Continental GP 4000 S
Dat kan heel goed, dat heb ik namelijk ook gehad. Mijn bandjes waren toen al op leeftijd en ook redelijk uitgedroogd. Het is het kevlar met draad dat de rubberen vervanger van de ijzeren ring aan het loopvlak verbind. Ik denk dat je bandjes met pensioen kunnen.
@Stephan, een typisch gevalletje voorkomen is beter dan genezen (zie mij post op pagina 13 voor mogelijke gevolgen), ik ze dus gewoon vervangen en niet twijfelen / doorrijden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
LVGH schreef:Mijn Conti's beginnen nu ook flink te rafelen. De voornaaf zag eruit als een garenklos! Zal m'n banden eens goed nalopen om te zien of het verantwoord is ermee door te rijden (nu 4500km). Vorige week doorboorde een spijker het loopvlak en de wang van de band, toen vreesde ik het eind van de band gezien sommige (moi incluis) ervaringen met de relatief kwetsbare wangen, maar de schade viel alleszins mee.
Na 4500km mag een band als de GP4000s bij mij versleten zijn hoor.
Ik ga er dan bij twijfel echt geen 500km meer uit persen, maar gewoon vervangen.
Less is bore
-
- Forum-lid
Foosho schreef:Heb ik ook wel es gehad (althans, ik denk dat we het over hetzelfde hebben - foto zegt meer): Gewoon de draadjes er af knippen.
+1 Mijn Conti's rafelen sinds een paar weken ook. Ik knip de draadjes er netjes af, bandjes zijn verder nog prima. Rijdt er nog een maandje mee door en leg er nieuwe bandjes op voordat fiets meegaat op vakantie.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"
Foosho schreef:Heb ik ook wel es gehad (althans, ik denk dat we het over hetzelfde hebben - foto zegt meer): Gewoon de draadjes er af knippen.
Hoi,
Toevallig merkte ik hetzelfde vorige week op gewone Conti 4000's (dus niet de S Versie). Ze zijn al wat ouder maar hebben een tijd om wielen gezeten die niet gebruikt werden.
Volgens mij niets ergs maar toch maar even checken hier. Foto is moeilijk te maken aangezien het maar zeer weinig los zit.
Ik heb het dan over een dun stukje rubber dat om de hiel (van binnen naar buiten) loopt en zo ongeveer 5mm boven de velgrand idd stopt. Rafelen doet het bij mij nog niet. Loopvlak van de banden is nog zeer goed.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
In de buurt van de hiel idd. Ik heb er ook geen foto's van, is al weer 2 setjes geledenZorroI schreef:Ik heb het dan over een dun stukje rubber dat om de hiel (van binnen naar buiten) loopt en zo ongeveer 5mm boven de velgrand idd stopt. Rafelen doet het bij mij nog niet.
Het afknippen is om te voorkomen dat het verder rafelt. Ik ging er met een doek overheen en had meteen 30cm te pakken...
Daarna er nog een aantal duizend km's op gereden en nog 2-3x wat geknipt. 't Is volgens mij gewoon de weverij daar bij de hiel, net zoals een los draadje in je t-shirt..