

proberen kan geen kwaad toch? Mij bevalt het gewoon goed. Met een doek de ketting schoonmaken, daarna op elk schakeltje een druppeltje leggen en de ketting achterwaarts draaien. De volgende dag de ketting even lichtjes met een doekje afnemen. Laat eens weten hoe hij jou bevalt?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 22 nov 2009 08:32

tomkolkman schreef:@body

proberen kan geen kwaad toch? Mij bevalt het gewoon goed. Met een doek de ketting schoonmaken, daarna op elk schakeltje een druppeltje leggen en de ketting achterwaarts draaien. De volgende dag de ketting even lichtjes met een doekje afnemen. Laat eens weten hoe hij jou bevalt?

Kan zeker geen kwaad, ben ook benieuwd of er meer forumleden Finishline cross gebruiken.
Albert Einstein

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 26 nov 2009 20:25

Pavang schreef:In het december nummer van Tour staat de ultieme test van kettingsmeermiddelen. Er zijn 49 speciaal voor de fiets ontwikkelde producten getest (ja, echt gründlich, op vier onderdelen: Brugger-test; Schmutzhaftung; Kriechfähigkeit en Handling; wat wil je nog meer?), maar ook vier andere, zoals naaimachine-olie, kettingzaagolie en castrol.

Ik gebruik sinds een tijdje Rohloff olie. Komt er bij Tour goed uit. Is biologsich afbeekbaar.

We gaan Tour gelijk kopen volgende week, bedankt voor de tip
Albert Einstein

norbertv
Forum-lid

norbertv 29 nov 2009 02:00

Squirt

Prima spul!

-divo-
Forum-lid

-divo- 29 nov 2009 02:22

Pavang schreef:In het december nummer van Tour staat de ultieme test van kettingsmeermiddelen. Er zijn 49 speciaal voor de fiets ontwikkelde producten getest (ja, echt gründlich, op vier onderdelen: Brugger-test; Schmutzhaftung; Kriechfähigkeit en Handling; wat wil je nog meer?), maar ook vier andere, zoals naaimachine-olie, kettingzaagolie en castrol.

Ik gebruik sinds een tijdje Rohloff olie. Komt er bij Tour goed uit. Is biologsich afbeekbaar.

ben benieuwd naar de uitkomsten, kun je misschien scannen?

dieseltje
Forum-lid

dieseltje 29 nov 2009 13:56

NorbertV schreef:Squirt

Prima spul!

Ben ook zeer tevreden over dat spul. Ketting blijft ook met dit vieze weer redelijk schoon. Na zo'n regenrit gewoon afspoelen, droog maken en klaar! Bespaart behoorlijk werk t.o.v. coventionele smeermiddelen. Zeker als je graag een glimmende ketting hebt.
No pain no gain, no guts no glory!

hoorntje
Forum-lid

hoorntje 24 jan 2010 23:08

Ik heb afgelopen week mijn ketting schoongemaakt met 1 of ander spuluit een spuitbus, doek er veelvuldig langsgehaald en bijna alle zwarte aanslag is eraf (ook geborsteld etc).
Daarna de tandenborstel gepakt en Cyclon ATB wet lube gepakt, bleek dat het spul met dit koudere weer toch vrij dun te zijn, voelde niet goed aan. Heb ik toch maar de Pedros Go! gepakt en die erop gedaan, die bleef makkelijker tussen de tanderborstelharen zitten om te smeren, paar keer de trappers rondgedraaid en pas de volgende ochtend afgeveegd.
Pedros bevalt me op dit moment beter dan Cyclon.
Maar ik ga zeker ook Boeshield en Squirt proberen.

Plaats reactie